перекладач

понеділок, 25 квітня 2022 р.

Доброго дня 5, 7 та 8 клас! 

Сьогодні 26 квітня 2022 р.

Природознавство 5 клас

Тема : Екскурсія(уявна).

Хід роботи

Пропоную вам провести вам віртуальну екскурсію по зоопарку.
Але перед цим нагадаємо, що ж таке зоопарк.
Зоопарк - територія, спеціально створена людиною, з будівлями і обладнанням для утримання, збереження, розмноження зникаючих видів та публічного показу тваринЗоопарк — одна з унікальних лабораторій зі збереження різноманітності тваринного світу і музей живої природи, створений людиною, має науково-просвітницьке значення.
Зоологічні парки створюються з метою організації екологічної освітньо-виховної роботи, створення експозицій рідкісних, екзотичних та місцевих видівтварин, збереження їх генофонду, вивчення дикої фауни і розробки наукових основ її розведення у неволі. Велику популярность здобувають зоопарки, які створені для дітей, а саме дитячі контактні зоопарки. В Україні, майже у всіх великих містах цей вид зоопарку знайшов своїх прихильників. Зоологічні парки загальнодержавного значення є природоохоронними культурно-освітніми та науково-дослідними установами. У зоопарках світу сьогодні утримується понад 700 тисяч особин, що представляють 3000 видів ссавців, птахів, рептилій і амфібій. Основний упор в зоопарках робиться на збереження «харизматичної фауни» (панди, слонижирафитигрипримати та ін.). 
Одним з прадавніх зоопарків вважається сад Амона, або акліматизаційний парк Єгипту, створений приблизно за 1500 років до нашої ери фараоном Тутмосом III. Повертаючись з військових походів, він привозив у Фіви, свою столицю, різноманітних тварин. А його мачуха навіть споряджала спеціальні експедиції за тваринами в Пунт (тепер Сомалі). У цьому парку, розташованому в західній частині міста, містилися багато тварин північно-східної Африки; особливо багато було різновидів риб та водоплавуючих птахів.
У Європі перші зоопарки з'явились, напевно, у древніх греків і римлян. Причому допитливі і освічені греки широко використовували зоопарки для вивчення тварин. Олександр Македонський посилав своєму вчителеві Арістотелю не лише шкури, але і живих звірів і птахів з усіх завойованих ним країн. Арістотель утримував їх в спеціальному парку в Афінах, описував їх життя і звички, вивчав анатомію і фізіологію. Гіппократ випробовував ліки на тваринах.
Сьогодні створюються зоопарки, де тваринам створені умови, максимально наближені до природних.
В Україні відомі такі зоопарки:

Київський зоопарк


Рівненський зоопарк


Одеський зоопарк



Ви можете також завітати до віртуального зоопарку: https://studway.com.ua/virtualni-zooparki/
Завдання!
Ознайомитись з відомими зоопарками та поміркувати про їх значення для рідкісних тварин.

Домашнє завдання: написати твір-розповідь про ваші враження від зоопарків світу та україни та їх особливості. Напишіть, який зоопарк вам сподобався найбільше. Свій твір надішліть буль ласка.
Бажаю гарного перегляду та успіхів!
Тримаємо звязок через Viber!
До зустрічі 28 квітня!

Біологія 7 клас
Тема : Використання тваринами знарядь праці.
Пригадаємо вивчене!
Дайте відповідь на запитання:
.         Чи є ватажки серед тварин в анонімних угрупуваннях?
2.     Які тварини створюють індивідуалізовані угруповання?
3.     До якого угруповань можна віднести косяк ставридок?
4.     Чи є зграя таких перелітних птахів, як лелеки, анонімним угрупованням?

Поміркуємо.

Будь-який хазяїн домашньої тварини знає, що його собака (кіт, папуга) дуже розумний. А що свідчить про розум тварини з погляду науки? Уміння використовувати знаряддя праці? Чи вміння розмовляти? Спробуймо розібратися. 

Використання тваринами знарядь праці

У давнину існувала думка, що людина відрізняється від тварин тим, що може використовувати знаряддя праці. Та минув час, і виявилося, що використання знарядь праці не є винятковою ознакою людини. Досить багато тварин також цілком успішно ними користуються.
Як виявилося, для використання знарядь праці навіть наявність великого мозку не є обов’язковою умовою. Невеликі поодинокі оси з родів Сфекс і Амофіла використовують камінці, будуючи нірки для своїх нащадків у сипучому піску. Щоб зробити цей пісок більш щільним, вони його утрамбовують камінцями.

