перекладач

понеділок, 3 квітня 2023 р.

 Доброго дня 8 та 11 клас!

Сьогодні 4 квітня 2023 р.
Продовжуємо навчання!


8 Клас

Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми "Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система . Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи."

Контрольна робота


Рівень І

Вибрати правильну відповідь (кожне питання по 0,5 бала):

1. Укажіть, які нерви здійснюють проведення інформації в сенсорній системі рівноваги:

А) трійчасті;

Б) вестибулярні;

В) спинномозкові;

Г) окорухові.

 

2. Укажіть правильну послідовність оболонок спинного мозку, починаючи ззовні:

А) тверда, м’яка, павутинна;

Б) павутинна, тверда, м’яка;

В) м’яка, тверда, павутинна;

Г) тверда, павутинна, м’яка.

 

3. Вкажіть частку півкуль, в якій розміщена слухова зона:

А) лобова;

Б) тім’яна;

В) потилична;

Г) скронева.

 

4. Визначте, які елементи входять до складу центральної нервової системи:

А) нервові вузли;

Б) спинний мозок;

В) черепно-мозкові нерви;

Г) спинномозкові нерви.

 

5. Укажіть, у якій частці кори великих півкуль головного мозку розміщується зона зорової чутливості:

А) потиличній;

Б) скроневій;

В) лобовій;

Г) тім’яній.

 

6. Укажіть, який відділ мозку відіграє найбільшу роль у підтриманні рівноваги та координації рухів:

А) середній мозок;

Б) міст;

В) мозочок;

Г) довгастий мозок.

7. Укажіть, як називається прозора передня частина білкової оболонки, що пропускає та заломлює промені світла й захищає око від пошкоджень:

А) склера;

Б) рогівка;

В) райдужка;

Г) сітківка.

 

8. Укажіть структуру головного мозку, яка є вищим центром больової чутливості:

А) таламус;

Б) гіпоталамус;

В) довгастий мозок;

Г) мозочок.

 

9. Вкажіть, як називається сенсорна система, що формує відчуття від внутрішніх органів:

А) гравітаційна;

Б) рухова;

В) вісцеральна;

Г) больова.

 

10. Вкажіть, як називаються рецептори, що здійснюють перетворення подразнень їжі на нервові імпульси:

А) фоторецептори;

Б) фонорецептори;

В) хеморецептори;

Г) терморецептори.

 

Рівень ІІ

Вибрати кілька правильних відповідей (кожне питання – 1 бал):

11. Оберіть відділи, з яких складається головний мозок:

А) кінцевий мозок;

Б) мозочок;

В) куприковий відділ;

Г) крижовий відділ;

Д) міст;

Е) довгастий мозок.

 

12. Укажіть елементи, що утворюють середнє вухо людини:

А) барабанна перетинка;

Б) барабанна порожнина;

В) євстахієва труба;

Г) слухові кісточки;

Д) завитка.

Рівень ІІІ

Встановити відповідність (1 бал):

13. Виберіть ознаки, що характеризують зображені утвори:

                  

1 Назва

2 Розташування

3 Функції

А гребінці

Б отолітовий апарат

В слухові кісточки

А зовнішнє вухо

Б середнє вухо

В внутрішнє вухо

А передають коливання

Б сприймають дотики

В реагують на тиск

 Рівень ІV

Розпізнати та зробити підписи до ілюстрації (1 бал):

14. Розпізнайте та назвіть елементи будови ока людини:

1 - ______________

3 - ______________

5 - ______________

6 - ______________

11 - _____________

12 - _____________

 

Рівень V

Дати відповідь на запитання (2 бали):

15. Обґрунтуйте заходи профілактики захворювань нервової системи.

Домашнє завдання : виконати контрольну роботу та надіслати для перевірки. Повторити теми: "Нервова система" та "Сенсорна система."
Виконані завдання надсилайте на Viber!


11 Клас

Тема1. Імунокорекція. Імунотерапія.

Тема2. Навчальний проект1. Особиста програма зміцнення здоров'я.

Тема1

Пригадаємо вивчене!

Дайте відповідь на запитання:

1. Що таке імунна система?

2. Назвіть центральні й периферичні органи імунної системи?

3. Що таке імунна відповідь?

4. Які є види імунітету?

5. Що таке антигени?

6. Що таке антитіла?

Виконайте вправу за посиланням: https://learningapps.org/2768835

Вивчення нового матеріалу.

Імунокорекція - сукупність засобів і методів, спрямованих на нормалізацію функцій імунної системи.

          Розрізняють три основні види імунокорекції:

1) стимулювальна    2) пригнічувальна,    3) замінна.

          Імунокорекція передбачає застосування різних фізичних (наприклад, інгаляція, електрофорез), хімічних (лікарські препарати) і біологічних (масаж, апітерапія) методів, традиційних (наприклад, антибіотикотерапія) й альтернативних (наприклад, голковколювання, гірудотерапія) методик, терапевтичних і хірургічних (видалення лімфоїдної тканини, пересадка кісткового мозку) підходів.

