перекладач

четвер, 19 грудня 2024 р.

Вітаю 8 та 10 клас!

Сьогодні 20 грудня 2024р.

Біологія

8 клас 

Тема. Узагальнення знань з теми : "Травлення. Дихання."

Контрольна робота з тем  «Травлення», «Дихання».

ВАРІАНТ І

І рівень  (завдання 1-6 з однією вірною відповіддю  по 0,5б;  всього 3б)

 1. Визначте найбільшу залозу травної системи людини:

   А) слинні залози;     Б) шлунок;     В) печінка;     Г) підшлункова залоза.

2. Укажіть відсотковий вміст  кисню в повітрі,  що видихаємо:

  А) 0,3%;      Б) 4%;     В) 21%;       Г) 16,3%.

3. Укажіть процес,  що відбувається в товстому кишечнику:  
  А) розщеплення білків;   Б) розщеплення жирів;    В) всмоктування води;

  Г) розщеплення вуглеводів

4. Позначте орган дихальної системи, що містить зв’язки і виконує звукоутворювальну функцію:

  А) глотка;   Б) носова порожнина;   В) бронхи;    Г) гортань.

5. Визначте речовину,  під впливом  якої  відбувається  емульгація  жирів:

 А) жовч;    Б) хлоридна кислота;    В) пепсин;   Г) лізоцим.

6. Легені людини складаються з 350 мільйонів пухирців, які називаються:

  А) нефрони;   Б) альвеоли;   В) нейрони;   Г) гепатоцити.

ІІ рівень (завдання 7- 8 з  трьома вірними відповідями по 1б, всього 2б)

7.Вкажіть  відділи тонкого кишечника:

  А) дванадцятипала кишка;  Б) ободова кишка;  В) порожниста кишка; 

  Г) клубова кишка;   Д) сліпа кишка.

8. Інфекційні захворювання органів дихання – це:

  А) туберкульоз;   Б) пневмонія;    В) гастрит;   Г) жовчнокам’яна хвороба;

  Д) дифтерія.

ІІІ рівень   (завдання на встановлення відповідності, по 2б, всього 4б)

9. Установіть відповідність між відділами  травної системи та процесами, які в них відбуваються:

 

Відділ травної системи

Процеси

А) Ротова  порожнина

1) Остаточне розщеплення поживних речовин та їх всмоктування в кров.

Б) Шлунок

2) Накопичення та ущільнення неперетравлених решток, синтез вітамінів К і В.

В) Тонкий кишечник

3) Подрібнення їжі, її склеювання в харчові грудочки, розщеплення вуглеводів.

Г) Товстий кишечник

4) Набрякання білків під дією хлоридної кислоти, всмоктування води, гормонів,спиртів.

 

10. Установіть відповідність між назвою захворювання  та органом травної системи, який воно вражає:
А) гастрит                                         1) жовчний міхур;
Б)  цироз
                                            2) відросток сліпої кишки;
В) апендицит
                                     3) печінка;
Г) жовчнокам’яна хвороба 
             4) шлунок
                               

ІV рівень  (дати розгорнуту відповідь на питання, 1б)

11. Назвіть органи дихання людини та опишіть їх будову.

12.  Напишіть, які органи зображені на малюнку та до яких систем вони належать (1б):



                                                                       ВАРІАНТ ІІ

І рівень  (завдання 1-6 з однією вірною відповіддю  по 0,5б;  всього 3б)

1. Назвіть фермент, що розщеплює  складні  вуглеводи до глюкози:
  А) трипсин;    Б) пепсин;   В) ліпаза;    Г) амілаза.   

2. Укажіть сполуку, що транспортує кисень в організмі людини:

  А) пепсин;   Б) гемоглобін;    В) нефрон;   Г) гемоціанін.

3. Печінка НЕ  виконує функцію:

  А) виділення інсуліну;    Б) виділення жовчі;    В) накопичення глікогену;

  Г) знешкодження шкідливих речовин.

4. Укажіть частину дихальної системи, що має вигляд трубки і складається з 16-20 півкілець:

 А) глотка;   Б) трахея;   В) бронхи;   Г) гортань.

5. До травних залоз належить:
  А) надниркові;    Б) підшлункова;    В) щитоподібна;    Г) сальна.

6. Виберіть з переліку частину дихальної системи людини, що належить до верхніх дихальних шляхів:

 А) глотка;  Б) гортань;  В) трахея;  Г) бронхи.

ІІ рівень (завдання 7-8 з  трьома вірними відповідями по 1б, всього 2б)

7.Вкажіть  відділи товстого кишечника:

  А) дванадцятипала кишка;  Б) ободова кишка;  В) порожниста кишка; 

  Г) сигмоподібна кишка;   Д) сліпа кишка.

8. Інфекційні захворювання органів дихання – це:

  А) ангіна;   Б) виразка шлунка;    В) бронхіт;   Г) апендицит;  Д) дифтерія.

