перекладач

четвер, 18 березня 2021 р.

Доброго дня ! Сьогодні працюємо з вами 6 та 7 клас.

6 Клас

18.03. 2021р.

Тема: Практична робота № 3: "Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослию.

І як завжди , спочатку пригадаємо вивчене.

Пригадуємо:

- Які рослини називають вищими?

- В чому особливість вищих спорових рослин?

- Які рослини належать до вищих спорових?

- В чому особливість будови мохів?

- Які мохи вам відомі?

- Як розмножуються мохи?

- Що переважає в їх життєвому циклі?

- Чому, будучи вищими рослинами, мохи не стали панівними на планеті?

- Чим особливі папороті?

- Як вони розмножуються?

- Як розмножуються папороті?

- Що переважає в їх життєвому циклі?

- Які рослини називають насінними?

- Які насінні рослини вам відомі?

- В чому особливість голонасінних рослин?

- Чим покритонасінні рослини відрізняються від голонасінних?

- Що переважає в їх життєвому циклі?

- Який зв'язок існує між розвитком рослин і переважанням спорофіту над гаметофітом?

- Як розвиваються вегетативні органи у різних груп рослин?

Пригадали. А тепер переходимо до виконання практичної роботи.

 Практична робота № 3: "Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослию.

Мета : порівняти будову мохів, папоротей і квіткових рослин, встановити риси ускладнення організації цих рослин та його причини.

Хід роботи

  1.Роздивіться зразки, фотографії мохів, папоротей та покритонасінних рослин.

 Мох

 

 Папороть

 

 Кукурудза

 

3. Зробіть висновок:


Вставте пропущені слова в тексті:

  Мохи і папороті розмножуються та розселюються за допомогою______.

У них з'являються _____і____. У папоротей удосконалюються за будовою стебло і ___ тканини. Поява квітки, насінних зачатків всередині зав'язі маточки,_____запліднення та утворення_____ дозволило квітковим рослинам пристосуватися до різноманітних умов існування на землі.

  Цю роботу виконуємо в зошитах (і відповіді мені надсилаємо).

Закріплюємо!

Виберіть зайве, та поясніть свій вибір:

1.Модрина, щитник чоловічий, орляк.
2.Плаун
баранець, шипшина, ульва.
3.Хламідомонада, фукус,
сальвінія.
4.Сфагнум, хвощ
лісовий, зозулин льон

Тести

  5.Вищими називають рослини, тіло яких: а)     складається з багатьох клітин; б)    здатне утворювати захисну оболонку; в)     складається з органів; г)     здатне перебувати як у воді, так і на суходолі.

 6.Серед спорових рослин справжні листки мають лише: а)     хвощеподібні; б)    папоротеподібні; в)     мохоподібні; г)     плауноподібні.

7.Запліднення у мохоподібних відбувається тільки: а)     у суху сонячну погоду; б)    у воді; в)     під час проростання спори; г)     у коробочці спорофіта.
8.Сорусами у папоротеподібних називають: 
а)    
групи заростків; б)    скупчення коренів; в)     скупчення спорангіїв; г)     молоді листки.  
9.  Хвощ польовий на підземних пагонах має бульбочки, що слугують для:
а)    
розвитку коренів; б)    постачання рослини водою; в)     запасання поживних речовин; г)     формування гаметофіт.

10. Нестатеве покоління спорових – це: а) спорофіт; б) гаметофіт;   в) гамета; г) спора.  

11. Мохоподібних відносять до:

  а) вищих спорових рослин;                        в) голонасінних;

б) нижчих спорових;                                    г) покритонасінних.

12. У життєвому циклі мохів переважає:       а) спорофіт; б) гаметофіт.

Домашнє завдання:  виконати практичну роботу та надіслати мені. 

Завдання можна надсилати на електронну адресу : 11051987awd@gmail.com або на Viber.

 

7 Клас

18.03.2021р. 

Тема : "Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення." 

 

Біологічна розминка

1.     Скільки існує царств в живій природі

2.     Яке царство ми з вами вивчаємо?

3. Які властивості мають живі організми?

4. Які властивості ми з вами вивчили?

 

   « Третій зайвий»

( вибрати варіанти відповідей де існує взаємозв'язок між органами)

1. Нирки, сечоводи, сечівник

2. Нирки, нейрони, зелені залози

3. Артерії, серце, зябра.

  4. Зябра, шкіра, легені

 

Термінологічне лото.

