перекладач

четвер, 21 листопада 2024 р.

Вітаю 9 клас!

Інформатика

Сьогодні 22 листопада 2024 р.

Тема. Створення і опрацювання моделей на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія) в різних програмних середовищах. 

Пригадайте!

-      Що таке комп’ютерна модель?

-      Які є види комп’ютерних моделей?

-      Назвіть приклади розрахункової/імітаційно/графічної комп’ютерної моделі

-      Що таке комп’ютерне моделювання?

-      Які етапи комп’ютерного моделювання ви знаєте?


Виконайте вправу за покликанням: https://learningapps.org/watch?v=p6w9tp10j17


Вивчення нового матеріалу.


Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей на прикладі задачі з фізики

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки тасанітарно-гігієнічних норм.

 

Завдання М’яч було кинуто під кутом α=55º до горизонту з початковою швидкістю v0=20 м/с. Визначте, чи влучить м’яч у ціль, яка знаходиться на вістані 39м?

1.    Постановка завдання.

§ Нехай тіло мале у порівнянні з Землею, тому його можна вважати матеріальною точкою;

§ Висота тіла змінюється не значно, тому прискорення вільного падіння можна вважати постійною величиною g = 9,8 м / с2 і рух по осі 0Y можна вважати рівноприскореним;

§  швидкість кидання тіла мала, тому опором повітря можна знехтувати і рух по осі ОX можна вважати рівномірним.

§  Відомо, що тіло брошене під кутом до горизонту. Відомий кут α. Відома початкова швидкіть v0.

 Висновок: можна використовувати формули для рівноприскореного руху, відомі з курсу фізики.

1.    Побудова моделі.




Для цього необхідно:

1)    Відкрити MS Excel.

2)    У клітинку F1 введіть значення початкової швидкості тіла.

3)    У клітинку F2 введіть значення кута α.

4)    У діапазоні A2:A22 ввести значення часу рузу тіла починаючи з 0 с до 4 с з інтервалом 0,2с. (Скористуйтеся можливістю Автозаповнення).

5)    У комірку B2 введіть формулу для обислення координати Х тіла.

=ROUND($F$1*COS(RADIANS($F$2))*A2;1).

Через Автозаповнення скопіюйте цю формулу в діапазон клітинок B3:B22.

6)    У комірку С2 введіть формулу для обислення координати Y тіла.

=$F$1*SIN($F$2)*A2-(9,8*A2*A2)/2.

Через Автозаповнення скопіюйте цю формулу в діапазон клітинок C3:C22.

7)    Для побудови графіку, що відображає траєкторію руху тіла, слід виділити діапазон С2:С22.

8)    Вставка/Діаграма/Лінійчата діаграма/Лінійчата діаграма з маркерами.

9)    Виділити підписи осі Ох, на панелі інструментів натиснути кнопку , змінити підписи горизонтальної осі на діапазон B2:B22.


1)    ПКМ на підписах вертикальної осі ОY/Формат осі. Встановіть межі осі

Мінімум   -          0,0

Максимум  –     25,0


 


1.    Складання алгоритму. Його виконання.

Введіть різні значення початкової швидкості та кута, під яким кинуто тіло.

Встановити значення v0=20 (м/с), α=55º

Знайдіть точку, у якій тіло приземлилося. Визначте координату х цієї точки.

2.    Аналіз отриманих результатів.

Зробити висновок, чи влучить м’яч у ціль?


Перегляньте також приклад на відео:




 Дайте відповідь на запитання:

-      Які є види комп’ютерних моделей?

-      Назвіть переваги та недоліки комп’ютерних моделей?

-      Які етапи комп’ютерного моделювання ви знаєте?

-      У яких випадках доцільне використання комп’ютерних моделей?


Домашнє завдання: опрацювати матеріал та завдання розміщені на блозі, в підручнику - п. 13.2, 13.3; скласти конспект та знати головне з теми.









Немає коментарів:

Дописати коментар