Основні принципи імунокорекції:

1) застосування з профілактичною метою;

2) доповнення призначеного лікування;

3) переважне використання природних способів впливу, що пов'язані з біологічними потребами й функціями організму.

          Імунотерапія - сукупність методів лікування, що мають цільовий вплив на клітини, тканини та органи імунної системи.

          Основною метою імунотерапії є виправлення імунних дефектів організму людини.

          За механізмом дії розрізняють: специфічну й неспецифічну імунотерапію.     Специфічна імунотерапія передбачає вплив на механізми адаптивного імунітету, а неспецифічна - на вроджені імунологічні процеси.

          Імунотерапевтичний вплив може бути активним, пасивним та адаптивним. Активний вплив передбачає залучення природних механізмів імунної системи у відповідь на введення антигена (наприклад, використання вакцин). У разі пасивного застосовують готові гуморальні (сироватки, імуноглобуліни, моноклональні антитіла) або клітинні (клоновані лімфоцити) імунологічні препарати, що діють на природні захисні механізми.

Особливості й різноманітність імунобіологічних препаратів

          За дією на імунну систему імунобіологічні препарати поділяють на:

1) імуностимулятори (активують імунну відповідь; н-д: вакцини, препарати женьшеню);

2) імунодепресанти (пригнічують імунну відповідь; н-д: деякі антибіотики);

3) імуномодулятори (відновлюють і нормалізують функції імунної системи; наприклад препарати з ехінацеї, гриба кордицепсу).

          До імунобіологічних препаратів належать:  

          1. Вакцини - препарати з ослаблених, вбитих збудників захворювань або продуктів їхньої життєдіяльності, що їх застосовують для формування набутого активного імунітету (наприклад, БЦЖ проти туберкульозу)

          2. Анатоксини - препарати із знешкоджених екзотоксинів бактерій, що зберігають антигенні та імуногенні властивості (н-д: стафілококовий анатоксин).

          3. Сироватки імунні - це препарати сироватки крові, що отримують шляхом імунізації тварин або людини і використовуються для створення пасивного імунітету (наприклад, протиправцева сироватка).

          4. Інтерферони - природні або рекомбіновані білкові речовини, що є противірусними засобами (н-д,природний альфа-інтерферон, штучний лаферон).

          5. Імуноглобуліни - препарати, діючою основою яких є антитіла, що підвищують неспецифічну опірність організму (н-д: імуноглобулін людський).

          6. Пробіотики - бактеріальні препарати, що містять живі мікроорганізми або їхні метаболіти, що здійснюють регуляторний вплив на імунну систему через відновлення мікрофлори кишечнику (наприклад, лінекс, лактобактерин).

          7. Бактеріофаги - антимікробні специфічні препарати, що їх отримують в результаті селекції бактеріофагів (наприклад, дизентерійний або сальмонельозний бактеріофаг).

          8. Антибіотики - продукти життєдіяльності (або їхні синтетичні аналоги і гомологи) живих клітин, що вибірково пригнічують функціонування клітин бактерій, грибів або пухлин (наприклад, лізоцим, пеніцилін, цефадозим).

Також пропоную до перегляду відео:


Тема2

Навчальний проект. Особиста програма зміцнення здоров’я

Мета: визначити підходи до розроблення рекомендацій щодо профілактики захворювань.

1. На основі вивченого матеріалу складіть перелік факторів, які впливають на стан вашого здоров'я:

  • оцініть якість середовища існування, питної води, повітря
  • наскільки ваш раціон відповідає принципам раціонального харчування?
  • чи достатній рівень вашої щоденної фізичної активності?
  • чи достатньо ви відпочиваєте, наскільки повноцінним є щоденний сон?
  • проаналізуйте, чи ви маєте шкідливі звички

2. Знайдіть додаткову літературу та розкажіть про необхідність фізичних вправ вашим рідним. Влаштуйте спільні тренування.

3. Оцініть простір, що оточує вас, з точки зору можливості та комфортності організації активного способу життя. Що можна змінити на краще? Чи є можливість зробити це самостійно або з допомогою сусідів, друзів?

4. Складіть перелік дій, за допомогою яких можна зміцнити власне здоров'я. Заведіть щоденник, у якому відмічайте прогрес їх виконання (самопочуття, щоденну активність тощо).

5.Підготуйте презентацію проекту.(Не забудьте про висновок!)

Домашнє завдання: опрацювати матеріал та завдання на блозі , в підручнику ст. 252-254; виконайте завдання 7 ст. 255 підруч;вивчити ключові поняття з теми та записати їх у зошит; створіть проект та надішліть для перевірки.

Виконані завдання надсилайте на Viber!





Немає коментарів:

Дописати коментар