перекладач

понеділок, 3 жовтня 2022 р.

Доброго дня 8 та 11 клас!

Сьогодні 4 жовтня 2022 р. 

8 Клас
Тема. Узагальнення знань з теми "Організм людини, як біологічна система."

Контрольна робота з теми 
"Організм людини, як біологічна система."

І-варіант

І рівень (0,5 бала за правильну відповідь)

1.     Переміщення тіла або його частин у просторі – це:

А) ріст              Б) рух

2. Побудовані з амінокислот:

А) білки        Б) нуклеїнові кислоти

3. Основним джерелом енергії в організмі людини є:

А) АТФ           Б) вода

4. Наука, що вивчає життєві функції всього організму, його органів і систем:

A) анатомія;                    Г) гістологія;

Б) генетика;                    Д) фізіологія.

B) цитологія;

5. Поєднує органи в одне ціле система:

А) дихальна              Б) нервова

6. Кров належить до типу тканин:

А) м’язової     Б) сполучної

7. Речовина, що забезпечує передачу спадкової інформації від батьків до дітей:

A) жири;              Б) білки;

B) вуглеводи;                  Г) рибонуклеїнова кислота;

Д) дезоксирибонуклеїнова кислота.

8. Регуляцію функцій здійснює система:

А) кровоносна   Б) видільна   В) нервова   Г) травна

9. Тимчасовим органом людини є:

А) тимус  Б) яєчник  В) селезінка  Г) плацента

10. Будова епітеліальної тканини характеризується:

А   чітким виділенням міжклітинної речовини

Б    розташуванням клітин щільно одна до одної

В   видовженістю клітин

Г    наявністю у клітин тіла і відростків

11. Укажіть органелу клітини, у якій відбувається синтез білка:

А   мітохондрія         Б    ядро          

В   рибосоми                   Г    лізосоми

12. Укажіть структуру, яку не містить клітина людини:

А   клітинний центр                     Б    комплекс Гольджі                         

В   пластиди                                           Г    ядро

ІІ рівень (1 бал за виконане завдання)

13. З’єднайте органелу з її функцією:

Ядерце

 

Синтез білків

Лізосома

Синтез АТФ

Рибосома

Утворення рибосом

Мітохондрія

Знищення відмерлих структур

 

Ш рівень (2 бали за правильну відповідь)

14. Дайте визначення поняттям:

Клітина – це ……………………………………………………………………………

Орган – це ……………………………….…………………………………………….

IV рівень ( 3 бали за повну відповідь на питання )

15. Охарактеризуйте м’язову і епітеліальну тканини людини.


ІІ-варіант

І рівень (0,5 бала за правильну відповідь)

1. Найменша функціональна одиниця організму людини - це:

А) клітина              Б) тканина

2. Здатність організму пристосовуватися до умов навколишнього середовища:

А) акомодація        Б) адаптація

3. Тканина людини, що утворює внутрішнє середовище та забезпечує опору органів:

А) м’язова;                В) сполучна;

Б) нервова;                Г) епітеліальна.

4. Не є тканиною організму людини:

А) провідна    Б) сполучна

5. Яку кількість хромосом має клітина людини:

А) 48              Б) 46

6. До м’язової тканини належить:

А) посмугована    Б) хрящова

7. Білки утворюються в:

А) ядерці   Б) лізосомах   В) рибосомах    Г) на мембрані

8. Кров належить до тканини:

А) м’язової  Б) епітеліальної   В) нервової  Г) сполучної

9. Стравохід належить до систем органів:

А) дихальної  Б) кровоносної  В)травної   Г) видільної

10. Укажіть орган, який не належить до видільної системи:

А  стравохід                   Б  нирка                       

В  сечовий міхур                  Г  сечовидільний канал

11. Укажіть орган, який не належить до кровоносної системи:

А  артерія                     Б  вени                         

В  серце                             Г  трахея

12. Основним структурним і функціональним елементом нервової системи є:

А  мозок                       Б  нейрон                      

В  нерви                             Г  нейроглія

ІІ рівень (1 бал за виконане завдання)

13. Установіть відповідність між основними групами тканин в організмі

людини та їх характеристикою.

A) нервова; Б) сполучна;  B) епітеліальна.

1. зв’язує органи, утворює внутрішнє середовище, забезпечує опору органів;

2. установлює зв’язок між різними частинами організму, регулює

зв’язок організму з навколишнім середовищем;

3. забезпечує функції руху і рухливості більшості внутрішніх органів;

4. утворює покриви тіла, залози, вистилає порожнини внутрішніх органів.

Ш рівень (2 бали за правильну відповідь)

14. Дайте визначення поняттям:

Тканина – це ……………………………………………………………………………

Система органів– це ……………………………….……………………………………

IV рівень ( 3 бали за повну відповідь на питання )

15. Охарактеризуйте опорно-рухову і сенсорну фізіологічні сиситеми людини.

Домашнє завдання : виконати контрольну роботу та переслати для перевірки.

Виконані роботи надсилайте на Viber!


11 Клас

Тема. Наземно-повітряне середовище існування та адаптації до нього організмів.

Тема. Водне  та грунтове середовище існування та адаптації до них організмів.

Ознайомтесь та опрацюйте теоретичний матеріал.

Презентація про наземно-повітряне середовище:

https://docs.google.com/presentation/d/1zHhrW3xpDCFkQIVLAjoG-a1vQxaBoHUD/edit?usp=sharing&ouid=100301507652054648741&rtpof=true&sd=true

Презентація про грунтове середовище: 

https://docs.google.com/presentation/d/1OppvnSXboE1i93OrJ1Vvq2Rt0E2HkGnK/edit?usp=sharing&ouid=100301507652054648741&rtpof=true&sd=true

Щоб ознайомитись з водним середовищем перегляньте відео:


Також ви можете опрайювати текст підручника параграф 6,7.

Домашнє завдання: опрацювати теоретичний матеріал, занотувати та вивчити нові терміни та ключові поняття з тем; виконати завдання зі ст. 42 підручника 1-5 та зі ст. 50 6,7.

Творче завдання: створіть відеоекскурсію по середовищам існування та адаптації організмів до них. Можна вибрати як окреме середовище так і всі середовища . Головне проявіть фантазію та креативність!(відео на 2-3 хвилини)

Спілкуємось за допомогою Viber!

Всім успіхів!

 

Немає коментарів:

Дописати коментар