перекладач

неділя, 3 вересня 2023 р.

Вітаю 7 та 9 клас!

Сьогодні 4 вересні 2023 р.

7 Клас
Тема. Основні відмінності тварин від рослин та грибів. 


Виконайте вправу за посиланням: https://learningapps.org/4651117


Перегляньте відео до теми:


Опрацюйте мультимедійну презентацію за посиланням:https://docs.google.com/presentation/d/14HAfLR6dJjW0U3N2u2RbQscsKjgjwm6Q/edit?usp=sharing&ouid=100301507652054648741&rtpof=true&sd=true

Занотуйте в зошити ключові поняття та терміни з теми. Вивчіть їх.

Домашнє завдання: опрацювати матеріал розміщений на блозі або пр. 4 (підр. автор Запорожець та  пр. 4 якщо автор Соболь), занотувати та вивчити ключові поняття та терміни з теми, дати відповідь на запитання після параграфа.

Виконані завдання надсилайте на Viber!


9 Клас

Тема : Біологія як наука. Рівні організаціїбіологічних систем. Основні методи біологічних систем.

План дій

1. Опрацювати теоретичний матеріал, занотувати нові терміни та поняття.

2. Виконати завдання та надіслати для перевірки.

Біологія як наука.

Хоча біологія як наука зародилася ще до нашої ери, саму назву запропонували 1802 році незалежно один від одного два вчені: французький – Жан – Батист Ламарк та німецький – Готфрід Рейнхольд Тревіранус.

Біологія (від грец. біос – життя та логос – учення) – це сукупність наук про живі організми, їхню будову, процеси життєдіяльності, взаємозв’язки між собою та із середовищем існування, про їхню різноманітність та закономірність поширення по планеті.

Біологічні науки

Біологічні науки – це науки, що вивчають певні групи організмів.

Біологічні науки поділяються на: вірусологія – наука про неклітинні форми життя – віруси; бактеріологія – досліджує прокаріотів; мікологія – гриби; ботаніка – рослини; зоологія – тварин; систематика – вивчає видове різноманіття живих організмів; палеонтологія – досліджує вимерлі організми; еволюційна наука – закономірності історичного розвитку живої матерії; екологія – досліджує взаємозв’язки між організмами та середовищем їхнього існування.

Інші біологічні науки: біоінформатика, біофізика, біохімія, біогеографія, біотехнологія, медицина, ветеринарія, соціологія, психологія, тощо.

Рівні організації біологічних систем. 

Серед живих організмів є: одноклітинні, колоніальні та багатоклітинні. Існують і неклітинні форми життя – віруси. Клітини багатоклітинних організмів диференціюють і можуть утворювати тканини, органи та системи органів. Особини одного виду об’єднуються в популяції, а з популяцій різних видів формуються багатовидові угруповання – біоценози, біогеоценози. Жива матерія може перебувати на різних рівнях організації.

Жива матерія має кілька рівнів організації: молекулярний, клітинний, організмовий, популяційно – видовий, біогеоценотичний і біосферний.

На молекулярному рівні в живих організмах відбуваються біохімічні процеси і перетворення енергії, а також зберігається, змінюється і реалізується спадкова інформація, закодована в молекулах нуклеїнових кислот.

На клітинному рівні в кожній клітині як одноклітинних, так і багатоклітинних організмів відбуваються процеси обміну речовин і перетворення енергії, забезпечуються процеси розмноження і передачі нащадкам спадкової інформації. Клітина є елементарною одиницею будови, життєдіяльності та розвитку живої матерії.

Організмовий рівень забезпечує функціонування цілісного організму. У багатоклітинних організмів під час індивідуального розвитку клітини спеціалізуються за будовою та виконуваними функціями, формуючи тканини і організми.

Популяційно – видовий рівень – характеризується надзвичайною різноманітністю. Особливістю даного рівня являється організація живої матерії є вільний обмін спадковою інформацією між різними представниками певного виду та передача її нащадкам.

Біогеоценотичний рівень – основою якого являється організація живої матерії. Для цього рівня характерні постійні потоки енергії між популяціями різних видів, а також постійний обмін речовин між живою та неживою частинками біогеоценозів, тобто коло обіг речовин.

Біосферний рівень характеризується біологічним власним колообігом речовин і єдиним потоком енергії, які забезпечують функціонування біосфери як цілісної системи.

Методи біологічних досліджень.

Кожна наука має власні методи досліджень. У біології розрізняють 4 основних:

1) Порівняльно-описовий метод – один і найдавніших методів. Його застосовував ще видатний давньогрецький вчений Арістотель, який описав приблизно 500 відомих йому видів тварин. Суть цього методу полягає в тому, що певні форми організмів чи явищ не лише описують, а й порівнюють з подібними організмами або явищами. Це дає змогу встановити своєрідність об’єкта досліджень.

2) Експериментальний метод ґрунтується на тому, що дослідники змінюють будову об’єкта дослідження, умови його існування, впливають на його за допомогою різних акторів і спостерігають за наслідками цих змін.

3) Моніторинг – це постійне спостереження за станом окремих біологічних об’єктів, перебігом певних процесів у конкретних біогеоценозах чи біосфері. Моніторинг дає змогу не лише визначити стан об’єктів дослідження, а й прогнозувати можливі зміни, а також аналізувати їхні наслідки.

4) Моделювання – метод дослідження і демонстрування структур, функцій, процесів за допомогою їхнього спрощеного відтворення. Обов’язковим етап - різноманітних наукових досліджень.

Особливе місце належить математичному моделюваннюзавдяки якому можна проаналізувати складні кількісні взаємозв’язки та закономірності.

Статистичний метод – результати спостережень, експериментів або моделювання, потребують статичної (математичної) обробки.

Дайте відповідь на запитання:

Що таке життя?

Які головні ознаки живого?

Які існують рівні життя?

Які методи біологічних досліджень вам відомі?

Яке значення має біологія в повсякденному житті людини?


Домашнє завдання:

1. Опрацюйте теоретичний матеріал та вивчіть нові терміни та ключові поняття.(параграф 1підручника)

2. Дайте відповідь на запитання.

3. Виконайте тести на ст. 7 підручника.

4. Підготувати повідомлення про Біоінформатику. (підготувати невеликий виступ до zoom-уроку, усно)

Спілкуємось з допомогою Viber!


Немає коментарів:

Дописати коментар