Вітаю 7 та 10 клас!
Сьогодні 1 вересня 2023 р.
7 Клас
Тема. Тварина - живий організм. Особливості живлення тварин.
2. Які царства живих організмів ви знаєте?
3. Що об'єднує ці слова: конюшина, джміль, підберезник, жаба, трутовик, волошка, зозуля, кропива?
Характерні особливості тварин:
• гетеротрофний тип живлення;
• рухливість, активність;
• мінлива форма тіла;
• обмежений ріст;
• відповідь на подразнення у
вигляді таксисів, рефлексів.
Опрацюйте матеріал презентації: https://docs.google.com/presentation/d/1rFdBHV0hLnXHoC8bYtKo_6280j3OSg2K/edit?usp=sharing&ouid=100301507652054648741&rtpof=true&sd=true
Дайте відповідь на запитання:
1. — Які середовища існування опанували тварини?
2. — Назвіть головні компоненти середовища існування, без яких тварина не може обійтися і які завжди чинять на неї вплив у процесі життя.
— Укажіть ознаки пристосування цих організмів до
середовища існування.
Заповнення таблиці
Середовище існування |
Тварини |
|
|
Розгадайте кросворд
«Тварини навколо нас» та визначте зашифроване слово (це назва одноокого велетня
з міфології або невеличкого представника ракоподібних).
|
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
1. Він буває «біляк» і «русак».
2. Найхитріша тварина.
3. У Київській Русі цю тварину називали «векша», давні греки звали її
«сціуріда».
4. Найменша пташка України.
5. Риба — національна гордість України, бо вона — найбільша з прісноводних
риб у світі.
6. Степова курочка.
Підведемо підсумок!
Поміркуйте та запишіть:
— Урок важливий, тому що…
10 Клас
Тема1 Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозвязок.
Тема2 Фундаментальні властивості живого. Стратегія сталого розвитку природи і суспільства.
Тема 1
Розпізнайте на малюнках біосистеми різних рівнів організації. Назвіть їх
компоненти та наведіть приклади процесів, характерних для зображених
біосистем. Створіть та заповніть у робочому зошиті таблицю «Характеристика основних
типів біосистем» і сформулюйте висновок про подібність та відмінності різних біосистем.
Розпочніть, закінчіть речення або вставте пропущені слова в реченнях.
На молекулярно-генетичному рівні вивчають хімічний склад, біохімічні і генетичні процеси, що відбуваються в живих системах, у тому числі збереження, зміну і ... спадкової інформації. Елементарними одиницями цього рівня є ... . Клітинний рівень передбачає вивчення будови і життєдіяльності ... , їхньої спеціалізації в процесі розвитку. ... елементом організменного рівня є особина, а закономірні зміни організму в індивідуальному розвитку складають елементарне явище. На ... рівні вивчають взаємозв'язки між особинами популяцій, їхній генофонд і взаємозв'язки з навколишнім середовищем. Структурною елементарною одиницею цього рівня є .... На біосферно-біогеоценотичному рівні досліджують взаємозв'язки між популяціями біогеоценозів, колообіг речовин і ... , зумовлений життєдіяльністю організмів. Сукупність усіх живих організмів, що населяють Землю і "їхнє довкілля, складає ....
Домашнє завдання: вивчити тему пр. 2, занотувати ключові поняття та терміни, скласти і заповнити таблицю. Визначити рівні організації живої матерії таких біологічних систем: ящірка, інфузорія туфелька, серце, кишкова паличка, ставок, березовий гай, шипшина.
Тема 2
біосистем.
Немає коментарів:
Дописати коментар