Доброго дня 5 та 10 клас!
Сьогодні 26 травня 2022р.
Природознавство 5 клас
Початковий рівень (3 бали)
У
завданнях 1 – 6 виберіть одну правильну відповідь
1. Ознакою відмінності живих організмів
від тіл неживої природи є:
А маса тіла Б обмін речовин і енергії
В здатність до зміни форми Г розширення при нагріванні.
2. Найменшою одиницею будови живих
організмів є:
А клітина Б орган
В кістки Г насіння.
3. До одноклітинних організмів належить:
А морська капуста Б хламідомонада
В комар Г ряска.
4. Необхідною умовою утворення рослинами
органічних речовин з неорганічних є наявність:
А світла Б ґрунту
В коренів Г чистого повітря.
5. Рослини, що встигають протягом одного
року утворити насіння, називаються:
А швидкорослими Б однорічними
В одноразовими Г вічнозеленими.
6. До хребетних тварин належить:
А павук-хрестовик Б рак річковий
В дощовий черв’як Г гадюка звичайна.
Середній рівень (3 бали)
У
завданнях 7 – 8 виберіть дві правильні відповіді
7. Верхній ярус лісу утворюють:
А шипшина Б дуб
В ліщина Г граб.
8. Пристосуванням водних тварин до
активного руху є:
А обтічна форма тіла Б перетинки між пальцями
В великі очі Г добре розвинений нюх.
У
завданнях 9 – 10 встановіть відповідність (до слова, позначеного цифрою
доберіть відповідний йому термін чи опис , позначені буквою)
9. Встановіть відповідність між твариною
та її способом живлення
Тварини Спосіб живлення
1 кінь; А рослиноїдні;
2 сова; Б трупоїдні;
3 ведмідь. В м’ясоїдні;
Г всеїдні.
10. Встановіть відповідність між частиною
гриба та її описом
Частини
гриба Опис
1 грибниця; А складається із шапинки та ніжки;
2 шапинка; Б довгі, тонкі,дуже розгалужені нитки;
3 плодове тіло. В служать для утворення органічних
речовин з неорганічних;
Г в нижній частині утворюються спори, що
служать для розмноження.
Достатній рівень (3 бали)
У
завданнях 11 – 16 вставте пропущені слова
11. Екосистеми, створені людиною називають
________________________ .
12. На ріст і розвиток рослин найбільше
впливають такі чинники неживої природи: _______________ , _______________ ,
________________ .
13. Споживачами в екосистемах є
_________________ .
14. Сигналом для скидання листя рослинами
восени є __________________________.
15. Основною відмінною рисою бактерій є
відсутність у їхніх клітинах ___________.
16. Пристосуванням рослин посушливих
місцезростань до зменшення втрати води є перетворення листків на ____________.
Високий рівень (3 бали)
Дайте
повну відповідь
17. Опишіть групи рослин по відношенню до
різного освітлення.
18. Як організми пристосовуються до змін
пір року?
Домашнє завдання: повторити терміни з вивчених тем.
Спілкуємось з допомогою Viber!
Біологія та екологія 10 клас
Тема: Узагальнення та повторення. Спадковість і мінливість. Репродукція та розвиток.
План дій
1.Ознайомтесь матеріалом презентації за посиланням:
2.Виконайте контроль знань.
1-13 – 0,5 бали; 14-16 – 1 бал; 17 – 1,5 бали.
1. Здатність живих організмів передавати свої ознаки
й особливості індивідуального розвитку нащадкам:
А) мінливість;
Б) спадковість; В) схрещування.
2. Ген – це…
3. Гетерозигота – це…
4. Який закон Менделя відповідає формулюванню: під час схрещування
батьківських особин, що різняться проявами однієї ознаки, в потомстві
спостерігаються лише домінантні прояви ознаки, й усі нащадки будуть
одноманітними як за генотипом, так і за фенотипом:
А) закон розщеплення ознак;
Б) закон незалежного успадкування ознак;
В) закон одноманітності гібридів першого покоління.
5. Схрещування гібрида першого покоління з однією з батьківських форм:
А) зворотне схрещування (беккрос); Б) аналізуючи схрещування;
В) реципронне схрещування.
6. Процес використання спадкової інформації генів для синтезу функціональних
продуктів – молекул РНК і білків:
А)
регуляція активності генів;
Б) експресія генів; В) генетичний моніторинг.
7. Кількісна й якісна видоспецифічна сукупність особливостей хромосомного
набору соматичних клітин людини – це:
А) геном людини;
Б) генетика людини;
В) каріотип людини.
8. Розділ генетики людини, що вивчає роль спадкових
чинників у розвитку захворювань:
А) генетика популяцій; Б)
популяція людини; В) медична
генетика.
9. Успадкування ознак, прояв яких визначається взаємодією кількох або
багатьох неалельних генів: А) позахромосомна
спадковість;
Б) полігенне успадкування; В) моногенне
успадкування.
10. Форма спадкової мінливості, яка виникає завдяки
перерозподілу генетичного матеріалу в нащадків: А) комбінаційна
мінливість;
Б) мутаційна мінливість; В) модифікаційна
мінливість.
11. Мутації, що проявляються у гомо- і
гетерозиготного організму та з’являються вже у першому поколінні: А) рецесивні мутації; Б) геномні мутації; В) домінантні мутації.
12. З переліку мутагенів оберіть фізичні:
А) гамма-промені; Б)
цвілеві гриби; В) формальдегід; Г) краснуха;
Д) кір; Є) температура; Ж) хлороформ; З) пестициди; І) антибіотики.
13. Спадкові розлади організму, пов’язані з порушенням
генетичного апарату:
А) вроджені вади; Б)
спадкові хвороби; В)
хвороби із спадковою схильністю.
14. Які молекулярно-генетичні методи вам відомі?
/характеристика/.
15. Які чинники впливають на генофонд популяції
людини?
16. Етапи медико-генетичного консультування.
17. У людини ген каро окості домінує над геном зелено
окості, а кучеряве волосся – над прямим. Якими будуть діти, якщо: 1) мати
гетерозиготна за обома ознаками, а батько – зеленоокий з прямим волоссям; 2)
мати зеленоока й гетерозиготна за кучерявістю, а батько – гетерозиготний за
кольором очей з прямим волоссям.
Домашнє завдання: повторити теми : "Спадковість і мінливість та "Репродукція та розвиток."
Спілкуємось з допомогою Viber!
Немає коментарів:
Дописати коментар