Інформатика 9 клас
Вітаю сьогодні 5 вересня 2024 р.
Тема. Правила поведінки і безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі. Інформатика та інформаційне суспільство.
Етапи
створення нових засобів і методів опрацювання даних, що спричинили суттєві
зміни в суспільстві, тобто змінили спосіб виробництва, стиль життя, систему
цінностей, називають інформаційними
революціями.
Інформаційне
суспільство – нова
історична фаза розвитку цивілізації, у якій головними продуктами виробництва є
дані і знання.
До основних вимог суспільства ХХІ ст. щодо підготовки конкурентоздатних
спеціалістів належать:
q здатність до критичного
мислення;
q універсальні, системні
знання;
q ключові компетентності у
галузі ІКТ;
q здатність до прийняття
рішень;
q уміння управляти
динамічним процесами;
q уміння працювати в
колективі (команді);
q навички плідного
спілкування.
Інформаційна культура — уміння цілеспрямовано
працювати з даними й використовувати інформаційно-комунікаційні технології,
сучасні технічні засоби та методи для їх отримання, опрацювання й передавання.
Інформаційна культура проявляється у людини:
q у конкретних навичках
використання різних технічних пристроїв;
q у здатності
використовувати у своїй діяльності ІКТ;
q в умінні отримувати дані з
різних джерел;
q в умінні подавати
інформацію в зрозумілому вигляді та ефективно її використовувати;
q у знаннях аналітичних
методів опрацювання даних;
q в уміннях працювати з
повідомленнями різних видів.
Для ефективного
використання ІКТ у професійній діяльності в кожної людини має бути сформована інформаційна
компетентність, яка передбачає здатність
людини орієнтуватися в інформаційному просторі, оперувати даними на основі
використання сучасних інформаційно-комунікативних технологій відповідно до
потреб ринку праці для ефективного виконання професійних обов’язків.
Чим займається інформатика як наука та як галузь діяльності людини?
Інформатика — це наука, що вивчає
структуру й загальні властивості даних, а також методи й засоби їх створення,
пошуку, збереження, опрацювання, передавання та використання в різних сферах
діяльності людини.
Основними напрямами розвитку інформатики є: теоретична, технічна та
прикладна інформатика.
Теоретична інформатика покликана розвивати
загальні теорії пошуку, опрацювання та зберігання даних, виявлення
закономірностей створення й передавання даних, використання сучасних
інформаційних технологій у різних сферах людської діяльності, вивчення
взаємозв’язку «людина – електронний пристрій», розвиток інформаційних
технологій.
Технічна інформатика розглядає
автоматизовані системи опрацювання даних, створення нового покоління
обчислювальної техніки, гнучких технологічних систем, роботів, штучного
інтелекту тощо.
Прикладна інформатика створює
бази знань, розробляє раціональні методи автоматизації виробництва, створює
теоретичні основи проектування, слугує для зв’язку науки з виробництвом та
забезпечує запити інформаційного суспільства.
Які технології називають інформаційними?
Технологія – це сукупність методів і засобів реалізації людьми
конкретного процесу шляхом поділу його на систему послідовних взаємопов’язаних
процедур і операцій, які виконуються більш або менш однозначно й мають на меті
досягнення високої ефективності певного виду діяльності.
Інформаційна
технологія (ІТ) – сукупність
методів і прийомів, що використовуються з метою збирання, зберігання,
опрацювання, розповсюдження, відображення й використання різноманітних даних
задля інтересів та потреб користувачів.
Відповідно до методів і засобів опрацювання даних розрізняють таку
класифікацію інформаційних технологій.
1.
Глобальні – технології, які включають моделі, методи, засоби використання даних у
суспільстві.
2.
Базові – інформаційні технології, орієнтовані на конкретну галузь застосування.
3.
Конкретні – технології, які опрацьовують дані в процесі виконання реальних завдань
користувача.
Відповідно
до типів даних виділяють технології для опрацювання:
q даних за допомогою алгоритмічних
мов, табличних процесорів, систем управління базами даних;
q текстів за допомогою текстового
процесора;
q графічних зображень за допомогою
графічних редакторів;
q знань за допомогою експертних
систем;
q об’єктів реального світу за
допомогою технологій мультимедіа тощо.
Завдання 1. Віртуальна виставка
Визначте, як
інформаційні технології змінили роботу бібліотеки на прикладі віртуальної
виставки Рівненської обласної універсальної наукової бібліотеки.
Завдання 2.
Виділіть десять
позитивних ознак появи комп’ютерів та інформаційно-комунікативних технологій у
житті людини. Обговоріть список із сусідом по парті. Упорядкуйте їх та виділіть
спільні ознаки.
Завдання 3.
Виділіть п’ять
негативних ознак появи комп’ютерів та інформаційно-комунікативних технологій у
житті людини. Обговоріть список із сусідом по парті. Упорядкуйте їх і виділіть спільні
ознаки.
Завдання на с.
16 підручника
Дайте відповідь на запитання:
1. Які технології використовують в аграрному,
індустріальному суспільствах? А які – в інформаційному? Порівняйте. Яка людина
вважалася в кожному з типів суспільства успішною? Порівняйте ресурси кожного зі
згаданих типів суспільств.
2. Чи справді наше суспільство є інформаційним?
3. Якою є інформаційно культурна людина? Наведіть
декілька ознак.
4. Які технології належать до інформаційних? Наведіть
приклади. Які з цих технологій ви використовуєте у процесі навчання та
повсякденному житті?
1) Вивчити правила техніки
безпеки.
2) Опрацювати п.1.1-1.3, виконати практичні завдання.
Виконані завдання надсилайте мені на Viber!
Немає коментарів:
Дописати коментар