Добрий день 6 клас!
Пізнаємо природу
Сьогодні 3 березня 2025р.
Тема. Як організми співіснують у середовищі. Паразити і хижаки.
Змоделюйте
ситуацію:
-Якщо зникнуть сови,
то …
-Якщо не стане вовків,
то …
- Якщо
не буде щуки, то…
-Якщо не
буде птахів, то…
-Ящо не
буде павуків, то…
До якого
типу належать ці взаємозв’язки?
«Тому, що…»
1.Дерева,
на яких утворюються гриби- паразити гинуть, тому, що…
2.Самки шкірного овода корів відкладають яйця на шерсть
задніх ніг тварин. Личинки проникають під шкіру і по тканинах мігрують по тілу,
закінчуючи розвиток під шкірою спини. Тварини хворіють, надої
молока спадають , тому що…
Завдання!
Користуючись §39, стор.
177-178 знайдіть приклади взаємоз’язків між хижаками та жертвами, з’ясувати у
чому полягає пристосування одне до одного.
Перегляньте навчальне відео до теми:
«Арсенал
пристосувань»
Заповнити пропуски в таблиці:
Тварини |
Пристосування до
хижацтва |
гепард |
|
|
добрий зір, гачкуватий дзьоб, розвинені крила |
змії |
|
мурахоїди |
|
|
клацають своєю більшою клешнею і
оглушують жертву |
|
паралізують жертву електричним
розрядом |
павуки |
|
|
вистрілює цівкою води |
мурашиний лев |
|
Інші приклади |
|
Опрацюйте матеріал ст. 178.
Поміркуйте!
1. В
озері мешкали лише нехижі риби. Згодом туди випадково потрапила ікра хижих
видів риб. Які можливі наслідки?
1.Як гадаєте плющ — паразитична рослина чи ні?
Довідайтеся думку науковиці, яка аналізує вірш Лесі Українки «Плющ».
(Поетеса
дуже вдало використала у своєму творі мотив цієї рослини, продемонструвавши не
лише свій поетичний талант, а й
чудові знання біології)
Перегляд відео «Як запобігти зараженню гельмінтами»
Розгяньте
фото 1 та 2. З’ясуйте назви зовнішніх та внутрішніх паразитів собаки та людини. Користуючись
інформаційними джерелами, дізнайтесь як доглядати за домашніми улюбленцями. Яких правил гігієни треба дотримуватись
людині, щоб запобігти зараженню паразитами тварин?
фото1 |
фото2 |
Встановити
відповідність між паразитом і хазяїном:
Паразит Хазяїн
1.Повитиця
польова
а) людина
2. Блоха б) помідора
3.
Кліщ
в) кукурудза
4.
Трутовик
г) собака
5. Комар д) пацюки
6.
Фітофтора е) дерево
Домашнє завдання: опрацювати матеріал та виконати завдання на блозі. §
39; створити проєкт
«Портрет хижака» , або «Паразити в нашій домівці». Скористатися пізнавальними матеріалами
до стор. 179.
Виконані завдання надсилайте на Viber!
Немає коментарів:
Дописати коментар