перекладач

четвер, 26 травня 2022 р.

Доброго дня 5 та 10 клас! 

Сьогодні 26 травня 2022р.

Природознавство 5 клас


Контрольна робота № 2

Початковий рівень (3 бали)

У завданнях 1 – 6 виберіть одну правильну відповідь

1. Ознакою відмінності живих організмів від тіл неживої природи є:

А маса тіла                                       Б обмін речовин і енергії

В здатність до зміни форми           Г розширення при нагріванні.

2. Найменшою одиницею будови живих організмів є:

А клітина       Б орган

В кістки         Г насіння.

3. До одноклітинних організмів належить:

А морська капуста   Б хламідомонада

В комар                     Г ряска.

4. Необхідною умовою утворення рослинами органічних речовин з неорганічних є наявність:

А світла                     Б ґрунту

В коренів                   Г чистого повітря.

5. Рослини, що встигають протягом одного року утворити насіння, називаються:

А швидкорослими    Б однорічними

В одноразовими       Г вічнозеленими.

6. До хребетних тварин належить:

А павук-хрестовик   Б рак річковий

В дощовий черв’як   Г гадюка звичайна.

Середній рівень (3 бали)

У завданнях 7 – 8 виберіть дві правильні відповіді

7. Верхній ярус лісу утворюють:

А шипшина   Б дуб

В ліщина        Г граб.

8. Пристосуванням водних тварин до активного руху є:

А обтічна форма тіла           Б перетинки між пальцями

В великі очі                          Г добре розвинений нюх.

У завданнях 9 – 10 встановіть відповідність (до слова, позначеного цифрою доберіть відповідний йому термін чи опис , позначені буквою)

9. Встановіть відповідність між твариною та її способом живлення

Тварини          Спосіб живлення

1 кінь;            А рослиноїдні;

2 сова;            Б трупоїдні;

3 ведмідь.      В м’ясоїдні;

Г всеїдні.

10. Встановіть відповідність між частиною гриба та її описом

Частини гриба                     Опис

1 грибниця;                           А складається із шапинки та ніжки;

2 шапинка;                            Б довгі, тонкі,дуже розгалужені нитки;

3 плодове тіло.                     В служать для утворення органічних речовин з неорганічних;

Г в нижній частині утворюються спори, що служать для розмноження.

Достатній рівень (3 бали)

У завданнях 11 – 16 вставте пропущені слова

11. Екосистеми, створені людиною називають ________________________ .

12. На ріст і розвиток рослин найбільше впливають такі чинники неживої природи: _______________ , _______________ , ________________ .

13. Споживачами в екосистемах є _________________ .

14. Сигналом для скидання листя рослинами восени є __________________________.

15. Основною відмінною рисою бактерій є відсутність у їхніх клітинах ___________.

16. Пристосуванням рослин посушливих місцезростань до зменшення втрати води є перетворення листків на ____________.

Високий рівень (3 бали)

Дайте повну відповідь

17. Опишіть групи рослин по відношенню до різного освітлення.

18. Як організми пристосовуються до змін пір року?


Домашнє завдання: повторити терміни з вивчених тем.

Спілкуємось з допомогою Viber!



Біологія та екологія 10 клас


Тема: Узагальнення та повторення. Спадковість і мінливість. Репродукція та розвиток.




План дій

1.Ознайомтесь матеріалом презентації за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1SOdPXHqoYuEeYc9Fkz1I1xOWBHsAMRSA/edit?usp=sharing&ouid=100301507652054648741&rtpof=true&sd=true


2.Виконайте контроль знань.

1-13 – 0,5 бали; 14-16 – 1 бал; 17 – 1,5 бали.

1. Здатність живих організмів передавати свої ознаки й особливості індивідуального розвитку нащадкам:

А) мінливість;                              Б) спадковість;                             В) схрещування.

2. Ген – це…                                                                     3. Гетерозигота – це…

4. Який закон Менделя відповідає формулюванню: під час схрещування батьківських особин, що різняться проявами однієї ознаки, в потомстві спостерігаються лише домінантні прояви ознаки, й усі нащадки будуть одноманітними як за генотипом, так і за фенотипом: 

А) закон розщеплення ознак;     

Б) закон незалежного успадкування ознак;                        

В) закон одноманітності гібридів першого покоління.

5. Схрещування гібрида першого покоління з однією з батьківських форм:

А) зворотне схрещування (беккрос);               Б) аналізуючи схрещування;                  

В) реципронне схрещування.

6. Процес використання спадкової інформації генів для синтезу функціональних продуктів – молекул РНК і білків:                                    А) регуляція активності генів;                

Б) експресія генів;                        В) генетичний моніторинг.

7. Кількісна й якісна видоспецифічна сукупність особливостей хромосомного набору соматичних клітин людини – це:                

А) геном людини;                        Б) генетика людини;                           В) каріотип людини.

8. Розділ генетики людини, що вивчає роль спадкових чинників у розвитку захворювань:    

А) генетика популяцій;            Б) популяція людини;             В) медична генетика.

9. Успадкування ознак, прояв яких визначається взаємодією кількох або багатьох неалельних генів:                                    А) позахромосомна спадковість;                     

Б) полігенне успадкування;                      В) моногенне успадкування.

10. Форма спадкової мінливості, яка виникає завдяки перерозподілу генетичного матеріалу в нащадків:                                    А) комбінаційна мінливість;    

Б) мутаційна мінливість;                            В) модифікаційна мінливість.

11. Мутації, що проявляються у гомо- і гетерозиготного організму та з’являються вже у першому поколінні:           А) рецесивні мутації;                      Б) геномні мутації;                   В) домінантні мутації.

12. З переліку мутагенів оберіть фізичні:

А) гамма-промені;              Б) цвілеві гриби;                 В) формальдегід;               Г) краснуха;               

Д) кір;      Є) температура;             Ж) хлороформ;            З) пестициди;            І) антибіотики.

13. Спадкові розлади організму, пов’язані з порушенням генетичного апарату:

А) вроджені вади;          Б) спадкові хвороби;               В) хвороби із спадковою схильністю.

14. Які молекулярно-генетичні методи вам відомі? /характеристика/.

15. Які чинники впливають на генофонд популяції людини?

16. Етапи медико-генетичного консультування.

17. У людини ген каро окості домінує над геном зелено окості, а кучеряве волосся – над прямим. Якими будуть діти, якщо: 1) мати гетерозиготна за обома ознаками, а батько – зеленоокий з прямим волоссям; 2) мати зеленоока й гетерозиготна за кучерявістю, а батько – гетерозиготний за кольором очей з прямим волоссям.

Домашнє завдання: повторити теми : "Спадковість і мінливість та "Репродукція та розвиток."

Спілкуємось з допомогою Viber!

Немає коментарів:

Дописати коментар