перекладач

неділя, 28 квітня 2024 р.

Вітаю 7 та 9 Клас!

Сьогодні 29 квітня 2024 р.

7 Клас 

Тема: Узагальнення та систематизація знань з теми "Поведінка тварин".
Контрольна робота

І Рівень 

Виберіть одну правильну відповідь (0,5 б.)

1.    Спрямовані дії організму у відповідь на внутрішні чи зовнішні подразники – це …

а) інстинкт; б) поведінка; в) імпритинг; г) етологія.

2. Форми поведінки, які формуються як результат індивідуального досвіду тварини під час научіння називаються…

а) вродженою поведінкою; б) набутою поведінкою; в) інстинктом; г) імпритингом.

3. Найбільш відомими мігруючими тваринами є …

а) птахи і риби; б) черви і комахи; в) кишковопорожнинні і ссавці; г) земноводні і птахи.

4. Визначте поведінку, що включає різноманітні поведінкові акти, спрямовані на знаходження, схоплювання, утримання здобичі:

а) дослідницька; б) харчова; в) індивідуальна; г) гігієнічна.

5. Поведінку пов`язану з очищенням поверхні тіла називають…

а) харчовою; б) захисною; в) грумінгом; г) дослідницькою.

6. Укажіть, яка поведінка включає всі типи взаємодій тварин в угрупованнях:

а) дослідницька; б) харчова; в) територіальна; г) соціальна.

ІІ рівень

Дайте визначення термінам (1 б.)

7. Вроджена поведінка – це …

8. Хомінг- це …

9. Поодинокі тварини- це …

 ІІІ рівень

10. Встановіть відповідність між формами поведінки тварин і їх зображеними прикладами: (2 б.)

а) діяльність за допомогою знарядь праці; б) захисна поведінка; в) репродуктивна поведінка; г) гігієнічна поведінка.

 

1

2

3

4









11. Встановіть відповідність між термінами та їх визначенням: (2 б.)

а) Стимул          1. Обмін спеціальними сигналами – демонстраціями.

 б) Залицяння     2. Періодичне переміщення тварин «туди і назад» між суттєво

                               відмінними середовищами життя.

в) Інстинкт         3. Будь-який тип поведінкового «впливу» з боку однієї                                                  

                             особини, що спричиняє або здатний спричинити зміни

                              в поведінці іншої особини.

г) Міграція        4. Сукупність складних спадково зумовлених стереотипних дій.

ІV рівень

Дайте розгорнуту відповідь (2 б.)

12. Що таке комунікація між тваринами та в яких формах вона можлива?

Домашнє завдання : повторити тему "Поведінка тварин". 

Спілкуємося через Viber!

9 Клас

Тема. Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища.

Пригадаємо !

«Наслідки антропічного впливу »


І.Забруднення середовища життя

 1. Зміна гідросфери:

   - змивання добрив і отрутохімікатів з полів;

   - витрати води підприємствами і  забруднення відходами;

   - побутові потреби населення;

   - цвітіння води;

   - викиди водного транспорту;

    - аварії танкерів;

2. Порушення складу атмосфери:

    - спалювання вуглеводневого палива;

    - викиди промисловості( смог);

    - вирубування лісу;

    - руйнування озонового екрану ( СІ2,  хлорфторвуглеводні,).

3. Руйнування ґрунтів:

    - збільшення  площ пасовищ та ріллі – водна та вітрова ерозія;

    - неефективне землекористування ( відвальна обробка ґрунтів, важка грунтооброблювальна техніка, засолення);

    - забудова;

    - добування копалин відкритим способом;

   - забруднення пестицидами, органічними отрутами, важкими металами, радіонуклідами.

4. Зміна клімату (швидка):

    - парниковий ефект( накопичення метану, вуглекислого газу, оксидів нітрогену, фреонів;

    -  танення льодовиків, сухість клімату.

ІІ.  Зниження біологічної різноманітності

            - безпосереднє винищення видів: рибальство, мисливство;

            - виробнича діяльність ( вирубка лісу, будівельні споруди на водоймах, забруднення водойм);

            - зміна умов існування у результаті господарської діяльності.

Наслідокспрощення  трофічних ланцюгів і зменшення стабільності біоценозів.


Що ж  слід зробити людині, щоб  не зруйнувати остаточно  середовище свого існування? 

Запишіть свої ідеї у вигляді схеми.

Вивчення нового матеріалу.

