перекладач

понеділок, 7 жовтня 2024 р.

Добрий день 5 клас!

Образотворче мистецтво. 

Сьогодні 8 жовтня 2024 р.

Тема. Мистецтво форм. Скульптура, види скульптури, матеріали техніки, засоби художньої виразності скульптури.

Опрацюйте матеріал нижче!

Назва цього виду мистецтва виникла від латинського слова sculpo — вирізаю; часто скульптуру називають також пластикою (грецьк. plaste — ліплю). Ці дві назви одного виду мистецтва свідчать про існування різних технік створення скульптурних образів.

Скульптура — це тривимірне зображення, що має реальні форми, які розміщені у реальному просторі. Розрізняють два основних види скульптури — рельєф та круглу. Її можна висікати з каменю,  виливати з гіпсу, вирізати з дерева, тобто з твердих матеріалів, та ліпити з м’якого матеріалу глини, пластиліну, солоного тіста.

Перегляньте навчальне відео:

Прочитайте казку!

«Шматочок Глинки»

- Одного разу шматочок Глинки закотився під шафу. Він довго пролежав там серед бруду та пилу й засумував: «З усіх моїх братів зробили такі красиві фігурки, а я, гарного червоного кольору, один лежу в смітті, і навіть миші не хочуть зі мною гратися».

Настала ніч, і мати Миша привела до шматочка Глинки своїх шістьох мишенят.

- Це хто? - спитало найменше Мишеня.

- Це щось велике, м'яке і несмачне, - сказала мати.

- Ой, а хто в ньому живе? – знову запитало Мишеня.

- Не знаю, - відповіла мати, - але воно не кусається.

Мишенята оточили шматочок Глинки, і кожен намагався до нього доторкнутися.

- Фу, який несмачний і нецікавий, -- вирішили мишенята.

Шматочку Глинки стало образливо, він зібрався з силами, піднатужився і згорнувся калачиком.   

Ой! - запищали мишенята й кинулися навтьоки, а шматочок Глинки покотився за ними, наступаючи на хвостики, та, ударившись об ніжку стола, зупинився. Допитливі мишенята знову підбігли до нього.  

Я не знаю, як тебе звуть, - сказало найменше, - але ти пограйся, будь ласка, з нами.

І шматочок Глинки перетворився на товсту червону мишку з коротеньким хвостиком і з шістьма лапками.

- Ой, яка смішна мишка, - закричали мишенята. І зовсім не схожа на нас. Чому в неї шість лапок?

А глиняна мишка тим часом згорнулася у трубочку, потім перетворилася на красиву чашку з блюдцем і фігурною ручкою. Мишенята були в захваті. Вони бігали по краєчку блюдця, заглядали в чашку, поки не розламали її навпіл. Шматочок Глинки веселився від душі. Він перетворювався на шматочок сиру, на футляр для окулярів та багато інших чудернацьких предметів. Усім було дуже весело.

       Раптом із сусідньої кімнати крадькома підкрався Кіт Воркіт і причаївся під бабусиним комодом. Добре, що шматочок Глинки вчасно побачив його блискучі очі. Шматочку Глинки сподобалися маленькі мишенята, а кіт збирався кинутися на них,тож Глинка хутенько перетворився на дзвінкий свисток і щосили свиснув: «Рятуйся, хто може!» Мишенята кинулися урозтіч, а кіт залишився ні з чим.

Практичне завдання!

Виготовимо котика з солоного тіста.

Перегляньте навчальне відео( як викотовити котика):


Подивіться на свою скульптуру. Чи можете ви уявити свою скульптуру збільшеною? Де б ви її розмістили?

А тепер дайте відповідь на кілька запитань:

1.    Ви дізналися щось новеньке для себе про скульптуру.

2.    Солоне тісто може бути матеріалом для виготовлення скульптури.

3.    Вам сподобалося ліпити на уроці скульптури різних видів.

4.    Ми активно працювали на уроці.

5. Чи зацікавила вас робота з глиною.

Домашнє завдання: викотовити котика із казки із солоного тіста або можна з пластиліну. Зробіть фото свого готового виробу та надішліть мені на Viber!





Немає коментарів:

Дописати коментар