перекладач

середа, 19 жовтня 2022 р.

Вітаю 6, 8 та 9 клас!

Сьогодні 20 жовтня 2022р. 

6 Клас

Тема. Бактерії - найменші одноклітинні організми.

Повторимо вивчений матеріал.
Завдання 1.
Виберіть правильні та не правильні твердження.
"Так або ні"

1. У світловий мікроскоп добре видно органели рослинної клітини: оболонку, цитоплазму, ядро. 

2.  Клітина це сукупність тканин схожих за будовою і функціями. 

3.  Термін «клітина» запровадив у 1665 році англійський учений Роберт Гук. 

4.   У мітохондріях відбувається процес фотосинтезу. 

5. Оболонка рослинної клітини еластична, пружна, може змінювати форму. 

6. Хлоропласти виконують роль «енергетичних станцій» клітини. 

7. Усіма процесами життєдіяльності в клітині керує цитоплазма. 

8. Ядро зазвичай має округлу або овальну форму. Його добре видно під мікроскопом. 

9. Кожна нова клітина утворюється в результаті поділу початко­вої (материнської) клітини. 

10.За  кількістю клітин усі організми поділяються на одноклітинні, багатоклітинні та колоніальні.

З попереднього розділу вам відомо, що всі живі організми на Землі мають клітинну будову (окрім вірусів). І ви вже знаєте які структури входять до складу клітини. 

Вивчення нового матеріалу.

Настав час подорожі до країни «Одноклітинні», в країну, яка за розмірами може поміститись навіть у краплині води! Подорожуючи цією країною, ми повинні сформувати  знання про одноклітинні організми: про їх різноманітність, будову, життєдіяльність, місце в системі органічного світу і значення в природі та житті людини.

Отже, не затримуючись – в дорогу!  А розпочнемо ми з  царства Бактерії або Дроб΄янки, або ще їх називають Прокаріоти (до ядерні).

 Метою нашого уроку буде з΄ясувати:  

що це за організми?

В чому їх особливість?

Яку мають будову?

         Що їх відрізняє від інших одноклітинних організмів?

Це цікаво знати!

Ø Які організми, що мають клітинну будову, вважають найменшими?

    Найменшими організмами, що мають клітинну будову, є бактерії. Діаметр бактеріальної клітини в середньому дорівнює одному мікрометру.

Ø Як, на вашу думку, може називатись наука, що займається вивченням цих бактерій ?

 Вивченням бактерій займається наука мікробіологія. В 1 г ґрунту може міститися до 100 млн. бактерій, а в 1 см3 щойно здоєного молока — понад 300 млн. Задумайтесь, яка це фантастична кількість! Бактерії приносять людям величезну користь, оскільки можуть виробляти багато корисних речовин, і завдають великої шкоди, бо викликають смертельні хвороби.

 На рибі й м’ясі інколи з’являється велика кількість нешкідливих бактерій, які виділяють зеленувато-голубе світло. Німецький вчений Е.Дюбуа-Реймон розводив колонії бактерій, які світились, в чашках з поживним середовищем (агаром). Він зумів за допомогою цих бактерій освітити велику кімнату світлом, подібним до яскравого місячного сяйва. Вечорами при цьому світлі можна було навіть читати.

Отже, сьогодні на уроці ми детально розглянемо будову бактеріальної клітини, форми бактерій та розглянемо, на які систематичні групи їх поділяють.

