перекладач

середа, 31 січня 2024 р.

Доброго дня 9 Клас!

Сьогодні 1 лютого 2024 р.

 Тема. Закони Менделя. Демонстрація схем схрещування, що ілюструють основні генетичні закономірності.

Термінологічна розминка 
1.       __________ - ділянка молекули ДНК(РНК), яка несе інформацію про структуру одного білка
2.       __________ - це сукупність усіх генів організму
3.       __________- це сукупність ознак і властивостей організму, які сформовані на основі генотипу
4.       Як називається ген який виходить «переможцем»? _______________
5.       ____________ - це властивість живих організмів відтворювати в потомстві ознаки предків
6.       Ця людина є основоположником сучасної генетики  _______________
7.       Гени, що перебувають у різних станах, але займають одне й те саме місце у хромосомах однієї пари  та визначають різний стан певної ознаки  ___________________
8.       Зигота, що має однакові алелі одного гена в гомологічних хромосомах  _______________
9.       Зигота, що має різні алелі одного гена в гомологічних хромосомах (Aa), тобто має альтернативні ознаки  ___________________
10.     Та, що пригнічується, проявляється тільки в гомозиготному стані _____________________

Продовжимо вивчення законів Менделя.

Трохи про життєвий шлях Грегора Менделя.
Переходячи до закономірностей успадкування ознак я хочу звернути вашу увагу на відомий вам гібридологічний метод. Саме на основі цього методу Грегор Мендель відкрив закони генетики. Свої досліди учений ретельно планував, вів точний кількісний облік потомства за кожною парою досліджуваних ознак у ряді поколінь і результати досліджень піддавав математичному аналізу, який став основним методом класичної і сучасної генетики.

Грегор Мендель народився 20 липня 1822 у селянській родині Антона та Розини Мендель у маленькому містечку Гайнцендорф. Змалку цікавився природою, працював садівником. У 1847 році став священиком. Самостійно вивчав різноманітні науки, підмінював відсутніх викладачів грецької мови та математики у одній зі шкіл. У період із 1851 по 1853 рік навчається у Віденському університеті. З 1868 року він стає абатом у абатстві старого Брно.

Із 1856 року Мендель проводить дослідження на горосі у експериментальному монастирському садку. Монах цікавився також метеорологією та теорією еволюції. Він помітив, що деякі рослини часом мають нетипові характеристики. Посадивши одне коло одного типову та нетипову рослину, дослідник хотів дізнатися, якими будуть нащадки? Мендель побачив, що ознаки передаються нащадкам незалежно від оточуючого середовища. Цей факт тоді був першою цеглиною у побудові майбутньої теорії спадковості.

 8 березня 1865 року на засіданні Брюннського товариства натуралістів і лікарів Грегор Мендель виступив з доповіддю про результати схрещення гороху. Його виступ не справив жодного враження на слухачів. Ніхто з присутніх не підозрював, що став свідком зародження нової науки – цариці біології – генетики. Науковий світ не був готовий сприймати новітню інформацію.

Тепер перегляньте відео:

Ми дізнались про перший та другий закон Менделя, але є ще й третій закон. Про нього ви дізнаєтесь з цього відео:


А тепер спробуємо розібратись з генетичними задачами. Як же їх розв'язувати? Перегляньте відео де наведені приклади задач та їх рішення:

А тепер спробуйте розвязати задачі самостійно:

Задача №1

У гарбуза білий колір плодів А домінує над жовтим а. Який буде зовнішній вигляд F1, якщо схрестити гарбуз гомозиготний за білим кольором із гарбузом гомозиготним за жовтим кольором?

І так, що ми маємо, що нам відомо?

Записуємо дано.

Задача№2

  При схрещуванні двох котиків з короткими вухами одержано потомство: 6 коротковухих і 2 з нормальними вухами. Які генотипи батьків? 

Домашнє завдання: опрацюйте матеріал розміщений на блозі та пр. 32 ст. 177 підручника, записати та вивчити нові терміни та поняття, виконати завдання розміщені на блозі.
Виконані завдання надсилайте на Viber!

Немає коментарів:

Дописати коментар