Досить популярні знаряддя праці й у птахів. Папуги часто використовують шматочки пластмаси чи металу для того, щоб підняти защіпку дверцят своєї клітки.
Цікаво поводиться зі знаряддями праці дятловий в’юрок з Галапагоських островів. Для здобування личинок комах з-під кори він використовує гострі гілочки або колючки кактусів.

Серед ссавців головним претендентом на друге місце після людини з використання знарядь праці є шимпанзе (мал. 49.1). І Шимпанзе виготовляють і використовують досить багато знарядь. Це, наприклад, камені, за допомогою яких вони лущать горіхи; палички з обідраною корою для ловіння мурах і термітів; палиці для різних життєвих ситуацій (приміром, щоб дістати плід з тонкої гілки).

Серед тих небагатьох тварин, які постійно використовують знаряддя для задоволення якихось життєвих потреб, є морська видра. Харчуються ці тварини молюсками і морськими їжаками, і ті й інші укладені в захисні оболонки, з ними не впораєшся одними лише зубами і кігтями.



Як тварини користуються знаряддями - для того щоб здолати стулки молюска або колючки їжака, калан використовує камінь. Він пірнає і дістає з дна плоский камінь розміром з кулак. Потім калан повертається на спину, кладе камінь собі на груди і, міцно затиснувши черепашку в лапках, сильно б'є її по імпровізованому ковадлу. Вподобаний камінь калан носить із собою під пахвою.
Відомі випадки використання тваринами різних предметів в лікувальних цілях. Мисливцям доводилося бачити, як поранений ведмідь робив з листя рослини, званогї «овечий хвіст», тампон, яким закрив рану, що кровоточила. У літературі описані випадки, коли шимпанзе для припинення кровотечі прикладала до рани листя, що містить дубильні речовини.
Дивовижною особливістю використовувати різноманітні знаряддя володіють слони. За допомогою своїх гнучких хоботів вони чухають собі спину палицями, гілками відганяють мух і, навіть, малюють картини за допомогою пензлів.


Тепер опрацюйте матеріал підручника за сьогоднішньою темою. (шукаємо тему коженн у своєму підручнику)

Також ви можете опрацювати матеріал презентації:



Домашнє завдання : 
1. Опрацювати матеріал підручника та матеріал презентації.
2. Занотувати та вивчити нові терміни та поняття.
3. Створити міні-проект :"Як тварини користуються знаряддями праці?"
Тримаємо звязок через Viber!
До зустрічі 29 квітня!

Біологя 8 клас
Тема: Сон. Біоритми.
Хід роботи
Пригадумо!
Установіть відповідність між поняттями та їх визначенням:
1.свідомість
2.підсвідомість
3.несвідоме
4.інтуіція
А.  найвища форма розвитку психіки, притаманна тільки людині, що виявляється в складних формах відображення світу, опосередкована суспільно-історичною діяльністю людей
Б.сукупність психічних явищ, актів і станів, які виявляються на глибокому рівні функціонування психіки й цілковито позбавляють людину можливості впливу, оцінки, контролю і звіту в їхньому впливові на поведінку, вчинки, діяльність
В.своєрідний резервуар свідомості людини, де зберігається не запитувана інформація із власного досвіду, а також закладені можливості різних комбінацій цієї інформації
Г. тип мислення, особливістю якого є здатність людини миттєво, не застосовуючи розгорнутого плану логічного судження, знайти шлях розв’язання тієї чи іншої складної задачі.
Д.процес опосередкованого і узагальненого відображення у мозку людини предметів об'єктивної дійсності в їхніх істотних властивостях, зв'язках та відношеннях.

Установіть відповідність між індивідуальними особливостями мислення та їх змістом:


1. послідовність мислення
2. критичність мислення
3. швидкість мислення
4. гнучкість мислення
А. здатність людини ставити нові завдання й розв’язувати їх, не звертаючись по допомогу до інших;
Б. здатність людини не потрапляти під вплив чужих думок, оцінювати позитивні і негативні аспекти факту;
В. уміння дотримуватись логічної наступності при висловлюванні суджень, їх обґрунтування;
Г. уміння швидко змінювати сіої дії при зміні ситуації;
Д. здатність швидко прийняти вірне рішення;


Вивчення нового матеріалу.

