Доброго дня 6 та 9 клас!
1. Ким
і як була відкрита клітина ?
2. Чим
прославився Антоні ван Левенгук ?
3. Які
великі відкриття були зроблені у 19ст. ?
4. Назвати
основні положення клітинної теорії .
Вивчення нового матеріалу.
Слово
"мікроскоп" походить від двох грецьких слів: "микрос" -
маленький і "Скопос" - спостерігач. Тобто, мікроскоп - це прилад,
який використовується для того, щоб побачити крихітні предмети, невидимі
неозброєним оком.
Наше завдання – ознайомитися з його будовою та правилами роботи з ним. Він нам допоможе побачити рослинну клітину.
Наше завдання – ознайомитися з його будовою та правилами роботи з ним. Він нам допоможе побачити рослинну клітину.
ЛУПА
ручна
штативна
збільшує у 2-20 р. збільшує у 10-25р.
МІКРОСКОП
збільшує до 3000р. збільшує до 10 000 000р.
Ручна
лупа збільшує предмети у 2 – 20 разів. При роботі її беруть за рукоятку і
наближують до об’єкту на таку відстань, при якій зображення предмету найбільш
чітке. Штативна лупа збільшує предмети у 10 – 25 разів. В її оправу влаштовані
два збільшуваних скла, закріплених на підставці – штативі. До штативу
прикріплений предметний столик з отвором та дзеркало.
Мікроскоп складається з оправи і двох збільшуючих лінз. В тубус
(зорову трубку) мікроскопа вбудовані збільшуючі лінзи.
У верхньому кінці тубуса знаходиться окуляр, через який роздивляються різні
об’єкти. На нижньому кінці тубуса поміщається об’єктив, що складається з оправи
та декількох збільшуючих лінз. Тубус кріпиться до штативу. Також до штативу
прикріплений предметний столик, у центрі якого є отвір і під ним дзеркало.
Використовуючи мікроскоп, можна бачити зображення об’єкта, що освічується за
допомогою цього дзеркала.
Правила роботи з
мікроскопом
1
Поставте мікроскоп штативом до себе на відстані 5 –
2 В
отвір предметного скла спрямуйте дзеркалом світло.
3
Розташуйте приготовлений препарат на предметний столик і закріпіть предметне
скло зажимами.
4
Користуючись гвинтом, плавно опустіть тубус так, щоб нижній край об’єктива
опинився на відстані 1 –
5 В
окуляр дивіться одним оком, не закриваючи друге. Дивлячись в окуляр, за
допомогою гвинтів повільно підіймайте тубус, доки не з’явиться чітке зображення
предмету.
6
Після роботи приберіть мікроскоп у футляр.
Також ви можете переглянути відео до теми:
А чи
згадуєте, що…
Оболонка клітин рослин тверда, оточує внутрішній
вміст і підтримує усталену форму клітини. Ядро зазвичай
має округлу або овальну форму і його добре видно в клітині. Цитоплазма
безбарвна і прозора.
А які види пластид Вам відомі? Правильно! Молодці.
Вони бувають за кольором: зелені (хлоропласти), жовті, оранжеві або червоні
(хромопласти) і безбарвні (лейкопласти). Вакуоля зазвичай є одна, інколи їх може бути декілька, вони заповнені безбарвним або забарвленим
клітинним соком. Крім органел, у клітинах рослин можна спостерігати так звані
включення. Це утвори різної форми в цитоплазмі, які містять поживні речовини,
що продукуються саме у цих клітинах. Наприклад, у клітинах насіння соняшника -
краплі олії, у картоплі — кульки крохмалю тощо.
Для будови клітин рослини характерним є наявність
пластид, вакуолей та зовнішньої твердої оболонки, що утворюється з целюлози,
геміцелюлози, пектину або хітину і надає клітині й усій рослині міцності. Пластиди — органели, властиві тільки клітині рослини. їх поділяють на
хлоропласти, хромопласти і лейкопласти. У хлоропластах (зелених частинках)
відбувається фотосинтез, хромопласти надають органам рослини яскравого
червоного, оранжевого або жовтого забарвлення, а в безбарвних лейкопластах
найчастіше накопичується крохмаль.
Закріпимо вивчене.
Розв'яжіть кросворд
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|||
2. |
|
|
|
|
|
||||||
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
4. |
|
|
|
|
|||||||
5. |
|
|
|
|
|
|
|||||
6. |
|
|
|
|
|
||||||
7. |
|
|
|
|
|
1.За його допомогою вловлюють світло .
2.Частина мікроскопа , що містить збільшувальні скельця в оправі.
3.Один із видів сучасних мікроскопів.
4. Спеціальна трубка , у яку вставляють окуляр .
5. Містить кілька збільшувальних скелець які обернені до об’єкта
6. Ними об’єкт дослідження наближають до об’єкта або віддаляють від нього
7. До нього прикріплюється предметний столик.
Домашнє завдання: опрацювати теоретичний матеріал , що знаходиться на блозі та парграф 6 ст.18 підручника, виписати нові поняття та терміни; розв'яжіть кросворд та вивчіть будову мікроскопу та правила роботи з ним.
Спілкуємось за допомогою Viber!
9 клас
Тема. Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації . Розв'язування елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот.
Для вивчення цієї теми опрацюйте матеріал презентації та перегляньте відео з поясненням.
Презентація до теми:
Відео:
Домашнє завдання: повторити параграф 7 ст. 36, опрацювати матеріал, що є на блозі, занотуйте нові терміни та поняття; дайте відповідь на запитання 6-8 ст. 39 підручника.
Спілкуємось за допомогою Viber!
Немає коментарів:
Дописати коментар