На сьогоднішньому уроці ми поговоримо не тільки про стан навколишнього середовища, а й про можливі шляхи вирішення глобальних екологічних проблем людства.

Усього за кілька сотень років людина стала одним з найвпливовіших екологічних факторів планетарного масштабу. Розглянемо глобальні зміни в природі, які відбулися та продовжують відбуватися в результаті діяльності людини.ст. 301-302. Опрацюйте інформацію в підручнику.

Перегляньте відеоролик” Чому біорізноманіття таке важливе”:



Робота з інтернет-джерелами.

Завдання1 :

Знайдіть інформацію про :

1. Альтернативні джерела енергії

2. Відходи  в доходи

3. Червона і Зелена книга

4. Основні концепції в галузі охорони довкілля

Зобразіть інформацію у вигляді строрінки або статті з газети чи журналу.

Завдання2

Розвяжіть задачу та поясніть,чому сортування сміття приносить вигоду мешканцям будинку.

В червні мешканці багатоповерхового будинку розпочали сортувати сміття.

У попередньому місяці комунальні служби вивезли 23 м³ не сортованого сміття і 12 м³ вторинної сировини,а в липні та серпні по 20 м³ вторинної сировини щомісяця.

Скільки коштів економлять мешканці будинку за 2 місяці якщо вивіз 1 м³  не сортованого сміття коштує 85 грн.,а вивіз сортованого сміття 24?

   Неможливо зберегти біосферу, захищаючі лише живі об’єкти. 

Концепція  сталого  розвитку.

З кожним роком все гостріше  постає суперечність між потребами людства у матеріальних благах, які ростуть,  та ресурсами на Землі, які зменшуються.  Тому  в 1980 році  Міжнародною  спілкою охорони природи (МСОП)  була  підготовлена  « Всесвітня стратегія охорони природи».  Тоді ж з’явилося  поняття  «збалансований розвиток», (сталий розвиток)

Збалансований розвиток:

         1) розвиток, що задовольняє потреби нинішнього покоління, не ставлячи під загрозу можливість майбутніх поколінь задовольняти свої потреби;

         2)   розвиток країн і регіонів, коли економічне зростання, матеріальне виробництво і споживання відбуваються в межах здатності екосистем відновлюватися, поглинати забруднення і підтримувати життєдіяльність  теперішніх і майбутніх поколінь. 

   Лише досягнення збалансованості економічних, соціальних та екологічних складових розвитку  дасть можливість  перейти до таких форм існування людства, які не виснажуватимуть природні ресурси, а тому триватимуть досить довго.  

Висновок:   Отже,  глобальною проблемою людства, яка у ХХІ ст. посіла перше місце є взаємини людини і природи.  Без  переходу промисловості та енергетики на екологічно чисті безвідходні технології, без пізнання  правил і законів  життя природи  подальше існування сучасної цивілізації просто неможливе.  Політикам та економістам слід прислухатися до рекомендацій біологів.


1. Як називається новий стан біосфери, пов'язаний з розумовою діяльністю людини?

2. Як називається зменшення товщини верхнього найродючішого шару ґрунту внаслідок знесення вітром чи водою? 

3. Як називається вища категорія природоохоронних територій, де під охороною закону в незайманому стані зберігається весь природний  комплекс, та ведуться наукові дослідження? 

 4. Які оболонки планети Земля є абіотичними? 

5. Які ти знаєш види тварин, занесені до червоної Книги України?

6. Що таке Червона книга? 

7. Які біосферні заповідники є на території України?

8. Хто є автором вчення про ноосферу?  

9. Які екологічно чисті джерела енергії ти знаєш? 

10. Якою речовиною утворений озоновий екран?

11. У чому полягає суть екологічного мислення?

12.  У чому полягає суть парникового ефекту?

13. Які  види називають вразливими? 

14. Які види називаються рідкісними? 

15.  Які види називаються відновленими?  

16. Які державні заповідники України ти знаєш?

17. Яке походження має весь атмосферний кисень? 

18. Назвіть, які  функції виконує жива речовина біосфери.


 Продовжіть речення:

-        я дізнався (дізналася)…

-        я здивувався (здивувалася)..

-        я зрозумів (зрозуміла)..

-        я змінив (змінила) своє ставлення..

Домашнє завдання: опрацювати пр. 56 та інформацію та завдання на блозі, створити міні-проект "Я - еколюдина."

 Виконані завдання надсилаємо за допомогою Viber!

Немає коментарів:

Дописати коментар