Доброго дня 6,8 та 9 клас!
Домашнє завдання: повторити параграф 1, вивчити нові терміни та поняття, наводити приклади; виконати завдання:
Перегляньте приклади та знайдіть серед них ознаки живого. Поясніть свій вибір.
1. Сталактити і сталагміти – кам’яні нарости із солей кальцію в печерах, що
збільшуються з кожним роком. Отже, вони ростуть.
2. Синичка щодня приносить своїм пташенятам гусінь та різних комашок. Вони
їдять, отже, збільшуються у розмірах.
3. З великої гранітної брили шляхом подрібнення виробляють щебінь, тобто
каменів стає багато, отже – це розмноження.
4. Кульбаба поширює вітром парашутики з насінинами, з яких виростають нові
рослини. Це розмноження.
5. Під час дощу річка поповнюється водою – це називають живленням річки.
6. Рослина вбирає воду, вуглекислий газ та сонячне проміння, здійснює
фотосинтез і так живиться.
7. На вершині гори є кратер вулкану, який періодично випускає дим – це
дихання вулкану.
8. Дельфін вистрибує з води, вбирає повітря, так він дихає.
9. Дюни та бархани рухаються, коли вітер піднімає і перекидає пісок.
10. Соняшник рухається, повертаючи свої квіти до сонця.
Виконані завдання надсилайте на Viber для перевірки!
Всім успіхів!
8 клас
Тема: Організм людини як біологічна система.
Опрацюйте теоретичний матеріал , перегляньте відео за темою. Занотуйте основні відомості з теми та терміни.
В
цьому році ми з вами будемо вивчати людину,а почнемо ми з вами із вивчення
системи .І відразу постає питання ... Що таке система?
Система—це безліч елементів, взаємозалежних і пов'язаних
між собою, що утворюють цілісність, єдність.
Навколишній світ складається із систем. Існують неживі, або абіотичні, системи,живі або біотичні А з появою людини з'явилися соціальні
системи, наприклад етноси, нації, держави.
Що ж таке біологічна
система ?
Біологічна система — сукупність взаємодіючих гетерогенних
елементів, що утворюють цілісний біологічний об’єкт.
До
біологічних систем належать: клітина, тканина, орган, організм...
Які ж властивості
біологічної системи ?
Біологічним системам властива
ієрархічність. Це означає, що система одного рівня організації може бути елементом системи більш високого
рангу.
Наприклад,
клітина — це складна система, що складається з елементів — органел. Водночас клітина
є елементом більш складної системи — тканини. Тканини, у свою чергу, утворюють
органи, а органи — організм. Організми утворюють біологічні системи надорганізмового рівня, до яких
належать популяції, види, біоценози, екосистеми та біосфера в цілому.
Властивості
біологічних систем
Відкритість -
обмін речовин з навколишнім середовищем.
Стійкість, адаптація й гомеостаз. Здатність протистояти впливу зовнішнього середовища,
використовуючи отриману ззовні енергію, й пристосовуватися до середовища проживання,
підтримуючи при цьому сталість свого внутрішнього середовища.
Мінливість у ході індивідуального й
історичного розвитку, тобто живі системи
можуть еволюціонувати.
Спадковість –
передача спадкової інформації
Подразливість – реагування на подразливість.
Циклічність (повторюваність).
Найбільш цікавою для людини
біологічною системою є її власний організм.
Що ж таке організм людини ?
Організм людини — це цілісна біологічна
система, що складається із взаємозалежних та взаємопов'язаних між собою компонентів — клітин, тканин, органів і фізіологічних
систем.
Жоден компонент людського організму
не може довго існувати самостійно, тому що він не здатен виконувати одночасно всі функції живого.
Ієрархічність систем обумовила
виділення кількох основних рівнів організації живої природи:
- клітинного,
- організмового,
- популяційно-видового,
- біоценотичного,
- екосистемного й біосферного.
Від
рівня до рівня спостерігається ускладнення
біологічних систем та поява нових властивостей і якостей.
Відео:
Домашнє завдання: вивчити нові терміни та поняття; підготуйте повідомлення про зв'язок організму людини з довкіллям. (повідомлення можна і в усній формі)
Виконані завдання надсилайте на Viber для перевірки!
9 Клас
Тема. Органічні речовини. Ліпіди.
Опрацюйте матеріал презентації , занотуйте терміни та ключові поняття.
Презентація:
Також пропоную переглянути відео:
Домашнє завдання: опрацювати параграф 5 підручника, вивчити нові терміни та поняття; Охарактеризуйте біологічну роль фосфоліпідів для живих організмів. (роботу можна представити у вигляді проекта)
Виконані завдання надсилайте на Viber для перевірки!
Немає коментарів:
Дописати коментар