перекладач

четвер, 27 лютого 2025 р.

Добрий день 10 клас!

Біологія і екологія

Сьогодні 28 лютого 2025р.

Тема. Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. Медико- генетичне консультування та його організація.

Завдання!
Розв'яжіть задачі.
Задача 1

У людини дальтонізм (порушення кольорового зору) кодується рецисивним геном, що розташовується у Х-хромосомі. Чоловік з нормальним кольоровим зором одружився з гетерозиготною за цією ознакою жінкою. Яка ймовірність народження дітей дальтоніків у такій сім’ї.

Задача 2

Чоловік хворий на гемофілію, одружується зі здоровою жінкою, батько якої потерпав від гемофілії. Визначте ймовірність народження в цій родині здорових дітей.

Для тих , хто бажає відновити в памяті процес рішення генетичних задач пропоную переглянути:

 

 

Перегляньте начвальне відео:


Опрацюйте матеріал підручника - пр. 37 ст. 245, та дайте відповідь на запитання:

ü  Чи можна діагностувати та визначати спадкові хвороби?

ü  Що таке пренатальне генетичне тестування?

ü  Чим відрізняється постнатальне і пренатальне тестування?

ü  Яка різниця між секвенуванням геному людини і полімеразною ланцюговою реакцією?

ü  Як ви вважаєте чи може бути ефективною профілактика спадкових захворювань? Аргументуйте свою відповідь.

Отже, сьогодні ви дізналися, що спадкові хвороби можна діагностувати різними методами. А саме: генеалогічним, біохімічним, близнюковим, цито- та імуногенетичним, а також можна використовувати метод дерматогліфіки. Ознайомилися, із терміном генетичного тестування та основними підходами при його проведенні (пренатальним і постнатальним тестуванням). Дізналися про ефективні заходи профілактики спадкових захворювань та медико-генетичне консультування.

Домашнє завдання: опрацювати матеріал на блозі та пр. 37 підручника, скласти опорний конспект, вивчити нові терміни та поняття; виконати завдання на блозі.

 

 



 

Немає коментарів:

Дописати коментар