перекладач

четвер, 4 квітня 2024 р.

Вітаю 7 та 10 Класи!

Сьогодні 5 квітня 2024 р.

7 Клас

 Тема: Вроджена та набута поведінка тварин.

План для самонавчання:

1. Виконати завдання для повторення вивченої теми.

2. Опрацювати текст підручника(шукаємо кожен у своєму підручнику)  додаткову інформацію та відео.

3. Занотувати ключові поняття та терміни в робочий зошит.

4. Виконати завдання для закріплення вивченого.

Завдання для повторення:

Визначте вірні та не вірні поняття. (так або ні)

1.    Біологічна наука, що вивчає поведінку тварин – це етологія.

2.    Поведінка тварин не впливає на виживання виду.

3.    Справжні дії тварин у відповідь на зовнішні та внутрішні подразники – це поведінка тварин.

4.    Вперше термін «етологія» ввів у 1859 році вчений І. Жоффруа Сент-Ілер.

5.    Методом цілеспрямованого сприйняття та опису поведінки тварин є експеримент.

6.    Для дослідження міграції птахів над відкритим океаном використовують радари.

7.    Методом дослідження поведінки тварин у керованих умовах є спостереження.

8.    Мічення комах здійснюється мітками з радіоактивними речовинами.

9.    Мічення птахів здійснюється кільцями.

10.Експерименти проводять у природних та штучних умовах.

11.Поведінка тварин не впливає на відтворення виду.

12.Знакові стимули – це зовнішні подразники, що спричиняють специфічну поведінкову реакцію у тварин.

Перед вами картинки різної поведінки тварин. Розрізняють два типи поведінки тварин. Спробуйте здогадатися, які це типи поведінки?





Додаткова інформація

Перегляньте відео :


Вроджена поведінка– це сукупність поведінкових реакцій, які визначаються спадковістю і не вимагають для свого розвитку спеціального навчання чи тренування. Базується на безумовних рефлексах

Безумовні рефлекси – відносно постійні, стереотипні, вроджені реакції організму на внутрішні и зовнішні подразники.

Інстинкт – це сукупність складних спадково зумовлених стереотипних дій.

Набута поведінка – це сукупність поведінкових реакцій, які формуються упродовж життя поступово, з накопиченням індивідуального досвіду.

Научіння – це зміна індивідуальної поведінки в результаті попереднього досвіду.

Пам’ять – здатность зберігати та використовувати інформацію з попереднього досвіду

Типи научіння:

                1. Імпринтинг – фіксація в пам’яті ознак об’єктів під час формування або корегування вроджених поведінкових дій.

Перегляньте відео «Імпритинг в каченят»

                  2.  Метод проб і помилок – полягає в тому, що тварина в разі виникнення потреби робить безліч різних дій (проб); більшість з них виявляються марними (помилки). Але деякі допомагають досягти мети, і тоді вони закріплюються.

Перегляньте відео «Метод спроб і помилок» 

                      3.  Наслідування – форма научіння, при якій відбувається повторення певних дій за більш дорослою або досвідченою особиною.

Завдання для закріплення вивченого:

«Впізнай поведінку».

Розподіліть на дві групи поведінку тварин: І варіант – набуту, ІІ варіант – вроджену:

                                   1.       Коли настає холодна погода, жаби пірнають у водойму, закопують себе в мул і залишаються там до кінця зими.

                                   2.       Хамелеон швидко змінює своє забарвлення залежно від того, який колір мають предмети навколо нього.

                                   3.       Собака «задоволено» крутить хвостом, коли бачить, як хазяїн відкриває пачку з кормом.

                                   4.       Кобри, що плюються, вприскують отруту зі своїх іклів на відстань до 2,5 м, намагаючись вцілити в очі жертви (жертва після цього сліпне).

                                   5.       Самка метелика відкладає декілька тисяч яєць, намагаючись розмістити їх на тих рослинах, які будуть корисними для її нащадків.

                                   6.       Гусенята рухаються ланцюжком за «мамою»-качкою.

                                   7.       Слоненя кидає на себе порох, повторюючи цю дію за старшими в табуні.

                                   8.       Зозуленя, яке щойно вилупилось, викидає яйця з гнізда «пташки-мами».

Домашнє завдання:

1. Опрацювати теоретичний матеріал .

2. Створити конспект та вивчити основні поняття та терміни.

3. Виконати завдання для повторення та закріплення.

4. Скласти кросворд про вроджену та набуту поведінку тварин.


Спілкуємося та співпрацюємо через Viber!



10 Клас

Тема1. Причини порушення клітинного циклута їхні наслідки. 

Тема 2.Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання . Профілактика онкологічних захворювань.

Щоб розглянути дану тему: пропоную переглінути презентації та відео:

Причини порушення клітинного циклу їхні наслідки:

https://docs.google.com/presentation/d/1QoNL436Lb6UhresHu8kRzh6cuTTAARUS/edit?usp=sharing&ouid=100301507652054648741&rtpof=true&sd=true

Поніття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання . Профілактика онкологічних захворювань:

https://docs.google.com/presentation/d/1sOjjufnHs-HYoQaGXP-rR2E5lHhv2Bi9/edit?usp=sharing&ouid=100301507652054648741&rtpof=true&sd=true


Дайте відповіді на запитання:

1. Що таке рак?

2. Які є прояви ракових захворювань?

3. Який вид ракових пухлин зустрічається найчастіше  в українців?

4. Як запобігти раку? Які є методи профілактики?

5. Поміркуйте над питанням:

Одним із загальних законів розвитку є закон єдності та боротьби протилежностей: кожний предмет, явище, процес є суперечливою єдністю протилежностей, що взаємопроникають, переходять одна в одну, перебувають у стані єдності й боротьби. Чи насправді це так?

Домашнє завдання:

1. Опрацюйте текст підручника пр. 45 та вивчіть нові терміни та поняття.

2. Перегляньте презентації та відео. Створіть конспект. Зробіть висновки.

3. Дайте відповідь на запитання.

Немає коментарів:

Дописати коментар