 Першим «мисливцем за бактеріями», який зазирнув у цей таємничий невидимий світ живих істот, був голландський торговець полотном, сторож судової палати Антоній Левенгук. У вільний від роботи час він шліфував лінзи, виготовляв з них лупи, які давали збільшення в 300 разів. Годинами просиджуючи зі своїми лупами та розглядаючи все, що потрапляло під руку, Левенгук на 41 році життя почав робити дивовижні відкриття. Свої спостереження він описував у спеціальних листах, що регулярно протягом 50 років відсилав до Лондонського наукового товариства, яке тоді очолював знаменитий Роберт Гук. Здивування, яке викликали листи Левенгука, було дійсно величезним. Вони відкривали новий, фантастичний, ніким не бачений і не знаний світ живих істот. Сам Левенгук називав цих істот «живими звірятами» і писав, що в роті людини їх більше, ніж людей у всьому англійському королівстві. Ці чудові відкриття неука-природознавця послужили тим зародком, з якого пізніше виросла й сформувалася наука про бактерії. Саме з того часу й починається перший, морфологічний, період в історії розвитку мікробіології.

1.Загальна характеристика бактерій.

Опрацюйте теоретичний матеріал, занотуйте в робочі зошити найголовніші поняття та терміни.

 На планеті існує незліченна кількість бактерій. їх можна знайти скрізь: у воді й повітрі, в льодовиках та гарячих джерелах, у стратосфері й ґрунті. Бактерії живуть навіть на висоті 20 кілометрів над Землею. Це особливий вид жовто-оранжевих бактерій, які перебувають там постійно. У повітрі, яке пронизане космічними променями, де температура нижче —50...—55 °С, вони почуваються добре й успішно розмножуються. Цікаво, що зі зниженням висоти їхня кількість різко зменшується.

Ø Які ознаки властиві живим організмам?

Ø Якщо бактерії ми відносимо до живих організмів, то чи потрібен їм кисень для дихання?

Більшість бактерій може обходитись без кисню. Деякі з них пристосувалися до життя навіть у воді ядерних реакторів. їхні спори не гинуть від опромінення.

Ø Чим живляться бактерії?

Виявлено і такі бактерії, які живляться мармуром, цеглою і асфальтом, руйнуючи тим самим автошляхи, пам’ятники, будівлі. Японськими вченими було виявлено групу бактерій, яким абсолютно не шкодить отрута. Від такої отрути гинуть гризуни, доза її у половину міліграма смертельна для людини. А ґрунтові бактерії живляться цією отрутою, і це не шкодить їхній життєдіяльності. Бактерії не можна побачити неозброєним оком, оскільки вони мікроскопічно малих розмірів: лише в чотирьох краплях води — близько трьох мільярдів бактерій.

Розмножуються вони з фантастичною швидкістю. За 6 годин з однієї бактерії може утворитися півмільйона нащадків. Протягом доби маса нащадків однієї бактерії може досягти і млн. 800 тисяч кілограмів, а через тиждень вона може дорівнювати масі земної кулі. Чому в природі немає стільки бактерій? Існують обмежуючі фактори (нестача їжі, вологості, отруйна дія продуктів виділення тощо) затримують розмноження бактерій або зовсім зупиняють його.

2.Будова бактеріальної клітини.

Робота з підручником.

Порівняйте будову бактеріальної клітини з клітиною рослин та тварин використовуючи для цього підручник - ст. 49 та ст. 27.

Порівняльна таблиця будови клітин

Рослинна клітина

 Тваринна клітина

Бактеріальна клітина







 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бактеріальна клітина зовні вкрита щільною клітинною оболонкою.

У деяких бактерій оболонка набрякає, утворюючи навколо клітини слизову капсулу. Під клітинною оболонкою розташована плазматична мембрана, яка відіграє важливу роль у регуляції надходження в клітину необхідних речовин та виведення назовні продуктів обміну.

У цитоплазмі розташовані рибосоми. Рибосоми розміщуються по всій цитоплазмі, мають менші розміри, ніж у клітинах еукаріот. У рибосомах відбувається синтез білка.

 Також у цитоплазмі помітна кільцева молекула ДНК, яка не відмежовується мембраною від цитоплазми.

Для деяких бактерій характерною ознакою є наявність одного або кількох джгутиків.

Із запасних поживних речовин в бактеріальних клітинах містяться жироподібні речовини — ліпіди, вуглеводень — глікоген та деякі інші.

