перекладач

четвер, 27 лютого 2025 р.

Добрий день 6 клас!

Пізнаємо природу

Сьогодні 28 лютого 2025 р.

Тема. Як організми співіснують у середовищі. Організм як середовище. 

Виконайте тестування на покликанням: https://learningapps.org/display?v=pt2mmfyg325

Цікаво знати!
Римський натураліст Пліній Старший ще дві тисячі років тому писав, що їжак качається на яблуках. Наколюючи їх - несе під кущ. Для чого він це робить?

Біолог Г. Ф. Гаузе в лабораторних умовах довів, що організми з однаковими або подібними способами життя та подібною будовою тіла, не можуть жити в одному й тому самому місці, а якщо і живуть поряд, то використовують різні ресурси і ведуть активний спосіб життя.

Що ж поєднує живі істоти в лісі чи на луках, наприклад, квітки конюшини та джмелів, які літають над ними, і мишей, які живуть під ними?

А якими вважати стосунки сови і грузунів?

Робота з підручником!

Робота за мал.197, стор .173: розгляньте організми, які сумісно співіснують та належать до різних груп: рак-самітник з актинією на мушлі; омела біла на тополі; ґедзь на тварині.  Поміркуйте, що може запропонувати один організм іншому? Що ви знаєте про ці істоти: корисніі чи шкідливі?

Перегляньте навчальне відео:


Завдання: заповнити пропуски в таблиці, користуючись підручником (стор. 174 ).

 

Типи звязків

Характеристика

Приклади організмів

Харчові звязки

Виникають тоді. Коли одні організми живляться іншим , їхніми рештками чи продуктами життєдіяльності

 

Звязки проживання

 

шерсть лінивців-зелені водорості;

пір’я птахів-блохи;

гриби-личинки грибних комарів

 

 

Формуються тоді, коли організми використовують споруди з матеріалів для проживання, народження, вигодовування потомства, захисту від негоди, ворогів. запасання їжі,полювання

коралові поліпи, терміти , мурахи, синиці-ремез, вивільги, бобри


Завдання! «Інформаційне дослідження» : чому білий гриб, та багато інших грибів (підберезник, підосичник,  піддубник, маслюки) ростуть під деревами?

Робота з інформаційним джерелом :  https://uk.wikipedia.org/wiki

Закінчіть речення:

«Тому , що» ...

Олень і сарна конкурують….

Лисиця і вовк конкурують…

Чапля і лелека конкурують….

Миша лісова і миша полівка конкурують…

Самці північного оленя конкурують…інші приклади

Підведемо підсумо!

Поміркуйте! 

Запитання : чи можлива «безкорислива дружба» в природі?

Завдання! Написати есе на тему:
Що найголовніше ти дізнався сьогодні? Які питання залишилися для тебе незрозумілими?

Домашнє завдання: опрацювати матеріал на блозі та пр. 38 ст. 173 підруч.; скласти опорний конспект з теми, вивчити нові терміни та поняття; виконати завдання; завдання 6 на стор.176 (наукова казка «Садові війни»).
Виконані завдання надсилайте на Viber!





Немає коментарів:

Дописати коментар