1.Поняття про сон. Фази сну .

Регулярна зміна активності та сну – це необхідний добовий цикл будь – якого живого організму. Ці функціональні стани, хоч і протилежні, але тісно взаємопов’язані. Кожного вечора, коли ми засинаємо, наша свідомість виключається на деякий час. Ми не сприймаємо все те, що відбувається навкруги.
       Людина із 60 років свого життя більш ніж 20 років проводить у сні. У проведених дослідах собака без їжі могла прожити 20-25 днів, хоча при цьому втрачала 50% маси, а собака позбавлена сну гинула на 12 день, хоча в масі втрачала всього 5%. Безсоння страшна мука. Невипадково в давньому Китаї приговорювали до страти позбавленням сну.

Що таке сон?

Сон – періодичний функціональний стан організму людини, який характеризується вимкненням свідомості й зниженням здатності нервової системи відповідати на зовнішні подразники.
    Найхарактернішими ознаками сну є електрична активність мозку і м’язів, рухи очей. Розрізняють 5 фаз сну.

Завдання:
  • Розгляньте таблицю «Фази сну»
  • Визначте, які фази відносяться до повільнохвильового та швидкохвильового сну, чим вони характеризуються .
                        Фази сну       
Фази сну
Характеристика
Перша
(дрімота)
Спостерігається дрімота з напівсонними мріяннями, абсурдними або галюциногенними думками. М'язова активність знижується, знижується частота дихання і пульсу, сповільнюється обмін речовин і знижується температура, очі можуть здійснювати повільні рухи. У цій стадії можуть інтуїтивно з'являтися ідеї, що сприяють успішному вирішенню тієї чи іншої проблеми або ілюзія існування їх.
Друга
(неглибокий або легкий сон)
Подальше зниження тонічної м'язової активності. Серцевий ритм сповільнюється, температура тіла знижується, очі нерухомі. Займає в цілому близько 45-55% загального часу сну
Третя
(повільний сон)
У цей час людину розбудити дуже складно. Саме на цій стадії можливі напади лунатизму, нічні жахи, розмови уві сні і енурез у дітей. Однак людина майже нічого з цього не пам'ятає.
У здорової людини третя фаза займає 5-8% і четверта фаза ще близько 10-15% загального часу сну.
Четверта
(глибокий сон)
П’ята
(швидкий сон)
У цей період електрична активність мозку схожа зі станом неспання. Однакповністю розслабляються всі гладенькі  м'язи тіла, а  очні яблука дуже часто і періодично здійснюють швидкі рухи під зімкнутими повіками.Крім того, спостерігаються нерівномірність пульсу і дихання, сіпання лицьових м'язів, пальців, кінцівок. Якщо в цей час розбудити сплячого, то в 90% випадків можна почути розповідь про яскраве сновидінні.

Отже.
     Перші 4-ри фази характеризуються зниженням електричної активності мозку, розслабленням скелетних м'язів, відсутності рухів очей. Це так званий повільнохвильовий сон, триває 70-90 хв. Настає відразу після засинання.   Потім настає швидкохвильовий сон: електрична активність мозку збільшується, реєструються швидкі рухи очей і триває 20-30 хв.

Яке значення має  повільнохвильовий та швидкохвильовий сон?

Повільний сон пов'язаний з відновленням енерговитрат, а швидкий сон забезпечує функції психологічного захисту, переробку інформації, її обмін між свідомістю та підсвідомістю.

2.Сновидіння.

Сновидіння - це те, що хвилює кращі уми людства вже сотні, тисячі років. Сновидіння - це те, що не може в повному обсязі пояснити офіційна наука, хоча і дуже старається. Багато людей вірять в те, що сни можуть показати наше майбутнє, причому не тільки найближче. Так, звичайно, вчені прагнуть пояснити всі загадки сновидінь, проте багато що ще залишається за гранню розуміння.
Наприклад,дружина Цезаря в сновидінні побачила, як її чоловіка вбивають кінжалом. На другий день це сталося насправді… Під час сну Д.І. Менделєєв знайшов принцип побудування Періодичної системи хімічних елементів, Кекулє відкрив формулу бензолу, О.С.Пушкін складав вірші….

А як ,на вашу думку, виникають сни?