Написати визначення термінам:

- обмін речовин

- дихання

- діафрагма

- лейкоцити

     - кров

- холоднокровні тварини

- теплокровні тварини

- виділення

- двобічна симетрія

- хижаки

- гемолімфа

- нирки

 

     «Утвори пару»

1.Жаба озерна                                           А. двохкамерне серце

2. Карась сріблястий                                Б. Тіло покрите лускою

3. Пуголовок                                             В. Серце трьохкамерне

4. Дощовий черв'як                                   Г. Хижак

5. Кіт лісовий                                            Д.  нефридії

 

Біологічний текст

1.Тварини освоїли ………..середовища життя

2. З певним способом життя існує в тварин    ………..тіла.


1.    Якщо у тварин є однакові парні органи на правому і лівому боці тіла, ці тварини мають…….. симетрію.

2.      Ці тварини здатні до ………..руху.

3.     У тварин, що ведуть прикріплений спосіб життя, симетрія тіла здебільшого……………

4.     Є тварини з ………………тілом.

5.      Тварини які живляться тільки рослинною їжею називаються …….

6.     Ті які споживають мертву органіку …….

7.     Для перебігу реакцій розкладу складних органічних речовин на прості потрібні….  

8.     Сукупність процесів надходження речовин до організму, їхнє перетравлення, а також виведення непотрібних продуктів  називається……….

9.     Важливою ланкою обміну речовин те енергії є…….

10.           ……… важливий біологічний процес під час якого кисн=ень надходить, а виділяється вуглекислий газ.

   Вивчення нового матеріалу

 
Сьогодні на уроці ми продовжуємо вивчати основні властивості живого. 

 Часто ви бачили , що в кішки з'явилися кошенята, в курки курчата, спостерігали за маленькими ластівками  які виглядають із гнізда. Звичайно всі живі організми в тому числі і тварини здатні розмножуватись.

 

-Пригадайте, що таке розмноження.

Розмноження — біологічний процес, за допомогою якого утворюються нові організми (відтворення подібних до себе).

- Які форми розмноження ви знаєте? (Нестатеве і статеве.)

-Характеристика статевого розмноження рослин.

- Які особливості нестатевого розмноження? (При нестатевому розмноженні нова особина бере початок лише від одного батьківського організму.)

Розмноження – здатність живих організмів відтворювати собі подібних, залишати після себе нащадків.

 Завдяки розмноженню забезпечується безперервність поколінь організмів, батьківські форми передають нащадкам певну спадкову інформацію.

В одних випадках спадкова інформація передається майже повністю і особини дочірнього покоління є точною копією материнського  організму, в інших випадках нащадки певним чином відрізняються за набором спадкової інформації, що зумовлює мінливість виду.

Процес розмноження не простий, а складний є багато чинників які йому перешкоджають, а саме:

· Несприятливі кліматичні умови ( холодні зими, мала кількість корму.)

· бар'єрна ізоляція;

· мала кількість самок;

· низький природний приріст

Але як би там не було тварини залишають після себе нащадків, завдяки різним типам розмноження, тож давайте розглянемо  які існують форми розмноження тварин в природі.

Форми розмноження тварин у природі :

(Перегляньте презентацію )

 

   Характеристика статевого розмноження

Статеве розмноження – поєднання спадкового матеріалу двох різних клітин чоловічої та жіночої. ( гамет)

   Чоловічі гамети – сперматозоїди, спермії, а жіночі – яйцеклітини.

Давайте розглянемо ці статеві клітини та порівняємо їх будову.

Відкрийте підручник на ст. 162 , розгляньте малюнок.

Риси відмінності

1.     Яйцеклітини більші за розмірами, оскільки містить запас поживних речовин для зародка.

2.     Яйцеклітина має декілька зовнішніх оболонок.

3.     Сперматозоїд має джгутик , тому він рухливий.

 

Формуються статеві клітини у статевих залозах: чоловічі - сім'яники, а жіночі – яєчники. Особини у яких закладаються сім'яники , називаються самцями, а особини в яких закладаються яєчники – самками. Такі організми роздільностатеві. Це переважна більшість членистоногих, молюсків, риб, хребетних тварин.

 

Закріплення нових знань

1. Повторюємо форми розмноження тварин.

«Поміркуйте»

Розподіліть тварин їх на дві групи за формою розмноження (статеве, нестатеве). Черепаха, гідра, морська зірка, собака, губки, п’явка, бджола, голуб.

 

Гра « Вірю- невірю»

·        Гамети – статеві клітини

·        зигота – запліднена яйцеклітина

·        сперматозоїд жіноча статева клітина

·        фрагментація – форма статевого розмноження.

·        Чоловічі статеві клітини – рухомі

Домашнє завдання.

Опрацювати параф 40., дайте відповідь на запит 163 підручника. Подумайте чому тварина Асцидія  має багато форм розмноження.

Завдання можна надсилати на електронну адресу : 11051987awd@gmail.com або на Viber. 

 

 


 

Немає коментарів:

Дописати коментар