Вітаю 10 та 11 клас!
Біологія і екологія
Сьогодні 28 квітня 2025р.
Тема: Статеві клітини. Особливості гаметогенезу у людини.
І.Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Що утворюється після запліднення?
А яйцеклітина Б сперматозоони В зигота Г організм
Яке запліднення у квіткових рослин?
А внутрішнє одинарне Б внутрішнє подвійне
В зовнішнє одинарне Г зовнішнє подвійне
3. Яке біологічне значення запліднення?
А збільшення спадкового різноманіття Б збільшення кількості ознак та їх проявів
В утворення гаплоїдних клітин Г формування поліплоїдності
4. Де в жіночому організмі відбувається запліднення?
А у матці Б у яєчниках В у маткових трубах Г у простаті
5. Як називається вихід овоцита з яєчника?
А синкаріогамія Б акросомальна реакція
В кортикальна реакція Г овуляція
6. Вкажіть набір хромосом зиготи, яка дасть початок зародку чоловічої статі.
А 22А+ХУ Б 44А+ХУ В 46А+ХУ Г22А+ХХ
7. Назвіть захворювання, що передається статевим шляхом і призводить до безпліддя у людини.
А отит Б карієс В флюороз Г трихомоноз
8. Як називаються чоловічі статеві гормони?
А естрогени Б андрогени В глікогени Г мінералокортикоїди
9. Скільки сперматозоонів бере участь у заплідненні овоцита людини?
А один Б два В три Г багато
II. Завдання на встановлення відповідності
10. Установіть відповідність між жіночими статевими органами та їхніми функціями
1 Матка | А Внутрішнє осіменіння |
2 Яєчник | Б Утворення гамет |
3 Труби Фалопія | В Розвиток зародка |
4 Жовте тіло | Г Запліднення й переміщення зиготи |
| Д Тимчасовий ендокринний орган яєчника |
Домашнє завдання:
1. Вивчити нові терміни та поняття з теми.
2. Пройдіть тестування.
3. Запропонуйте зміни способу життя , що дозволять зменшити ймовірність появи порушень процесу запліднення. Створити проект .
1. Назвіть відомі вам сорти культурних рослин. Від яких дикорослих предків вони походять?
2. Наведіть відомі вам породи свійських тварин. Хто є їхніми родичами в дикій природі?
3.У який спосіб, на вашу думку, було виведено ці породи та сорти?
· Як ви вважаєте, селекцію яких організмів проводити важче – рослин чи тварин?
Вивчення нового матеріалу.
1. Ознайомтеся з сучасними методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів:
рекомбіногенез
| трансгенез
| цисгенез
|
процес отримання нових поєднань генів, що здійснюється під час статевого розмноження шляхом кросинговеру, незалежного розходження гомологічних хромосом та поєднання гамет під час запліднення
| отримання вихідного матеріалу внаслідок перенесення генів неспоріднених видів організмів (завдяки методу отримано трансгенні сорти картоплі, стійкі проти колорадського жука, сорти цукрового буряку, стійкі проти гліфосату)
| отримання вихідного матеріалу внаслідок перенесення генів того самого або близькоспорідненого виду організмів, з яким можливе потенційне схрещування в природі (цисгенні фітофторостійкі сорти картоплі отримано шляхом перенесення генів стійкості від дикого виду картоплі до елітного сорту)
|
Розв’яжіть вправи:
1. Яким буде число хромосом у гібрида, одержаного внаслідок схрещування м’якої пшениці ( 2n = 42) і жита ( 2n = 14)? Чому житньо-пшеничні гібриди безплідні? Як можна одержати плідні житньо-пшеничні гібриди?
2. Курка була схрещена з трьома півнями (А, В, С) і від кожного з цих схрещувань відібрано по 20 дочок, яких виростили в однакових умовах. Середня яйценосність дочок півня А становила 240, півня В – 250, півня С – 280 яєць на рік. Якого з цих півнів треба використати для поліпшення стада?
Домашнє завдання: опрацювати пр. 40 підручника та матеріал на блозі, записати та вивчити ключові поняття; виконати завдання на блозі та виконайте тести на ст. 269. Висловіть своє ставлення до методів використання науковців для селекційного поліпшення порід корів молочного напрямку.
Виконані завдання надсилайте на Viber!
Немає коментарів:
Дописати коментар