перекладач

неділя, 30 листопада 2025 р.

Вітаю 10 клас!

Технології

Сьогодні 1 грудня 2025 р.

Тема. Приготування страви з дотриманням технологі­чної послідовності. Сервірування столу. 

Пригадаймо!
Що таке технологічна послідовність приготування страви і чому важливо її дотримуватись?
Які основні правила безпечної праці потрібно пам'ятати під час роботи з гарячими поверхнями, ріжучими інструментами?
Назвіть етапи сервірування столу (наприклад, для обіду чи сніданку).

Практична робота
Тема практичної роботи: Приготування обраної страви (наприклад, українські сирники, млинці з начинкою, простий салат та бутерброди).


Хід роботи
1. Організація робочого місця (миття рук, перевірка продуктів, розміщення інструментів)Первинна обробка продуктів.
2. Приготування страви (дотримання температурного режиму, послідовності).
3.Оформлення та подача (залишається до IV етапу).

Завдання: Засервірувати стіл для подачі приготованої страви, дотримуючись правил відповідно до обраного типу прийому їжі (сніданок/обід/святковий стіл).
Перегляньте навчальне відео:




Етапи сервірування:
  1. Застилання скатертини.

  2. Розкладання тарілок (підставні, закусочні).

  3. Розміщення столових приборів (відповідно до черговості страв).

  4. Розміщення скла/чашок.

  5. Складання серветок.

  6. Декор столу (за бажанням).

 Оцінювання здійснюється за критеріями:

  • Дотримання техніки безпеки та санітарно-гігієнічних вимог .

  • Дотримання технологічної послідовності .

  • Якість та естетика приготованої страви .

  • Правильність та охайність сервірування столу .

Домашнє завдання: виконати практичну роботу за всіма правилами, сфотографувати страву, стіл та надіслати для оцінювання.
Виконані завдання надсилайте на Viber!

Добрий день 11 клас!

Біологія і екологія

Сьогодні 1 грудня 2025 р.

 Тема. Типи зв'язків між популяціями видів в екосистемах.

Опрацюйте матеріал презентації та відео  для вивчення теми :

Типи звязків між популяціями видів в екосистемах.

Презентація

Відео до теми



Виконайте завдання , що містяться в змісті презентації, а для полегшення їх виконання перегляньте відео:

Домашнє завдання: опрацювати матеріал розміщений на блозі або пр. 17 підруч.; записати та вивчити нові терміни та поняття; Виконайте завдання 6,7 ст. 114 підруч.

Виконані завдання надсилайте на Viber! 


Добрий день 9 клас!

Біологія

Сьогодні 1 грудня 2025 р.

 Тема. Біосинтез білка. Подвоєння ДНК.


Давайте згадаємо попередній матеріал. 

Завдання 1
Ваша задача вибрати з поданих нижче слів правильні та записати їх у порожні місця в тексті.

_________________ – це ділянки ДНК, що містить інформацію про первинну структуру молекули білка або РНК. Геном – сукупність спадкової інформації у клітинах організму певного виду. _______________та _______________ формують геном прокаріот. Геном еукаріот складається з двох частин: ядерної та цитоплазматичної. ___________________ та ____________________,а саме їх кільцева ДНК формує цитоплазматичну частину. _____________________ ядра, які містять гени складають ядерну частину геному.
Оперон __________________ не має екзонів та інтронів. А оперон _____________ їх має, тому його будову називають мозаїчною.

_________________ РНК має такий вигляд: фосфатний залишок + цукор (рибоза) + нітратні основи. РНК має 3 основні типи. Серед них, ________________ має найменші розміри. ____________________ разом з білками формує органелу, де відбувається трансляція (синтез білків). А __________________несе в собі інформацію про послідовність амінокислот у молекулі білка і являє собою матрицю трансляції.

        Слова для довідки: рРНК, гени, хлоропласти, нуклеотид, нуклеоїд, хромосоми, плазміди, тРНК, мітохондрії, прокаріот, іРНК, еукаріот.

Вивчення нового матеріалу.