ІІІ рівень   (завдання на встановлення відповідності по 2б, всього 4б)

9. Установіть відповідність між відділами  дихальної системи та їх будовою:

Відділ дихальної системи

Будова

А) Носова порожнина

1) Дві повітроносні трубки, які розгалужуються в легенях.

Б) Гортань

2) Мають альвеолярну будову, вкриті плеврою.

В) Трахея

3) Має ходи, нюхові рецептори, слизові залози.

Г) Бронхи

4) Трубка, що складається з 16 – 20 напівкілець.

Д) Легені

5) Утворена хрящами, містить голосові зв’язки.

 

10. Установіть відповідність між органами травної системи  та речовинами, які вони виробляють:

  А) Слинні залози                       1) жовч

  Б) Шлунок                                  2) слиз муцин,  ферменти амілази      

  В) Підшлункова залоза             3) хлоридна кислота,  пепсин

  Г) Печінка                                  4)  трипсин,  ліпази,  амілази

                                                          

ІV рівень  (дати розгорнуту відповідь на питання, 1б)

11. Вкажіть найбільшу травну залозу людини та опишіть її функції.

12.  Напишіть, які органи зображені на малюнку та до яких систем вони належать (1б):







Домашнє завдання: виконати контрольну роботу та надіслати для перевірки, повторити тему "Дихання"та "Травлення".

Виконані завдання надсилайте на Viber!


10 Клас

Контрольна робота №1

І рівень

1. Що таке гомеостаз?

А) Здатність організму до самовідтворення

Б) Сталість внутрішнього середовища організму

В) Здатність організму до росту

Г) Процес обміну речовин та енергії

2. Які основні функції клітинної мембрани?

А) Розділення клітини на компоненти

Б) Транспорт речовин

В) Захист клітини

Г) Усі відповіді правильні

3. Що таке ферменти?

А) Біологічні каталізатори

Б) Будівельні матеріали клітини

В) Джерело енергії для клітини

Г) Регулятори обміну речовин

4. Яка основна функція мітохондрій?

А) Синтез білків

Б) Фотосинтез

В) Клітинне дихання

Г) Складування речовин

5. Що таке хромосоми?

А) Структури, що складаються з ДНК і білків

Б) Місце синтезу білків

В) Елементи цитоскелету

Г) Частинки клітинного ядра

 6. Що таке мутація?

А) Зміна структури білка

Б) Зміна послідовності нуклеотидів у ДНК

В) Процес утворення білка

Г) Поділ клітини

7. Прокаріотичні одноклітинні мікроорганізми з біохімічними особливостями, що відрізняють їх від бактерій та еукаріотів - це:

А) віроїди

Б) пріони

В) віруси

Г) археї

8. Фітофтора – це представник:

 А) слизовиків

 Б) несправжніх грибів

В) справжніх грибів

 Г) шапинкових грибів

9. Основною структурно-функціональною одиницею всмоктування поживних речовин є:

А) стравохід

Б) шлунок

В) ворсинка

Г) гемоглобін

10. Утворення великої кількості енергії під час окиснення, наявність процесів депонування, характерні для обміну:

А) вуглеводів

 Б) ліпідів

В) білків

 Г) нуклеїнових кислот.

 ІІ рівень

11. Співвіднесіть вітамін з його основною функцією в організмі людини.

А) Ретинол

Б) Кальциферол

В) Токоферол

Г) Філохінон

Д) Аскорбінова кислота

1. Бере участь у процесах згортання крові

2. Необхідний для синтезу колагену

3. Забезпечує нормальний зір,стан шкіри

4. Регулює обмін Кальцію і Фосфору

5. Необхідний для нормального функціонування м’язів

12. Співставте органелу та її функцію.

А) Мітохондрія

Б) Апарат Гольджі

В) Рибосома

Г) Хлоропласт

1. Синтез білків

2. Здійснення фотосинтезу

3. Клітинне дихання

4. Упаковка  і сортування речовин

ІІІ рівень

13. Продовжте речення.

1. Найменша структурна одиниця живого організму, яка здатна до самовідтворення – це …

2. Основними компонентами клітини є …

3. Ядро клітини містить …

4. Мітохондрії називають «енергетичними станціями клітини», тому що в них відбувається процес …

5. Рибосоми беруть участь у синтезі …

6. Плазматична мембрана виконує функцію …

IV рівень

14. Розв’яжіть задачі.

 1. На фрагменті одного ланцюга ДНК нуклеотиди розташовані в порядку

АГЦ-АЦА- ГЦА-ТГЦ-ГЦА .

Визначте довжину і масу цієї ділянки.

2. До складу білка входить 800 амінокислот. Визначте довжину гена, що кодує  синтез цього білка.

15. Поясніть терміни.

Відкрита система, адаптація, колообіг речовин.

V рівень

16. Чому при підвищенні температури швидкість ферментативних реакцій спочатку зростає, а потім знижується?

17. Які наслідки може мати порушення гомеостазу для організму?

 Додаткове завдання.

18. Чи можна вважати віруси живими організмами? Обґрунтуйте свою відповідь.


Немає коментарів:

Дописати коментар