Добрий день 6 клас!
Пізнаємо природу
Сьогодні 28 лютого 2025 р.
Тема. Як організми співіснують у середовищі. Організм як середовище.
Біолог Г. Ф.
Гаузе в лабораторних умовах довів, що організми з однаковими або подібними
способами життя та подібною будовою тіла, не можуть жити в одному й тому самому
місці, а якщо і живуть поряд, то використовують різні ресурси і ведуть активний
спосіб життя.
Що ж поєднує живі істоти в лісі чи на луках, наприклад, квітки конюшини та
джмелів, які літають над ними, і мишей, які живуть під ними?
А якими вважати стосунки сови і грузунів?
Робота з підручником!
Робота
за мал.197, стор .173: розгляньте організми, які сумісно співіснують та належать
до різних груп: рак-самітник з актинією на мушлі; омела біла на тополі; ґедзь
на тварині. Поміркуйте, що може
запропонувати один організм іншому? Що ви знаєте про ці істоти: корисніі чи
шкідливі?
Перегляньте навчальне відео:
Завдання: заповнити пропуски в таблиці, користуючись підручником (стор. 174 ).
Типи
зв’язків |
Характеристика |
Приклади
організмів |
Харчові
зв’язки |
Виникають
тоді. Коли одні організми живляться іншим , їхніми рештками чи продуктами
життєдіяльності |
|
Зв’язки проживання |
|
шерсть
лінивців-зелені водорості; пір’я
птахів-блохи; гриби-личинки
грибних комарів
|
|
Формуються
тоді, коли організми використовують споруди з матеріалів для проживання,
народження, вигодовування потомства, захисту від негоди, ворогів. запасання
їжі,полювання |
коралові
поліпи, терміти , мурахи, синиці-ремез, вивільги, бобри |
Завдання! «Інформаційне дослідження» : чому білий гриб, та багато
інших грибів (підберезник, підосичник,
піддубник, маслюки) ростуть під деревами?
Робота з інформаційним джерелом : https://uk.wikipedia.org/wiki
Закінчіть речення:
«Тому , що» ...
Олень і
сарна конкурують….
Лисиця і
вовк конкурують…
Чапля і
лелека конкурують….
Миша
лісова і миша полівка конкурують…
Самці
північного оленя конкурують…інші приклади
Підведемо підсумо!
Поміркуйте!
Запитання : чи можлива «безкорислива дружба» в природі?
Немає коментарів:
Дописати коментар