Реплікація або подвоєння ДНК

Реплікація – (від лат. replicatio – повторення) процес самоподвоєння ДНК, що забезпечує копіювання спадкової інформації і передачу її з покоління в покоління.
 З однієї материнської ДНК утворюється дві дочірні молекули ДНК.  Реплікація ДНК - складний, багатоступеневий процес, що вимагає залучення великої кількості спеціальних білків і ферментів. Процес відбувається аналогічно як у прокаріотів, так і в еукаріотів, хоча дещо відрізняється за швидкістю, спрямованістю, кількістю точок реплікації тощо. Швидкість реплікації в еукаріотів дуже велика і складає 50 нуклеотидів за секунду, а в прокаріотів ще вища - до 2000 нуклеотидів за секунду.

Точність реплікації забезпечується комплементарністю.

Розглянемо основні стадії реплікації.

А. Ініціація.

Ініціація (від лат. іnitialis - первинний, початковий)

2. Ферменти розплітають спіраль ДНК і стабілізують розкручені ланцюги. До ДНК приєднуються фермент (ДНК-полімераза), що каталізує нарощування нових ланцюгів.

1. В результаті формується реплікаційна вилка. Нові нитки ДНК утворюються на кожному із звільнених ланцюгів, їх ріст відбувається в протилежних напрямках.

Б. Елонгація.

3. Відбувається асиметричне нарощування ланцюгів ДНК-полімеразою у напрямку від 3` до 5` кінця за принципом комплементарності. Тобто формується дзеркальна копія. Проте синтез ДНК відбувається не однаково на 2 ланцюгах.

3. Один з ланцюгів називають ланцюг-лідер, інший – запізнюючим ланцюгом. На останньому утворюються короткі сегменти ДНК – фрагменти Оказакі, на честь японського вченого, що їх відкрив. Між цими фрагментами містяться РНК-затравки.

В. Термінація

1. Потім відбувається видалення РНК-затравок і синтез комплементарних нуклеотидів ДНК, з’єднання окремих фрагментів Оказакі.

2. Після завершення процесу реплікації молекули, що утворилися, розділяються, і кожна дочірня нитка ДНК скручується разом з материнською в подвійну спіраль. Таким чином, утворюються 2 спіральні ДНК, кожна з яких містить по ланцюгу від батьківської ДНК.

Виділяють 3 основні принципи реплікації:

·       комплементарність – до нуклеотидів кожного материнського ланцюга приєднуються вільні нуклеотиди на основі А = Т, а Г = Ц;

·       напівконсервативність – кожна з двох дочірніх молекул ДНК одержує один ланцюг від материнської молекули, а другий – синтезується з нуклеотидів;

·       антипаралельність – на одному ланцюзі синтез здійснюється в одному напрямку, а на іншому – в протилежному.

Також пропоную переглянути відео про реплікацію ДНК:



 Біосинтез білка

Перегляньте будь ласка відео , як утворюється білок:


Завдання2.

Використовуючи матеріал підручника пр.25 ст. 135), опишіть будь ласка етапи синтезу білка.

Завдання 3.

Порівняйте процес реплікації та біосинтез білка.

Відмінні ознаки

Реплікація

Біосинтез білка












Домашнє завдання: опрацювати матеріал розміщений на блозі, виконати завдання 1-3, опрац. пр.21 ст.114 та 25 ст. 135 підруч.; занотувати та вивчити нові поняття та терміни; творче завдання : ст. 139, завд . 17 - "Проект для дружньої компанії".

Виконані завдання надсилайте на Viber!

Бажаю всім успіхів!!!


четвер, 27 листопада 2025 р.

 

Доброго дня 6 Клас!

Сьогодні 28 листопада 2025 р.

Образотворче мистецтво.

Тема.Краса повсякденності: побутовий жанр.

Перегляньте відео:

Ознайомтесь з інформацією нижче:



Виконайте Завдання:


Вітаю 5 клас!

Пізнаємо природу

Сьогодні 28 листопада 2025 р.

 Тема. Як здійснити окомірну зйомку місцевості і скласти план місцевості.

Практична робота №6 Креслення простого плану місцевості.