Цікаве про сновидіння:
  • Сновидіння бачать по кілька разів за ніч абсолютно всі люди. Ті, хто вважає, що не бачить снів чи бачить їх дуже рідко, їх просто не пам'ятають.
  • Ступінь емоційного забарвлення сновидінь пов'язаний з частотою серцевих скорочень і дихання, ступенем звуження судин і виразністю електричної активності шкіри в останні хвилини швидкого сну
  • Сліпі люди бачать сни . Правда, це характерно тільки для тих людей, хто втратив зір з тієї або іншої причини. Якщо людина народилася сліпою, то він не зможе бачити сни, йому сняться звукові і «запахові» сни. Люди з «придбаною» сліпотою бачать сни, як і всі інші - і чорно-білі, і кольорові.
  • Людина забуває близько 90% всіх своїх сновидінь
3. Тривалість сну та її регуляція.

В онтогенезі часове співвідношення періодів сну і бадьорості поступово змінюється. Немовлята сплять до 20 год. на добу, діти у віці від шести місяців до одного року - близько 18 год., у віці від двох до чотирьох років - 14-16 год., у віці від чотирьох до восьми років - 11-12 год., у віці 8-12 років - близько 10 год., у віці 12-16 років - близько 9 год. Потреба в сні у дорослих в середньому складає 7,5-8,5 год. на добу. Після 75 років часто відбувається зменшення тривалості сну, може з'явитися невротичне безсоння. У той самий час практично здорові люди цього віку сплять понад 8 год. на добу. Дослідження показали, що в міру старіння людини тривалість сну в нормі повинна збільшуватися. Так, довгожителі в середньому сплять по 11-13 год.

Тривалість сну відомих людей
      Тривалість сну може мінятися для конкретної людини, багатьом відомим людям було досить від декількох хвилин до декількох годинників сну в добу, щоб відновити сили. Відомі люди, хто мало спав і добре висипався - Наполеон, Олександр Гумбольт, Ейнштейн, Рудольф Вірхов, Петро I, Мірабо, Шиллер. Альберт Ейнштейн говорив: «Я провожу уві сні третину життя, і не найгіршу». Черчиль спав по 6 годин на добу і ще годину протягом дня. Наполеон не дозволяв собі відпочивати більше 4 годин. Як стверджують багато істориків, саме від недоліку сну він здійснював свої основні стратегічні помилки.  Томас Едісон спав від 2 до 4 годин на добу, а недолік сну компенсував множинними короткими паузами відпочинку протягом дня. Едісон вважав тривалий сон даремною звичкою і спадщиною неписьменних жителів трущоб. А Шопенгауер і Гете спали навпаки більше звичайного, і цілком могли витратити на сон 24 години підряд.

Біологічне значення сну полягає в необхідності відновлення енергетичного потенціалу і структури нервових клітин, розвантаження мозку від надмірної інформації.
Під час сну у деяких людей спостерігаються: хропіння, скрегіт зубами, розмови, лунатизм, сонний ступор, нічні жахи.
     Хропіння виникає тоді, коли людина спить на спині, при цьому нижня щелепа і язик западають, спричиняючи при диханні характерний звук.
    Причини скреготу зубів невідомі. Можливо це рудиментарний рефлекс, який слугував тваринам для заточки зубів.
     Нічні жахи виникають внаслідок надмірного збудження нервової системи, фізичної перевтоми. В це час дитина раптом піднімається з ліжка, кричить, очі широко розплющені, обличчя бліде, вкрите потом, дихання важке. Через деякий час дитина прокидається, заспокоюється і засинає.
    Розмови уві сні є проявом психічної діяльності у сплячої людини.
    Ходіння уві сні найчастіше виникає у дітей і підлітків.
Згідно із статистикою 40% мешканців великих міст страждають порушенням сну. Чому на вашу думку?

Можливі причини:
-          напружений ритм життя;
-          психологічне перевантаження.

  • Як можна допомогти цим людям? Запропонуйте способи боротьби з безсонням.

  • Тож для здорового сну потрібно:
-          лягати спати в один і той же час;
-          легка вечеря за 2 години до сну;
-          не пити на ніч кави та міцного чаю;
-          уникати активної збудливої діяльності за 1-2 години до сну;
-          прогулянки перед сном на свіжому повітрі;
-          тепла ванна або душ;
-     не включати яскраве освітлення, мобільний телефон і не дивитись на    годинник;
-     кімнату перед сном добре провітрити

4.Біологічні ритми, їх класифікація.

