перекладач

вівторок, 13 квітня 2021 р.

 Доброго дня 6 та 9 клас!

6 Клас

13.04.2021р.


Урок № 53

Тема. Узагальнення знань з теми " Різноманітність рослин".

Ми закінчили вивчення різноманітності рослин нашої планети і переконалися, що вони дійсно дуже різноманітні за своєю будовою, місцем зростання, своїм відношенням до факто­рів навколишнього середовища, своїм пристосуванням до дії цих факторів, своїми взаємозв’язками з іншими організмами, що всі вони схожі за основними процесами життєдіяльності, що всі вони без винятку мають велике значення в природі та житті людини і заслуговують на пошану, збереження та охорону. Те­пер настаз час довести, що ви добре працювали і вмієте застосо­вувати набуті знання під час виконання тестових завдань.

 

Тестова перевірка знань.

 

Завдання з вибором 1 правильної відповіді

(за правильно виконане завдання - 0,5 бала)

1.     Зазначте групу водоростей, представники якої здатні мешкати на найбільших глибинах:


а) діатомові;

б) бурі;

в) червоні;

г) зелені.


2.     Сосна та ялина належать до:


а) мохів;

б) папоротей;

в) хвощів;

г) голонасінних.


3.  Дводомною рослиною є:


а) зозулин льон;

б) плаун булавовидний;

в) хвощ польовий;

г) щитник чоловічий.


4. До антропогенних чинників належить:


а) ураган;

б) земне тя­жіння;

в) вирубування лісів;

г) гроза.


5. У світлолюбних рослин краще розвинена тканина:


а) стовпчаста;

б) губчаста;

в) покривна;

г) механічна.


6. Статеве покоління переважає в життєвому циклі:


а) плаунів;

б) папоротей;

в) хвощів;

г) мохів.


Завдання з вибором кількох правильних відповідей

(за кожну травильну відповідь- 1 бал)

7. Заросток папороті виконує функції:


а) утворює спори;

б) утво­рює статеві клітини;

в) фотосинтезує;

г) накопичує в клітинахводу.


8. Сполуки Силіцію накопичуються в клітинах рослин:


а) червоних водоростей;

б) діатомових водоростей;

в) плаунів;

г) хвощів.


9. Голонасінні рослини мають таке значення в природі і житті людини:

а) озеленення населених пунктів;

б) утворюють отруйні ре­човини;

в) джерело деревини;

г ) виділяють у повітря велику кіль­кість фітонцидів.

Завдання на встановлення характерних ознак рослин, відпо­відностей, послідовностей (за кожну правильну відповідь - 1 бал)

10. Визначте характерні ознаки дводольних рослин.

А - Кількість сім’долейу зародку

 

Б - Тип кореневоїсистеми

В - Жилкуваннялистків

Г- Життєваформа

 

1 - одна сім’ядоля

2- дві сім’ядолі

1- стрижнева

2 - мичкувата

1 – паралельне, дугове

2 - сітчасте

1- дерева, чагарники, трави

2 - переважно

   трави

11. Встановіть відповідність між групами сільськогосподарських рослин і їхніми представниками:

Групи рослин                Представники

А зернові                                 1черешня

Б овочеві                                 2малина

В плодові                                3ячмінь

Г ягідні                                    4помідори

12. Визначте послідовність подій під час запліднення сосни зви­чайної:

А - проростання пилкового зерна й утворення пилкової трубки

Б - розкриття лусок жіночих шишок

В - формування зародка насінини

Г - злиття спермія з яйцеклітиною

Д - виділення краплини клейкої рідини насінним зачатком

Е - потрапляння пилкового зерна до насінного зачатка.

Завдання з відкритою відповіддю – й на вибір

(за правильно виконане за­вдання - 3 бали).

1.            Які ознаки дали змогу покритонасінним стати панівною групою рослин на Землі порівняно з голонасінними.

2.            Назвіть основні життєві форми рослин, наведіть приклади представників кожної життєвої форми.

3.            Порівняйте будову вегетативного тіла мохів і папороті.

4.            Охарактеризуйте процеси запліднення голонасінних і покрито­насінних рослин.

5.            Яке значення голонасінних рослин у природі та житті людини?

 

Домашнє завдання: повторити тему "Різноманітність рослин." 

 

Виконані завдання можна надсилати на електронну адресу : 

11051987awd@gmail.com або на Viber.

 

9 клас

13.04.2021р.

Урок № 52

Тема . Екосистема. Різноманітність екосистем. 

  

—   Пригадайте, що ми називаємо системою? 

Що таке екологічні фактори?

   Які групи екологічних факторів вам відомі?

    Що стверджує закон оптимуму?

     Схарактеризуйте середовища існування.

     Що таке паразитизм?

    Що таке коменсалізм?

    Що таке мутуалізм?

     Що таке хижацтво?

 

Поміркуйте!

 

— Чи можна сказати, що годинник, який висить на стіні,— це система?

— А акваріум, машина, людина?

Вивчення ного матеріалу.

 ЕКОСИСТЕМА - це сукупність популяцій різних видів і неживих компонентів середовища, пов'язаних між собою колообігом речовин та енергії.

Прикладами екосистем є широколистий чи сосновий ліс, природне озеро чи штучний ставок, болото.

Їхні межі не завжди є чіткими і розміри бувають різними, але загальна структура та внутрішні зв'язки завжди подібні.

У цих екосистемах виділяють дві складових частини - неживий компонент і живий компонент.

Основною умовою їхнього існування є колообіг речовин та енергії, які пов'язують між собою неживі компоненти середовища та живі організми.

 

Презентація до уроку на тему "Екосистема. Різноманітність екосистем" 

 

 Презентація на тему: "Екосистема. Різноманітність екосистем. Харчові  зв'язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах. 9 клас"

 Презентація до уроку на тему "Екосистема. Різноманітність екосистем"

 Так, в екосистемі коралового рифу живу частину представляють бактерії, водорості, молюски, коралові поліпи, риби тощо, а неживу - чинники середовища, якими є вода, повітря, пісок, галька, тепло, світло та ін.

Водорості акумулюють енергію світла й нарощують свою масу, тварини живляться рослинами, рештки рослин і тварин споживають бактерії. Ці дрібні істоти в процесі свого існування здійснюють не помітну нам, але дуже важливу для життя екосистем діяльність: вони перетворюють органічні рештки в мінеральні сполуки, які можуть використовувати рослини.

Природні екосистеми характеризуються стійкістю і цілісністю.

Стійкість підтримується завдяки відтворенню кожного з її компонентів.

Цілісність забезпечується в процесі міжвидової взаємодії під дією зовнішнього середовища.

 Презентація до уроку "Екосистема. Різноманітність екосистем"

 

 Презентація до уроку на тему "Екосистема. Різноманітність екосистем"

 Перегляньте відео до теми:


Завдання 1. Обрати, які з перерахованих компонентів екосистеми відносять до абіотичних:

·         Кліматичний режим

·         Видове різноманіття

·         Вологість

·         Рослини

·         Режим освітлення

·         Тварини

·         Неорганічні речовини, що включаються в кругообіг

·         Бактерії

Завдання 2. Вказати, які найтиповіші природні угруповання зустрічаються в нашій місцевості.

Завдання 3. Чому біогеоценоз цілком можливо назвати елементарною екосистемою?

Домашнє завдання: опрацювати параграф 50, вивчити та записати в зошит ключові поняття з теми; дати відповідь на запитання 10-11 ст.275 підручника.

Бажаю успіхів та будьте здорові! 

 

Виконані завдання можна надсилати на електронну адресу : 

11051987awd@gmail.com або на Viber.

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар