перекладач

четвер, 17 березня 2022 р.

 Вітаю учні 5 та 10 класу!

Сьогодні 17 березня 2022 р.

5 Клас

Тема : Організм і його властивості . Клітинна будова організмів.

Рекомендації  до самостійного вивчення:

1. Ознайомтеся з назвою теми

2. Опрацюйте теоретичний матеріал ( в підручнику пр.33):

-         зверніть увагу на: зміст , біологічні поняття та терміни;

-         опрацюйте теоретичний матеріал в відеопрезентаціях;

-         створить власний конспект за планом:

1. поняття про організм ;

2. властивості організмів;

3. клітинна будова організмів;

4. історія відкриття клітини.

3. Попрацюйте з джерелами Інтернету: знайдіть в  мережі Internet додаткову інформацію та опрацюйте її (за бажанням).

Відеопрезентації:


4. Виконайте завдання.

Користуючись підручником ,заповнити таблицю

Частини клітини

Значення

Клітинна мембрана

 

Цитоплазма

 

Ядро

 

Виконати завдання в зошиті ст. 60-62.

Домашнє завдання: опрацювати теоретичний матеріал підручника та відеопрезентації, створити конспект в зошиті, в друкованому зошиті виконати завдання ст. 60-62.
До зустрічі 22 березня! 
Нагадую, що спілкування та завдання можна здійснити через Viber.


10 Клас
Тема: Сучасні завдання медичної генетики. Спадкові хвороби і вади людини. Методи діагностики.

Медична генетика вивчає:

·        закономірності успадкування і мінливості ознак патології людини;

·        причини виникнення спадкових захворювань людини;

·        характер їх успадкування в сім’ях;

·        розповсюдження в популяціях;

·        специфічні процеси на клітинному і молекулярному рівнях.

Основними завданнями медичної генетики є:

·        вивчення спадкових захворювань і синдромів;

·        оцінка ролі спадковості і середовища у виникненні неспадкових форм патології;

·        розробка і вирішення нових медико-біологічних проблем генної інженерії (переносу генів нормального метаболізму в клітини хворих).

Спадкові хвороби – захворювання, що обумовлені порушеннями в процесах збереження, передачі та реалізації генетичної інформації. В основі спадкових захворювань лежать  генні, хромосомні та геномні мутації.

Сомостійно , використовуючи довільні джерела інформації випишіть спадкові хвороби та їх характеристику. 

Методи визначення спадкових хвороб.

      Генетика людини вивчає особливості успадкування генетичних ознак в залежності від генотипу людини і факторів зовнішнього середовища. Незважаючи на труднощі в дослідженнях, генетика людини вивчена набагато краще генетики інших організмів. Вчені виділяють наступні методи вивчення спадковості і генетичних захворювань.

1.    Генеалогічний (генетичний) метод ґрунтується на вивченні родоводу людини. Допомогає виявити особливості успадкування нормальних і патологічних ознак організму людини.

2.    Близнюковий  метод ґрунтується на виявленні впливу спадковості і зовнішнього середовища на розвиток хвороб одно- і різнояйцевих близнюків.

3.    Цитогенетичний метод ґрунтується на дослідженні структури хромосом у здорових і хворих людей.

4.    Біохімічний метод ґрунтується на дослідженні особливостей обміну речовин людини.

5.    Імуногенетичний метод ґрунтується на встановленні діагнозу при вроджених імунодефіцитних патологіях.

6.    Дерматогліфічний метод використовується для діагностики деяких геномних і хромосомних мутацій.

 Медико-генетичне консультування.

      МГК – спеціальний вид медичної допомоги населенню, направлений на   профілактику спадкових хвороб. Такі консультації допомагають людям у прогнозуванні шлюбу, потомства, консультують вагітних жінок, допомагають у вирішенні питань спадковості, усиновлення дмтини, проводять точну діагностику спадкових захворювань, попередити появу в сім’ї  дитини зі спадковою патологією. Це стосується важких пороків розвитку і спадкових хвороб.  Спадкові захворювання – трагедія не тільки для хворого, а й для всієї родини. Рання діагностика допомагає визначити можливі методи лікування і підготуватись морально до хвороби. МГК проводиться в чотири етапи: 1) встановлення діагнозу;  2) складання прогнозу;  3)  висновки або заключення;    4) порада сім'ї щодо профілактики народження хворої дитини або адаптації до наявності хворого і ризику повторення цієї хвороби.

Покази до проведення МГК:

1.    Зрілий вік матері (35 та більше років).

2.    Кровноспоріднені шлюби.

3.    Мимовільні викидні, повторні аборти, мертвонародження.

4.    Народження дитини з вадою розвитку.

5.    Затримка фізичного розвитку або розумова відсталість у дитини.

6.    Несприятливий перебіг вагітності.

7.    Несуміність подружніх пар за резус – фактору крові.

8.    Робота подружжя на шкідливому підприємстві.

      У наш час більшість лікарів пропонують вагітним пацієнткам у рутинному порядку зробити аналіз крові. Такий аналіз називають потрійним. Він надає корисну інформацію про розвиток плоду. За таким аналізом неможливо діагностувати вроджені недоліки, тому що він вказує тільки на підвищений ризик їх виникнення. Серед 1000 обстежених жінок 100, як правило, з результатом відхилення від норми, та тільки у 2-3 з них народжуються малята з вродженими вадами.


Пропоную переглянути :



Домашнє завдання: 
1. Опрацюйте матеріал підручника та мою підбірку.
2. Проаналізуйте методи діагностики.
3. Вивчіть терміни.
4. В зошитах з друкованою основою - ст. 65 Тема 3 - виконати всім обовязково до наступного уроку . Тим хто не виконає 1 б.(Чекати не буду більше)

До зустрічі 24 березня! 
Нагадую, що спілкування та завдання можна здійснити через Viber.







Немає коментарів:

Дописати коментар