перекладач

вівторок, 5 травня 2020 р.

Дистанційне навчання Біологія 6 клас та Природознавство 5 клас

Біологія 6 клас та Природознавство 5 клас

Біологія 6 клас
Урок № 60. Дата : 24.04.2020.
Тема : Групи грибів : сапротрофні - цвілеві гриби. Лабораторне дослідження №16"Будова цвілевих грибів".

Хід роботи

Пригадуємо!


-  Які особливості будови клітин грибів?
-  Яку будову має тіло багатоклітинних грибів?
-  Чому гриби, які протягом століть учені відносили до рослин, не можуть належати ні до рослин, ні до тварин?
-  Чим живлення грибів відрізняється від живлення рослин?

-  Які риси відрізняють гриби від тварин?

Ми вже знаємо, що гриби - незвичні організми. Саме тому вчені так довго не могли визначити їх місце в системі органічного світу. Гриби не мають хлорофілу в клітинах свого тіла, тому не можуть самі утворювати орга­нічні речовини, як рослини, не мають органів захоплення і перетравлення їжі, як у тварин.
Можна було б пожаліти бідні гриби, але на будемо перейматися за них. Вони, як і всі організми нашої планети, давно і дуже добре пристосувалися до життя. Зрозуміло, якщо організм не може сам утворювати органічні речовини, він бере їх з навколишнього середовища.
Як це роблять гриби? Хто щедро ділиться з ними поживними речо­винами і як вони відповідають на цю щедрість? Розгадаймо таємницю цих незвичних організмів.

Вивчення нового матеріалу.
1. сапротрофи – живляться готовими органічними речовинами відмерлих організмів:
 - розкладають рештки рослин і тварин,
- підвищують родючість грунту,
- псують продукти харчування, будівельні матеріали(цвілеві гриби),
- спричиняють харчові отруєння людей(цвілеві гриби),
-з них отримують ліки.
2. Цвілеві гриби.
Особливості будови і живлення:
-  сапротрофи;
-  поширені в природі практично скрізь;
-  відрізняються невибагливістю до середовища проживання та їжі;
-  ростуть при високій температурі і підвищеній вологості;
-  вбирають лише розчинених поживних речовин;
-  швидке розмноження.
Значення:
- виробництво лимонної кислоти із цукристих речовин;
- участь у дозріванні деяких вин - «Херес» («шляхетна пліснява»);
- виготовлення спеціальних видів сиру(«Рокфор», «Камамбер»)
- виробляють антибіотики (пеніцил, аспергіл)
- можуть викликати захворювання тварин ілюдини;
- істотно знижують врожайність сільськогосподарських культур,
- вражають запаси зерна, фураж, солому та сіно;
- негативно впливають на здоров'я сільськогосподарських тварин;
- пошкоджуютьбудівельні матеріали.
3. Будова цвіле­вих грибів.
Лабораторне дослідження №16"Будова цвілевих грибів".
Мета: ознайомитись з будовою цвільових грибів. (на прикладі мукора)
Хід роботи
1. Розгляньте зображення мукора.


2. За допомогою підручника з'ясуйте як зявляється цвіль на хлібі та якою вона може бути.(параграф 52 ст. 236)
3. Замалюйте зображення будови цвілевого гриба - мукора, підпишіть його частини.
4. З'ясуйте значення цвіливих грибів у природі та житті людини.(використовуючи підручник)
5. Зробіть відповідний висновок.

Отже, закріпимо вивчене!
Доповни речення .
1. Цвілеві гриби з'являються на поверхні ...
2. Необхідною умовою утворення цвілі є ...
3. Представником одноклітинних цвілевих грибів є ...
4. За характером живлення мукор є ...
5. Розмножуються цвілеві гриби ...
Дайте відповідь на  запитання:
- Чому гриби об’єднують в окрему групу?
- На які групи поділяють гриби за кількістю клітин, з яких складається їх тіло? 
- Яку будову має вегета­тивне тіло грибів?
- На які групи поділяють гриби за спосо­бом живлення? 
- Наведіть приклади грибів-сапротрофів.
- Де вони оселяються і як живляться?
- Які особливості будови мають цвілеві гриби?
 Домашнє завдання: опрацювати параграф 52 ст. 236, 237,238, знати будову цвіливого гриба; з'ясуйте як виростити цвіль на хлібі чи інших продуктах харчування та виростіть її, після чого уважно розгляньте, що утворилось в результаті. Поміркуйте, чим можуть зашкодити продукти харчування з цвіллю і якою саме. Чому не варто їсти хліб з цвіллю? Виконайте та надішліть лабораторне дослідження.

