неділя, 11 травня 2025 р.

Вітаю 10 та 11 клас!

Біологія і екологія

Сьогодні 12 травня 2025р.

10 клас

 Тема: Узагальнюючий урок з теми "Репродукція та розвиток". Контрольна робота №2.

              Контрольна робота №2

 

І. Виберіть одну правильну відповідь .

 

1. Як називається процес розвитку кількох зародків з однієї зиготи?


а) партеногенез;       б) поліембріонія;        в) фрагментація;       г) брунькування


2. Яка з наведених істот здатна до регенерації найбільшою мірою?


а) губка-бодяга;         б) аскарида людська;       в) восьминіг;        г) жук-олень


3. Приклад двошарових багатоклітинних організмів:


а) комахи;      б) круглі черви;        в) плоскі черви;     г) кишковопорожнинні


4. Фаза розходження однохроматидних хромосом до полюсів клітини — це


а)  профаза;      б)  метафаза;         в)  анафаза;         г) телофаза


5. Генетично запрограмована загибель клітин — це


а)  некроз;      б)  мітоз;      в) апоптоз;        г)  цитоз


6. Процес утворення жіночих статевих клітин  називають:

а) сперматогенезом;     б) гаметогенезом;    в) овогенезом.

7. Стінки гаструли складаються з:


а) одного шару клітин;       б) двох шарів клітин;    в) трьох шарів клітин;

г) чотирьох шарів клітин.


8. Набір хромосом  сперматозоїда дорівнює:

а) п;         б) 2 п;         в) 3 п;          г) 4 п


9. Якого типу регенерація в оленів, які скидають роги:

а)  репаративна;    б) фізіологічна;         в) в даному випадку регенерації не відбувається

10. Життєвий цикл організму – це:

а) період між однаковими фазами розвитку двох чи більшої кількості поколінь;

б) період між послідовними поділами в мітозі;        в) процес утворення сперматозоїдів.

11. Партеногенез – це:

а) розвиток організму із  заплідненої яйцеклітини;  

б) розвиток організму із  незаплідненої яйцеклітини;

в)  розвиток організму із  заплідненого сперматозоїда.

12. Процес формування органів у ембріона:

а) гаструляція;    б) органогенез;     в) дроблення

 

II. Завдання на встановлення відповідності .

 

13. Зіставте спосіб нестатевого розмноження з організмами, для яких властивий:


А. поділ навпіл

Б. брунькування

В. спороутворення

Г. множинний поділ

 

1. дріжджі

2. малярійний плазмодій

3. хламідомонада

4. амеба протей

5. ящірка


14. Зіставте стадію сперматогенезу людини з клітинами, які утворюються.


А. стадія розмноження

Б. стадія росту

В. стадія дозрівання

Г. стадія формування

 

1. сперматоцити І-го порядку

2. сперматозоони

3. сперматогонії

4. неполярні тільця

5. сперматиди


 

15. Укажіть ознаки, що характеризують ембріональну стадію, позначену цифрою 5.

 


А) Назва        

   1. зигота       2. бластула      3. гаструла     4. нейрула

Б)  Кількість зародкових листків

   1. один       2.  два        3. три        4. чотири

В)  У яких організмів наявна?

    1. водорості      2. вищі рослини    3. хордові      4. членистоногі

  

16. Вкажіть правильну відповідь  - «так» чи «ні»:

А. Рухливість сперматозоїда має значення під час запліднення.

Б. Стать майбутньої дитини залежить від чоловіка.

В.  Онтогенез – це розвиток організму від народження і до смерті.

    

    ІІІ. Що утворюється з зародкових листів? 

 

Назва зародкового листа

Що утворюється

 

 

 

 

 

 

 

 І\/. Які можливі перспективи практичного використання ембріональної індукції? 

Домашнє завдання: Виконати контрольну роботу та надіслати на перевірку.

Виконані завдання надсилайте на Viber! 

 


11 клас 

Тема.  Біологія та майбутнє людства.

1.Опрацюйте мультимедійну презентацію за посиланням: https://docs.google.com/presentation/d/1eJP0uQEnw-yOEnPZtQf-R2CFJnHm_p70/edit?usp=sharing&ouid=100301507652054648741&rtpof=true&sd=true

2.Опрацюйте текст підручника  пр. 47 ст. 309- 313 запишіть ключові поняття з теми та зробіть відповідні висновки про значення біології для майбутнього людства.

Домашнє завдання: опрацювати матеріал розміщений на блозі та пр . 47, записати ключові відомості з теми , записати висновки.

Виконані завдання надсилайте на  Viber! 


Немає коментарів:

Дописати коментар