перекладач

четвер, 19 вересня 2024 р.

Вітаю 8 та 10 Клас!

Біологія

Сьогодні 20 вересня 2024 р.

8 Клас 

Тема. Поняття про механізми регуляції . 

Ознайомтесь з теоретичним матеріалом:

Сьогодні  ви дізнаєтесь про механізми регуляції в організмі людини.

Регуляція функцій людини – це сукупність процесів, що забезпечують узгоджену й скоординовану відповідь організму на зміни умов внутрішнього і зовнішнього середовища.

В організмі людини функціонують механізми нервової, гуморальної та імунної регуляції.

Нервова регуляція – регуляція функцій організму нервовими імпульсами, що передаються нервовими шляхами.

Гуморальна регуляція – регуляція за допомогою хімічних сполук, що переносяться рідинами внутрішнього середовища.

Імунна регуляція – регуляція за допомогою хімічних сполук і клітин, що переносяться в організмі рідинами внутрішнього середовища.

Регуляцію забезпечують регуляторні системи – сукупність органів, що здійснюють керівний вплив на діяльність фізіологічних систем, органів і клітин.

Принцип централізації:

·                 Центральні органи – формують керівні команди

·                 Периферичні органи – забезпечують розподіл і передачу їх до робочих органів для виконання

Нервова регуляція – нервова система – сукупність органів людини, що сприймають, аналізують та налагоджують діяльність фізіологічних систем органів у найшвидшому режимі.

Нервова система:

1)             Центральна (головний і спинний мозок)

2)             Периферична (нерви)

Нервова регуляція здійснюється за допомогою рефлексів. Рефлекс – це реакція-відповідь організму на подразнення, що відбувається за участю нервової системи.

Рефлекси передаються рефлекторними шляхами – дугами – це шлях, яким імпульси передаються від рецепторів до центральних відділів нервової системи та від них – до робочих органів.

Передача інформації від одного нейрона на інший відбувається за допомогою синапсів.

Гуморальна інформація – ендокринна система – сукупність залоз, що виділяють гормони (гіпоталамус і епіфіз – вищі залози, керують іншими).

Імунна регуляція – імунна система – сукупність органів, що утворюють спеціальні хімічні сполуки і клітини для забезпечення захисного впливу на клітини, тканини і органи.

Центральними органами є червоний кістковий мозок і тимус.

Периферичними – мигдалики, апендикс, лімфовузли.

Також за даною темою ви можете переглянути відео:


Після того як ви ознайомились з матеріалом нової теми, охарактеризуйте , що ви сьогодні дізнались та зробіть відповідні висновки:

Що таке регуляція функцій людини?

Які є типи регуляції?

Які системи організму людини забезпечують регуляцію функцій?

Домашнє завдання: опрацюйте теоретичний матеріал теми, вивчіть та випишіть нові поняття та терміни; підготуйте повідомлення на тему"Нейрон".

Спілкуємось та надсилаємо роботи для перевірки з допомогою Viber!

Всім успіхів !


10 Клас

Тема. Сучасні критерії виду.
Лабораторна робота №1  Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу.

Перегляньте відео до теми:


Виконайте лабораторну роботу№1

Лабораторна робота №1  Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу.

Мета: розвивати вміння застосовувати знання про критерії виду на практиці та формувати практичні вміння характеризувати види.
Обладнання: малюнки із зображенням тварин, рослин, джерела інтернет.

Хід роботи
1. Вкажітьукраїнські та латинські назви , за допомогою мережі інтернет, видів, обраних для характеристики.

Види для характеристики:
1.Цибуля ведмежа


2. Ромашка лікарська


3. Ведмідь бурий


4. Вивк сірий

2. За допомогою основних таксономічних категорій визначте місце видів, зазначених вище, у системі органічного світу.
Рослини                                                                 
Домен
Царство
Відділ
клас
порядок
родина
рід
вид

Тварини
Домен
царство
Тип
клас
ряд
родина
рід
вид

3. Створіть таблицю в яку занесіть критерії виду який досліджуєте(має бути 4 таблички, окремо для кожного виду)
В першій колонці пишете назви критеріїв: морфологічний, фізіологічний, географічний, екологічний, а в другій колонці таблички те ,що характеризує вид за тою чи іншою категорією. Наприклад, за морфологічним критерієм характеризуєте особливості зовнішнього вигляду та будови виду, в геограгічному критерії, де росте, живе, мешкає вид і тд.

4. Висновок у якому зазначте:
1.що навчились
2 опис того, що робили
3. що дізнались нового
4. що повторили з даної теми

Успіхів!!!

Домашнє завдання: опрацювати матеріал розміщений на блозі, скласти конспект до теми, виконати лабораторне дослідження та принести на наступний урок у школі.

Немає коментарів:

Дописати коментар