Виконані завдання для перевірки та оцінювання надсилайте на електронну адресу: dachenco7788@gmail.com(можна також писати у Фейсбук; будь ласка вказуйте тему над якою працювали, клас та прізвище , ім'я.)

Природознавство 5 клас
Урок № 60.Дата: 24.04.2020.
Тема : Екскурсія(уявна).

Хід роботи

Пропоную вам провести вам віртуальну екскурсію по зоопарку.
Але перед цим нагадаємо, що ж таке зоопарк.
Зоопарк - територія, спеціально створена людиною, з будівлями і обладнанням для утримання, збереження, розмноження зникаючих видів та публічного показу тваринЗоопарк — одна з унікальних лабораторій зі збереження різноманітності тваринного світу і музей живої природи, створений людиною, має науково-просвітницьке значення.
Зоологічні парки створюються з метою організації екологічної освітньо-виховної роботи, створення експозицій рідкісних, екзотичних та місцевих видівтварин, збереження їх генофонду, вивчення дикої фауни і розробки наукових основ її розведення у неволі. Велику популярность здобувають зоопарки, які створені для дітей, а саме дитячі контактні зоопарки. В Україні, майже у всіх великих містах цей вид зоопарку знайшов своїх прихильників. Зоологічні парки загальнодержавного значення є природоохоронними культурно-освітніми та науково-дослідними установами. У зоопарках світу сьогодні утримується понад 700 тисяч особин, що представляють 3000 видів ссавців, птахів, рептилій і амфібій. Основний упор в зоопарках робиться на збереження «харизматичної фауни» (панди, слонижирафитигрипримати та ін.). 
Одним з прадавніх зоопарків вважається сад Амона, або акліматизаційний парк Єгипту, створений приблизно за 1500 років до нашої ери фараоном Тутмосом III. Повертаючись з військових походів, він привозив у Фіви, свою столицю, різноманітних тварин. А його мачуха навіть споряджала спеціальні експедиції за тваринами в Пунт (тепер Сомалі). У цьому парку, розташованому в західній частині міста, містилися багато тварин північно-східної Африки; особливо багато було різновидів риб та водоплавуючих птахів.
У Європі перші зоопарки з'явились, напевно, у древніх греків і римлян. Причому допитливі і освічені греки широко використовували зоопарки для вивчення тварин. Олександр Македонський посилав своєму вчителеві Арістотелю не лише шкури, але і живих звірів і птахів з усіх завойованих ним країн. Арістотель утримував їх в спеціальному парку в Афінах, описував їх життя і звички, вивчав анатомію і фізіологію. Гіппократ випробовував ліки на тваринах.
Сьогодні створюються зоопарки, де тваринам створені умови, максимально наближені до природних.
В Україні відомі такі зоопарки:
Київський зоопарк

Рівненський зоопарк



Одеський зоопарк


Зоопарки у світі ( 10 найкращих):
Ви можете також завітати до віртуального зоопарку:

Завдання!
Ознайомитись з відомими зоопарками та поміркувати про їх значення для рідкісних тварин.

Домашнє завдання: написати твір-розповідь про ваші враження від зоопарків світу та україни та їх особливості. Напишіть, який зоопарк вам сподобався найбільше. Свій твір надішліть буль ласка.
Бажаю гарного перегляду та успіхів!


Виконані завдання для перевірки та оцінювання надсилайте на електронну адресу: dachenco7788@gmail.com(можна також писати у Фейсбук; будь ласка вказуйте тему над якою працювали, клас та прізвище , ім'я.)

Немає коментарів:

Дописати коментар