перекладач

неділя, 4 лютого 2024 р.

Вітаю 5 Клас

Сьогодні 5 лютого 2024 р.

Тема. Які особливості будови різних груп організмів. 

Опрацюйте матеріал ,занотуйте головне в робочі зошити, виконайте завдання.

Ми закінчили з вами вивчати оболонки Землі, неживу природу. На минулому уроці підсумували, з яких частин складається річка, чим вимірюють показники погоди, який найбільший океан та пригадали газовий склад повітря. З сьогоднішнього дня, ми розпочинаємо знайомство із Світом організмів, частиною якого є ми з вами.

Він дуже різноманітний, захоплює формами, кольорами, розмірами, пристосуваннями до довкілля тощо. Частина з них – невидимі для людського ока, але це не применшує їхнього значення. Від цього світу залежить наше життя.

1.              Пригадаймо, якою буває природа?

2.              Хто відноситься до живої природи?

3.              Яка наука вивчає організми?

Поміркуйте!

Невже лікарська ромашка росте лише на клумбі біля лікарні, польова миша загине в лісі, всі гриби мають шапинку, а бактерії бувають лише шкідливі? 

Щоб легше було вивчати живий світ і розібратись в його розмаїтті, науковці шукають спільні ознаки організмів та об’єднують їх у групи – класифікують.

Щось подібне до того, як вас об’єднали у групу – 5 клас.

Поміркуйте, за якими ознаками?

Отже, за схожими ознаками об’єднують живі організми.

Запишемо визначення у робочий аркуш. («Класифікація»)

На основі цієї класифікації укладають спеціальні книги – визначники, і за певними особливостями зовнішнього вигляду, процесів життєдіяльності, будови, можна визначити певний вид.

Але варто пам’ятати, що наукові назви тих чи інших організмів можуть відрізнятись від тих, які ми зазвичай використовуємо. Наприклад, кульбабу лікарську – диким молочаєм, у нас в селі на квасолю звичайну - фасулі, а на шкідника городини вовчка звичайного – ведмедик.

 Класифікувати та ідентифікувати вид можна лише за правильною назвою, і вона обов’язково має переклад латинською. Ця мова вважається мертвою, адже немає народу, який би нею спілкувався, але вчені обрали її для того, щоб розуміти про який вид йдеться без перекладача.

Ще більше ви можете дізнатись переглянувши відео:Відео
Завдання!
Дайте відповідь на запитання:
Для чого класифікують організми?
Зі скількох слів, як правило, складається видова назва?
Що таке наукова назва?
З чого побудовані живі організми?
Перелічи ознаки живого.
Що є спільного для всіх організмів?
 На якій мові записують наукові назви вчені?
Які є рівні організації?
Чим відрізняються рослини від інших організмів?
Чим відрізняються гриби від інших організмів?
Чим відрізняються тварини від інших організмів?
Чи будуть схожими клітини великого слона і маленької мишки?

Домашнє завдання: опрацювати пр. 39 ст. 142-146, дати відповідь на запитання зі ст. 146, та виконати завдання : "Наукові забави"ст.146 (письмово)

Виконані завдання надсилайте на Viber!

















Немає коментарів:

Дописати коментар