   Засновником учення про ритми життя вважають німецького вченого, доктора медицини Христофора Гуфелянда, який у 1797 р. звернув увагу на універсальність ритмічних процесів у біології і зробив висновок, що наше життя кожний день повторюється в певних ритмах. Він вважав, що за цикл 24 години, протягом якого Земля обертається навколо своєї осі, регулюючи все живе, впливає і на фізіологію людини.

Завдання. 
·         Дайте власне визначення терміну «біологічні ритми»

Біологічні ритми  це циклічні коливання інтенсивності й характеру біологічних процесів та явищ.
Усі біологічні ритми за частотою повторення циклу поділяються на три групи:
·         ритми високої частоти з періодом, що не перевищує півгодинний інтервал (ритми скорочення м'язів, дихання, біохімічних реакцій);
·         ритми середньої частоти з періодом від півгодини до семи діб (зміна сну та бадьорості, активності і спокою, коливання артеріального тиску і температури тіла);
·         ритми низької частоти (зміна метаболізму живих організмів протягом року) пов'язані з сезонними явищами: зміною температурного, світлового та режиму вологості).

Періодичність біоритмів

Назва процесу
Тривалість
Нервовий імпульс
0,001с.
Серцевий цикл
0,8с.
Вдих – видих
Голодна перистальтика шлунка
30хв.
Зміна дня і ночі
Доба
Менструальний цикл у жінок
28 діб
Народження потомства
Рік
Зміна пір року
Сезон (3 місяці)
Циклічність сонячної активності(11,2 року)
Багато років













За чинниками біологічні ритми поділяються на зовнішні та внутрішні. Зовнішні біоритми пов'язані з розташуванням Землі в космічному просторі. Вони мають різну періодичність — від частки секунди до певної кількості років.
Внутрішні біоритми (ритм дихання, серцебиття, травлення, виділення) відносно самостійні біологічні цикли живих організмів.

Біоритми.

Зовнішні біоритми: добові, місячні, сезонні, річні.

Внутрішні (фізіологічні): дихання, серцебиття, травлення, виділення.

Найбільше вивчені вченими добові ритми. Відомо близько 300 функцій з добовою періодичністю. Наприклад, протягом доби в людини змінюється температура. Самою «гарячою» людина буває у 18 год, а самою «холодною» між першою та п’ятою годинами. Коливання температури відмічається в різних людей від 0,6 – 1,3 С˚. Приблизно в тому ж ритмі здійснюється в людини й частота серцевих скорочень і кров’яний тиск, але о 13 – й годині та  о 21 – й  годині він найбільш низький. Відомо, що аналіз крові роблять вранці. Це тому, що саме в ці години кров’яний потік наповнюється молодими еритроцитами, у крові міститься максимум гемоглобіну і цукру.

Навіть фізичне навантаження людина по – різному переносить протягом доби. Найсильнішою людина буває з 8 годин і зберігає фізичну активність до 12 годин дня. Потім настає перерва, коли людина ніби слабне, з 12 – ї до 14 – ї години, а потім  - з 14 – ї до 17 – ї години – до неї приходить новий прилив сил. Уночі від 2 – ї до 5 – ї години людина найбільш слаба. Таким чином, інтенсивність більшості фізіологічних процесів підвищується вранці й знижується вночі. 

  • Як ви вважаєте, де можна враховувати ці дані?

5. Значення біоритмів для організму людини.

     Без біоритмів неможливо нормальна взаємодія систем організму. Тому по них можна судити про загальний стан організму.    
    Велике значення мають сезонні біоритми. Вони визначають залежність захворюваності від часу року. Багато хто з нас, напевно, зауважували, що восени й особливо навесні більш частими стають загострення виразки шлунка, алергії і ревматизму.
     Окреме питання - робота в незвичних кліматичних умовах. У пошуках роботи вас може занести в іншу кліматичну зону - можливо, навіть у Заполяр’є чи тропіки. Не можна недооцінювати шкоду від настільки необачних змін. Адже організму доводиться пристосовуватися до незвичного атмосферного тиску, вологості, температури і - саме головне - годинному поясу. Ось тут і підстерігають збої біоритмів. При акліматизації до нових, незвичних екстремальних чи кліматичних умов відбуваються зміни в діяльності серцево-судинної, дихальної, травний систем, терморегуляції. Деякі люди неадекватно сприймають зовнішні явища. Такого ж порушення виникають на початку після переходу на вечірню, нічну, добову і трьохзмінну роботу.

