перекладач

четвер, 5 листопада 2020 р.

 Дистанційне навчання 

Біологія 6 та 7 класи за 05. 11. 2020 н.р. ( згідно розкладу)


Біологія 6 клас

Тема: Паразитичні одноклітинні організми. Проект " Інвазійні хвороби викликані одноклітинними організмами."

Хід роботи

Повторимо вивчене!

 

"Чи погоджуєтесь ви, що..."

 

1. Життєвою формою інфузорії-туфельки є колонія.

2. Вегетативне ядро інфузорії-туфельки відповідає за обмін речовин, а генеративне – за поділ.

3. Пелікула забезпечує рух одноклітинних тварин.

4. Амеба звичайна рухається за допомогою псевдоніжок.

5. Під час поглинання розчинених у воді речовин утворюється травна вакуоля.

6. Позитивний таксис – це рух клітини до подразника.

7. Змішаний тип живлення називається міксотрофним.

8. Кон’югація належить до нестатевого розмноження.

9. За несприятливих умов середовища одноклітинні тварини утворюють цисту.

10. Стигма (вічко) характерна для всіх одноклітинних тварин.

 

 А чи знави ви?

Найвідомішою із джгутикових – паразитів людини є трипаносома, збудник сонної хвороби. Із розповіді людини, яка була свідком розвитку цієї хвороби: «Вожді племен у жаркій Африці точно знають, що запалення шийних залоз є першими ознаками тяжкого захворювання. Вони охоче дають дозвіл здоровим ще чоловікам, але з ознаками цього захворювання, вербуватися в носії караванів, щоб ті не стали тягарем для села і пішли з нього. Для людей, які захворіли, настає час страждань. Хвороба починається з переміжної пропасниці. У залозах тих, хто захворів, або в їхній крові можна виявити трипаносом. Багато їх проникає і в мозок. Тут хвороба переходить у свою найсерйознішу стадію. То тут, то там на тілі хворого виникають пухлини, людина швидко худне… Невдовзі вона настільки слабшає, що вже не може встояти на ногах, і після багатьох місяців хвороби помирає» (Є. Мартіні).

 

Крім трипаносом, існує значна кількість найпростіших – паразитів людини, тварин та рослин. Деяких з них ми сьогодні розглянемо на уроці.

Переглянимо відео :


Переглянувши відео, робимо відповідні висновки у зошит (можна у вигляді таблиці, якщо так зручніше)

 

·       дизентерійна амеба → знаходиться у просвіті кишечнику, а проникаючи у стінки кишки, руйнує клітини слизової оболонки → дизентерія;

·       малярійний плазмодій → уражає клітини крові, печінки → малярія (проміжний хазяїн – малярійний комар);

·       трипаносома → паразитує у крові, лімфі, спинномозковій рідині → сонна хвороба (проміжний хазяїн – муха цеце);

·       лейшманії → паразитують у клітинах, уражають шкіру, внутрішні органи (печінку, селезінку) → лейшманія (проміжний хазяїн – москіти);

·       лямблії → паразитують у протоках печінки, тонкому кишечнику → лямбліоз.

Таблиця «Різноманітність паразитичних найпростіших»

Паразитичні найпростіші

Місце паразитування

Захворювання,
які спричиняє

Профілактика

захворювання

Дизентерійна амеба

 

 

 

Малярійний плазмодій

 

 

 

Трипаносома

 

 

 

Лейшманії

 

 

 

Лямблії

 

 

 

 

Закріпимо новий матеріал ! 

"Упізнаємо тварину"

-    1. розмножується в клітинах крові, спричиняючи їх руйнування;

-         хворобу називають «болотяною пропасницею»;

-         основний захід профілактики – боротьба з переносником.

-         2. має небагато коротких, широких псевдоніжок;

-         живе в товстому кишечнику людини;

-         спричиняє в людини тяжке захворювання.

П          Поміркуйте!

 

Чому організми, які перші з’явилися на нашій планеті, не могли бути паразитами?

Домашнє завдання: Опрацювати ст. 71-72 параграф 16; створити мініпроект за темою:
"Інвазійні хвороби викликані одноклітинними організмами." (виконаний проект можна надіслати для перевірки)


Виконані завдання для перевірки та оцінювання надсилайте на електронну адресу: dachenco7788@gmail.com(можна також писати у Фейсбук; будь ласка вказуйте тему над якою працювали, клас та прізвище , ім'я.)

