перекладач

неділю, 10 березня 2024 р.

Доброго дня 7 та 9 Клас!

Сьогодні 11 березня 2024 р.

7 Клас

Тема. Індивідуальний розвиток тварин.

Міні-проект "Турбота про потомство." 

План дій
1. Ознайомитись з теоретичним матеріалом підручника та поданому нижче. Можна текож переглянути мультимедійну презентацію або відео.
2. Створити конспект у робочому зошиті.
3. Створити міні-проект.

Теоретисний матеріал.

Розвиток тварин. Типи розвитку тварин.

Розмноження — це збільшення кількість особин, а розвиток — це зміни, які відбуваються з окремою особиною впродовж життя.

У тварин період від запліднення до кінця життя називається індивідуальним розвитком.

У різних груп організмів індивідуальний розвиток має свої особливості та певну тривалість. Наприклад, одна особина річкової щуки прожила понад 300 років; деякі види черепах живуть до 150 років; риба білуга та нільський крокодил — до 100. Серед безхребетних тварин значну тривалість життя мають деякі види актиній (до 90 років), молюсків (тридакна — до 300 років) і членистоногих (річковий рак — до 20 років, камчатський краб — понад 30 років).

В індивідуальному розвитку виділяють зародковий (ембріональний) і післязародковий (постембріональний) періоди. Ембріональний період (від грец. ембріон — зародок) — час, коли нова істота зароджується та розвивається всередині материнського організму або яйця. Він завершується народженням (виходом з оболонок яйця). Постембріональний (від грец. пост — після та ембріон) період супроводжується збільшенням розмірів (ростом) та розвитком організму. Цей період триває від моменту народження і до смерті особини.

Під час післязародкового розвитку тварина зазнає кількісних і якісних змін. Організм росте, змінюються пропорції тіла, утворюються зовнішні покриви, властиві дорослому організму. Відбуваються статеве дозрівання, старіння та смерть.

— Яким тваринам притаманний прямий розвиток?

Прямий розвиток характерний для деяких кишковопорожнинних (гідри), малощетинкових червів, деяких ракоподібних (дафнії, річковий рак), павуків, деяких молюсків (прісноводні та наземні черевоногі, головоногі), хрящових риб, плазунів, птахів, ссавців.

При непрямому розвитку присутня стадія личинки, яка зазнає глибоких змін у структурі і перетворюється на дорослу особину.

Ці перетворення називають метаморфозами, які проходять кілька послідовних етапів (фаз). На кожному етапі організмові властиві певні життєві ознаки.

Мультимедійна презентація:
Відео:

Створення Міні-проекту

Мета: ознайомитися, як представники тваринного світу турбуються про потомство; розвивати пошукову та дослідницьку діяльність.

                       План роботи

1.        1. Пасивні форми турботи про потомство;

2.        2.Активні форми турботи про потомство;

3.       3.Турбота про потомство:

ракоподібних;

 павукоподібних;

 - комах;

риб;

 - земноводних;

 - плазунів;

птахів;

-ссавців.

4. Висновок.

Домашнє завдання: 

1. Вивчити нові терміни та поняття, створити конспект.

2. Створити міні-проект.

Для звязку користуємося Viber.


9 Клас

Тема. Роль палеонтології, молекулярної генетики в обгрунтуванні теорії еволюції.


Пригадаємо вивчене.
Виконайте завдання:

- що з перерахованого відноситься до заслуг К.Ліннея?

- що з перерахованого відноситься до поглядів Ж.Б.Ламарка?

- що з перерахованого відноситься до вчення Ч.Дарвіна?

1. види виникли шляхом еволюції від тих видів, які жили колись.

2. види створені творцем.

3. види незмінні, постійні, вічні, еволюції немає.

4. види непостійні, повільно змінюються, еволюціонують.

5. пристосованість - результат еволюції.

6. пристосованість організмів – результат еволюції шляхом природного добору.

7. основна рушійна сила еволюції в природі – природний добір.

8. основна рушійна сила еволюції в природі – прагнення організмів до прогресу та вдосконалення.

9. організми володіють тільки спадковістю.

10. для організмів характерна спадковість і мінливість.

11. у природі причиною природного добору є боротьба за існування.

12. вперше розробив систему організмів, хоч і штучну.

13. ввів принцип подвійних назв видів.

14. вперше побудував систематику тварин у висхідному, еволюційному порядку.

15. визнав “закон” успадкування нових ознак, набутих в результаті вправляння чи не вправляння органів.

16. такого “закону” не визнавав: не кожна нова ознака успадковується.

17. за своїм світоглядом - метафізик, ідеаліст.

18. вперше виступив з критикою метафізичних ідей в біології.

19. матеріаліст, спростовував метафізичні й ідеалістичні погляди на види.

20. вперше створив еволюційну теорію.

21. вперше створив наукову теорію еволюції органічного світу.

Вивчення нового матеріалу.

Перегляньте відео:


Знайдіть відповіді на запитання:

1. Що таке філогенез?

2. Про що говорить біогенетичний закон?

3. Що таке природна класифікація організмів?

4. Які бувають типи адаптацій організмів до середовища життя?

5. Які успіхи порівняльної анатомії сприяли розвитку еволюційних поглядів?

6. З чим пов'язана криза дарвінізму в другій половині XIX - на початку XX сторіччя?

Творче завдання:

Одного разу прийшли до Ч.Даррвіна сусіди-селяни і запитали: «А чи не порадите ви нам, що робити, аби корови давали більше молока?» Замислився Дарвін і відповів: «Заведіть більше котів». Поясніть, яким чином коти можуть впливати на надої корів.

Домашнє завдання: опрацювати матеріал розміщений на блозі та пр. 44 ст. 237, записати ключові поняття з теми та терміни; виконати завдання, що розміщені на блозі або завдання 5-9 ст. 241 підруч.

Виконані завдання надсилайте на Viber!

Немає коментарів:

Дописати коментар