 Режим праці і відпочинку людини повинні відповідати індивідуальному хронотипу.   Люди, які належать до «жайворонків», увечері відчувають сонливість, рано лягають спати, швидко прокидаються. «Сови», навпаки, засинають пізно і пізно встають, їм властива найбільша працездатність у другій половині дня, а деяким – пізно ввечері. За даними вчених, 20 – 25 % людей – «жайворонки», 40 – 50 %  «сови», а решта – «голуби» (аритміки), тобто люди, які не мають вираженого біоритму.

  • Як ви вважаєте, де необхідно враховувати індивідуальний хронотип людини?
  • В які зміни краще працювати «совам», а в які «жайворонкам? Чим це пояснюється? 

При розподілі людей на робочі місця необхідно враховувати індивідуальні особливості ритму працездатності, особливо для роботи в нічні зміни. «Сови» можуть краще працювати в нічні години і відновлювати сили, засинаючи о 3 – 5 годині ранку. «Жайворонкам» звикати до такого режиму набагато важче. У нічні зміни при безперервному виробництві, водіями таксі, лікарями швидкої допомоги мають працювати «сови».
  • А ви відноситесь до якої групи?


Тестування «Визначення індивідуального хронобіологічного типу»
1.Чи важко вам прокидатися вранці?
а) так — 3;
б) інколи — 2;
в) рідко — 1;
г) дуже рідко — 0.
2. О котрій годині ви лягаєте спати?
а) після 1 години ночі — 3;
б) з 23.20 до 1 години ночі — 2;
в) після 22 години — 1;
г) до 22 години — 0.
3. Якому сніданкові ви віддали б перевагу після пробудження?
а) ситний — 3;
б) менш ситний — 2;
в) бутерброд — 1;
г) чай або кава — 0.
4. Згадайте ваші останні конфлікти. Коли вони відбуваються?
а) у першій половині дня — 2;
б) у другі й половині дня — 0.
5. Від чого в и змогли б легко відмовитися?
а) від ранкового чаю або кави — 2;
б) від вечір нього чаю — 0.
6. Чи легко вам змінити свої звички, які пов’язані з їжею?
а) дуже легко — 0;
б) достатньо легко — 1;
в) важко — 2;
г) не змінюю — 3.
7. Вранці вас чекають важливі справи. За скільки годин раніше ви будете лягати спати (порівняно зі звичайним розпорядком)?
а) більше, ніж за 2 години — 3;
б) за 1—2 години — 2;
в) менш, ніж за 1 годину — 1;
 г) як завжди — 0.

Якщо в сумі ви набрали від 0 до 7 балів — ви «жайворонок», від 8 до 13 — «аритмік»; від 14 до 20 — «сова».

Завдання.
  • Відповідно до свого хронобіологічного типу складіть власний розпорядок дня.
Отже:
ритмічне життя сприятливо впливає на нервову систему, зміцнює здоров’я, сприяє нормальному фізичному і розумовому розвитку. Треба навчитися ставитися до свого біоритму спокійно, без вимушеного напруження, завжди намагатися його дотримуватися.

Закріпимо вивчене.

«Закінчи речення»
  • Циклічні коливання інтенсивності  й характеру біологічних процесів  та явищ називаються …
  • За чинниками біологічні ритми поділяються на...
  • Зовнішні біоритми пов'язані з…. 
  • До внутрішніх біоритмів відносяться… 
  • До зовнішніх біоритмів відносяться
  • Пристосувальний механізм, що забезпечує здатність живих організмів орієнтуватися в часі називається …
  • Встановлено два види сну
  • Результатом перекомбінації, перегляду інформації, що зберігається у пам’яті є
  • Сновидіння виникають під час…
  • Тривалість сну у дорослих становить …
 «Цікава задача».
Вирахуйте яка тривалість сну повинна бути у підлітків віком від 10 до 17 років. Коли відомо, що її тривалість на 9 годин менше за тривалість сну новонародженої дитини. А тривалість сну малюка віком від 1 до 3 років складає 14 годин, що на 4 години менше за тривалість сну новонародженого.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 48, вивчити нові поняття та терміни; скласти свій режим дня .

Тримаємо звязок через Viber!
До зустрічі 29 квітня!










Немає коментарів:

Дописати коментар