Біологія 7 клас за 05.11.2020. н.р.

Тема : Різноманітність комах.

Хід роботи

 Повторимо вивчене!

"Знайдіть вірні твердження"

1. Твердий хітиновий покрив у членистоногих разом із м’язами утворює опорно-рухову систему.
2. Жирове тіло у членистоногих розміщене між органами.
3. Зелені залози та мальпігієві судини – це органи виділення.
4. Кровоносна система замкнена.
5. Усі ракоподібні ведуть водний спосіб життя.
6. Серед ракоподібних наявні паразитичні форми.
7. Членистоногі – гермафродити.
8. Порожнина тіла у членистоногих змішана.
9. Тіло членистоногих складається із сегментів однакової будови.
10. Членистоногі – це найчисельніший тип тварин.

"Доповніть речення"

1. Для комах характерні такі відділи тіла: голова, …, … .
2. Крила розміщені на ……..
3. У комах ходильних ніг - … пари.
4. Серце раків у вигляді………..
5. Кров комах виконує такі функції: …………
6. Кліщі - ………….членистоногі.
7. Павуки мають …. пару – хеліцери.
8. Дихальця й комах знаходяться на ……….
9. Стадії розвитку з повним перетворенням: ………..
10. Членистоногі мають таку назву тому, що ………..

"Дайте відповідь на питання"

1. Які тварини є предками членистоногих .
2. Чим вкрите тіло членистоногих .
3. Які відділи тіла наявні у рака .
4. На які відділи тіла поділене тіло у павука .
5. Скільки пар ходильних ніг у рака .
6. Скільки пар ходильних ніг у павука .
7. Де знаходиться отруйний кігтик у павука .
8. Як називається шлунок у павука .
9. Яка форма серця у рака .
10. У якій частині тіла рака розміщені протоки видільної системи.
11. Що служить органом дихання у павука .
12. Скільки пар очей у павука .
13. Які органи чуттів наявні у рака .
14. Яким способом розмножуються раки .
15. Де розвивається потомство.  

Поміркуйте!

- чи можна переоцінити значення комах на планеті? Чому? 

 

РІЗНОМАНІТНІСТЬ КОМАХ:

Комахи з неповним перетворенням:
- ряд Таргани;
- ряд Терміти;
- ряд Прямокрилі;
- ряд Клопи (Напівтвердокрилі);

- ряд Рівнокрилі;
- ряд Бабки.

 


Комахи з повним перетворенням:
- ряд Жуки або Твердокрилі;
- ряд Метелики або Лускокрилі;
- ряд Перетинчастокрилі;
- ряд Двокрилі;
- ряд Блохи;

А тепер детальніше про це:


Завдання!

Після перегляду цього відео, запишіть в зошит корисне та шкідливе значення комах.

 

Складіть схему у зошиті:

 

                                                ТИП ЧЛЕНИСТОНОГІ

 

 

КЛАС РАКОПОДІБНІ              КЛАС ПАВУКОПОДІБНІ               КЛАС КОМАХИ

 

РЯД ДЕСЯТИНОГІ                 РЯД КЛІЩІ                             РЯД ДВОКРИЛІ

РЯД ГІЛЛЯСТОВУСІ             РЯД  ПАВУКИ                          РЯД ПРЯМОКРИЛІ

РЯД ЛИСТОНОГІ                                                                   РЯД ЖУКИ АБО ТВЕРДОКРИЛІ

РЯД  ВЕСЛОНОГІ                                                                  РЯД ПЕРЕТИНЧАСТОКРИЛІ

РЯД РІВНОНОГІ                                                                    РЯД ВОШІ

РЯД КОРОПОЇДИ                                                                  РЯД КЛОПИ

                                                                                               РЯД МЕТЕЛИКИ

Домашнє завдання: опрацювати параграфи 12--13; розробіть заходи боротьби зі шкіднаками. Для бажаючих можна створити міні-проект про комах , що занесені до Червоної книги україни.

 
Виконані завдання для перевірки та оцінювання надсилайте на електронну адресу: dachenco7788@gmail.com(можна також писати у Фейсбук; будь ласка вказуйте тему над якою працювали, клас та прізвище , ім'я.)

 

 
 


 


 

 

 

 

 

 

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар