перекладач

пʼятниця, 16 грудня 2022 р.

Вітаю 6 та 9 клас!

Сьогодні 16 грудня 2022 р. 

6 Клас

Тема. Будова та функції листка. Проект "Як довести процес фотосинтезу?"

Повторимо вивчене, що стосується теми:
Тест

Вкажіть назву частини клітини, яка виконує функцію фотосинтезу:

а)      оболонка; 

б)      цитоплазма;       

в)      ядро;

г)       вакуоля;

д)      хлоропласт.

Вкажіть тканини рослин:

а)      твірна;                         д) нервова;

б)      сполучна;                     е) провідна;

в)      основна;                        є) механічна.

г)       покривна;

Поясніть, чому основну тканину рослин називають ще й виповнювальною:

а)      вона складається з великих (повних) клітин;

б)      її клітини наповнені запасними поживними речовинами;

в)      вона є основою органів і заповнює простір між провідними і меха­нічними тканинами;

г)       з її клітин утворюються клітини усіх інших тканин рослини.

Назвіть тканини, які захищають рослину від несприятливих зовніш­ніх чинників і можуть складатися як із живих, так і з мертвих клітин:

а)      твірні;                           г) сполучні;

б)      покривні;                      д) механічні.

в)      провідні;

Вкажіть тканину рослин, яка складається з клітин із тонкими оболонками, які здатні до поділу і дають початок клітинам усіх інших тканин:

а)      покривна;                     г) основна;

б)      твірна;                          д) провідна.

в)      механічна;

Вкажіть тканину, елементи якої забезпечують постійний зв’язок між органами рослини, транспортуючи розчини мінеральних солей та органічних речовин:

а)      провідна;                      г) основна;

б)      твірна;                          д) нервова.

в)      сполучна

Чому листок:

  • Зелений
  • Плаский
  • Розташований певним чином
  • Має жилки?
На це запитання ми дамо відповідь у кінці уроку.

Вивчення нового матеріалу.

Листок –  це бічна частина пагона. На відміну від стебла та кореня, листок має обмежений ріст, тобто досягає певних розмірів, після чого вже не збільшується.

Основні функції листка:

-       фотосинтез;

-       випаровування;

-       дихання (газообмін);

- здатність до вегетативного розмноження.
Зовнішня будова листка
Листок складається з листкової пластинки, основи і черешка.
Черешок якнайкраще орієнтує листкову пластинку відносно сонячних променів. Листки із черешком називають черешковими, майже всі дерева мають такі листки.
 Існують листки без черешка. Такі листки називають сидячими.
 Біля основи листків деяких рослин можна побачити особливі вирости – прилистки. Вони мають вигляд розміщених парами листочків (горох посівний), лусочок, колючок тощо й виконують переважно захисну функцію.

Листкові пластинки різних видів рослин мають різну форму, яка надає їм неповторності.
 Краї листкових пластинок також різні (слайд 7).

Листки бувають:

прості – листок складається із черешка та однієї листкової пластинки .
складні  – спільний черешок листка несе декілька листкових пластинок .
Листкорозміщення – це певний порядок розташування листків на стеблі.

Розрізняють листкорозміщення:

супротивне – на вузлі один навпроти одного розташовані два листки.
чергове (спіральне) – від вузла відходить лише один листок (яблуня, шипшина, пшениця), причому листки послідовно розташовані на стеблі один відносно одного по спіралі .
кільчасте  або мутовчасте – від вузла відходить більше двох листків.

Зазвичай на пагонах листкові пластинки розташовуються так, щоб якомога менше затіняти одна одну. Таке розміщення листків на рослині називають листковою мозаїкою.

Щоб дізнатись більше дивіться відео:


Закріпимо розглянуте.

Завдання 1


Виконайте вправу за посиланням: https://learningapps.org/1727812 або QR-кодом

Завдання 2
Створіть проект "Як довести процес фотосинтезу?"
Але перед цим перегляньте дослід на відео:

Домашнє завдання: опрацювати матеріал розміщений на блозі або пр. 28 ст. 123 підруч., виконати завдання розміщені на блозі або заповніть таблицю на ст. 127 підруч., записати та вивчити нові поняття та терміни; створити проект "Як довести процес фотосинтезу?".
Виконані завдання надсилайте на Viber!

9 клас

Тема. Мейоз. Рекомбінація ДНК.

Перегляньте відео до теми:





Для вивчення теми опрацюйте матеріал презентації (там є і потрібна інформація і завдання):

Перегляньте відео"Мітоз та Мейоз", щоб виконати завдання на порівняння:


Закріпимо вивчене.
Виконайте вправу за посиланням: https://learningapps.org/3291066 або за QR-кодом:

Домашнє завдання: опрацювати матеріал та завдання розміщені на блозі або пр.29 ст. 159 підруч.та проект для дружньої компанії на ст. 163 підручика.
Виконані завдання надсилайте на Viber!



 
 


Немає коментарів:

Дописати коментар