Вітаю 9 клас!
Інформатика
Сьогодні 22 листопада 2024 р.
Тема. Створення і опрацювання моделей на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія) в різних програмних середовищах.
- Що
таке комп’ютерна модель?
- Які є
види комп’ютерних моделей?
- Назвіть
приклади розрахункової/імітаційно/графічної комп’ютерної моделі
- Що
таке комп’ютерне моделювання?
- Які
етапи комп’ютерного моделювання ви знаєте?
Виконайте вправу за покликанням: https://learningapps.org/watch?v=p6w9tp10j17
Вивчення нового матеріалу.
Створення, опрацювання і дослідження
інформаційних моделей на прикладі задачі з фізики
Увага!
Під
час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки тасанітарно-гігієнічних
норм.
Завдання М’яч було кинуто під кутом α=55º до горизонту з
початковою швидкістю v0=20 м/с. Визначте, чи
влучить м’яч у ціль, яка знаходиться на вістані 39м?
1. Постановка завдання.
§ Нехай
тіло мале у порівнянні з Землею, тому його можна вважати матеріальною точкою;
§ Висота
тіла змінюється не значно, тому прискорення вільного падіння можна вважати
постійною величиною g = 9,8 м / с2 і рух по осі 0Y можна вважати
рівноприскореним;
§
швидкість кидання тіла мала, тому опором повітря можна
знехтувати і рух по осі ОX можна вважати рівномірним.
§
Відомо, що тіло брошене
під кутом до горизонту. Відомий кут α. Відома початкова швидкіть v0.
Висновок: можна використовувати
формули для рівноприскореного руху, відомі з курсу фізики.
1. Побудова моделі.
Для цього необхідно:
1) Відкрити MS Excel.
2) У клітинку F1 введіть значення початкової швидкості тіла.
3) У клітинку F2 введіть значення кута α.
4) У діапазоні A2:A22 ввести значення часу рузу тіла починаючи з 0 с до 4 с з інтервалом 0,2с.
(Скористуйтеся можливістю Автозаповнення).
5) У комірку B2 введіть формулу для обислення координати Х тіла.
=ROUND($F$1*COS(RADIANS($F$2))*A2;1).
Через Автозаповнення скопіюйте цю формулу в діапазон
клітинок B3:B22.
6) У комірку С2
введіть формулу для обислення координати Y тіла.
=$F$1*SIN($F$2)*A2-(9,8*A2*A2)/2.
Через Автозаповнення скопіюйте цю формулу в діапазон
клітинок C3:C22.
7) Для побудови графіку, що відображає траєкторію руху тіла, слід виділити
діапазон С2:С22.
8) Вставка/Діаграма/Лінійчата діаграма/Лінійчата діаграма з маркерами.
9) Виділити підписи осі Ох, на панелі інструментів натиснути кнопку
1) ПКМ на підписах вертикальної осі ОY/Формат
осі. Встановіть межі осі
Мінімум - 0,0
Максимум – 25,0
1.
Складання алгоритму. Його виконання.
Введіть різні значення початкової швидкості та кута, під
яким кинуто тіло.
Встановити значення v0=20 (м/с), α=55º
Знайдіть точку, у якій тіло приземлилося. Визначте
координату х цієї точки.
2.
Аналіз отриманих результатів.
Зробити висновок, чи влучить м’яч у ціль?
Перегляньте також приклад на відео:
Дайте відповідь на запитання:
- Які є
види комп’ютерних моделей?
- Назвіть
переваги та недоліки комп’ютерних моделей?
- Які
етапи комп’ютерного моделювання ви знаєте?
- У
яких випадках доцільне використання комп’ютерних моделей?
Домашнє завдання: опрацювати матеріал та завдання розміщені на блозі, в підручнику - п. 13.2, 13.3; скласти конспект та знати головне з теми.
Немає коментарів:
Дописати коментар