Занотуйте в зошити та вивчіть:

Переходимо до виконання практичної роботи №6 
Перегляньте відео з інструкціями щодо практичної роботи та виконайте роботу:


Домашнє завдання: виконати практичну роботу та надіслати для перевірки.
Виконані роботи надсилайте на Viber!

Добрий день 7 клас!

Біологія

Сьогодні 28 листопада 2025р.

Тема. Лабораторні дослідження вегетативних органів рослин. 

Виконайте лабораторну роботу"Дослідження будови пагонів та бруньок різних рослин."ст. 247 підручника. Роботу виконайте в робочому зошиті. Також для виконання лабораторної роботи вам допоможе відео з детальним поясненням.

Перегляньте навчальне відео та виконайте лабораторну роботу:



Домашнє завдання: виконати та надіслати на перевірку лабораторну роботу; повторити тему "Вегетативні органи вищих рослин"пр.19 ст. 86 підручника.
Виконані завдання надсилайте на Viber!

середа, 26 листопада 2025 р.

Вітаю 5 клас!

Образотворче мистецтво

Сьогодні 27 листопада 2025 р.

 Тема. Життя вирує !Динамічні образи в образотворчому мистецтві. 

Опрацюйте спочатку теоретичний матеріал до теми:

Творчість М. Самокиша. Аналіз картин художника. 

МИКОЛА САМОКИШ

Щоб дізнатись більше про творчість художника перейдіть за посиланням:



Перегляньте навчальне відео:

Творче завдання!

Використовуючи відеоматеріал намалюйте коня в рухі за вказаної послідовності роботи , що показано у відео.

Перегляньте ще майстер-клас "Кінь у русі.":


Ось покрокові приклади:



Поради від майстра: 

створюючи динамічну композицію, необхідно дотримуватися таких правил

  • рухи об’єкта мають бути характерними для нього (особливості нахилу тіла), 

  • розміщення кінцівок відносно тулуба, положення голови); 

  • компонуючи рухомий об’єкт на площині, потрібно пам’ятати, що простору перед ним має бути більше, ніж за ним; 

  • складки одягу, довге волосся, інші легкі предмети під час інтенсивного руху направлені у протилежний бік.

Домашнє завдання: Використовуючи відеоматеріал намалюйте коня в рухі за вказаної послідовності роботи , що показано у відео.

Виконані завдання надсилайте на Viber! 

Добрий день 5 клас!

Пізнаємо природу

Сьогодні 27 листопада 2025 р.

 Тема. Про що розповідають географічні карти. 



Перегляньте відео до теми:
Опрацюйте та занотуйте в зошити:




Виконайте завдання:


Домашнє завдання: опрацюйте пр.24 ст. 87 підручника та інформацію на блозі, занотуйте в зошити та вивчіть нові поняття та терміни з теми; виконайте завдання; складіть в зошиті схему "Значення карт в житті людини".

понеділок, 24 листопада 2025 р.

Вітаю 7 клас!

Біологія

Сьогодні 25 листопада 2025 р.

Тема. Вегетативні оргпни вищих рослин 

"Уявіть, що рослина — це складна фабрика. Які цехи (частини) повинні у ній працювати, щоб вона могла харчуватися, рости та дихати?"

Отже, сьогодні ми вивчемо ті частини тіла рослини, які забезпечують її життя — вегетативні органи.

Згадаймо, що:
Вегетативні (від лат. vegetativus — рослинний): ріст, живлення, дихання, вегетативне розмноження. Це корінь і пагін.
Генеративні (від лат. generare — народжувати): статеве розмноження. Це квітка, плід, насінина.


Виконайте завдання за покликанням: https://learningapps.org/4393098
Виконайте завдання за покликанням : https://learningapps.org/17617073

Опрацюйте інформацію, замалюйте та занотуйте в зошити:





Виконайте завдання за покликанням: https://learningapps.org/4188082
Виконайте вправу за покликанням: https://learningapps.org/17355651
Виконайте вправу за покликанням: https://learningapps.org/6377290

Домашнє завдання: опрацювати матеріал та виконати завдання на моєму блозі, пр. 19 ст. 86; скласти опорний конспект, знати нові терміни та поняття з теми; виконати завдання зі ст. 89 підручника.
Виконані завдання надсилайте на Viber!