Цитоплазма не містить органел, а лише ферменти.

Форма бактерій може бути різна:(розгляньте форму бактерій ст.. 49 мал. 29) паличкоподібна — бацили, у вигляді коми — вібріони, спіралеподібні — спірили. У кулястих бактерій (коків) пари клітин утворюють диплококи, ланцюги — стрептококи, пластинки, пакети — сарцини.

3.Життєдіяльність бактерій.

Живлення бактерій здійснюється шляхом всмоктування поживних речовин крізь напівпроникну мембрану. За типом живлення всі бактерії поділяють на автотрофи і гетеротрофи. Більшість бактерій є гетеротрофами і представлені паразитами та сапрофітами.

Бактерії-паразити живуть у тканинах живих тваринних і рослинних організмів, за рахунок яких вони і живляться (менінгокок, гонокок, сипний тиф, сибірська виразка, лихоманка тощо).

Сапрофітні бактерії живляться органічними решками відмерлих рослин і тварин.

Автотрофні бактерії здатні самостійно синтезувати органічні речовини з неорганічних. Серед них є фотосинтезуючі (синтезують органічні речовини за рахунок сонячної енергії) — зелені та пурпурні бактерії; бактерії-хемосинтетики (синтезують органічні речовини за рахунок хімічної енергії окислення) — сіркобактерії, залізобактерії, нітрифікуючі.

Бактерії розмножуються поділом клітини на дві. Після подовження клітини поступово утворюється поперечна перегородка, а потім дочірні клітини поступово залишаються зв’язаними в характерні групи. При цьому залежно від напрямку площини поділу і кількості ділень виникають різні форми: у кулястих бактерій пари клітин — диплококи, ланцюги — стрептококи, пластинки, пакети — сарцини. Паличкоподібні бактерії також можуть утворювати пари та ланцюги.

Розмноження брунькуванням трапляється у бактерій як виняток.

За тином дихання бактерії розподіляють на:

— аероби (застосовують для дихання кисень),

— анаероби (мешкають в середовищі без кисню).

 Бактерії створюють цисти, котрі ще звуть спорами. Формування цист, що отримали досить щільну багатошарову оболонку, вважається пристосуванням до перенесення організмами несприятливих умов. В стані цисти повністю припиняється життєдіяльність й поділ бактерії. Після того, як настають сприятливі умови,у цисти оболонка руйнується та бактерії відновлюють свою життєдіяльність.

Таким чиномпроста будова і форма, спрощені усі процеси обміну речовин, різні способи живлення, досить швидке розмноження та ріст, здатність створювати цисти зумовлюють збереження й життя бактерій в природі.

Також пропоную переглянути відео до теми:



Для закріплення вивченого виконайте завдання.

Завдання 2.

Ø Вставити пропущені слова, використовуючи довідковий матеріал.

Бактерії належать до царства …. Крім бактерій, до цього царства також відносять … (ціанобактерії). Практично немає місця на Землі, де б …  бактерії. Особливо багато їх у …. Клітина бактерій не має …. У цент­ральній її частині розміщується … , що містить … , замкнуту у вигляді …. У клітині відсутні органели: … , …  та інші. Значна кількість бактерій утворює … .

Слова для довідкимолекулуДНК, нетраплялися, ґрунті, ядра, мітохондрії,пластиди, кільця, слизову капсулу, ціанобактерії, Дроб’янки, спадковий матеріал.

Завдання 3.

Ø «Третій зайвий».

Визначити зайвий термін та пояснити свій вибір:

1) бактерії, гриби, ціанобактерії;

2) рибосоми, запасні речовини, пластиди;

3) ядро, джгутик, слизова капсула.

Завдання 4.

Ø Скласти сенкан на тему "Бактерії"

П            Приклад           

Бактерії(іменник)

без’ядерні, кулясті(2 прикметника)

розмножуються, живляться, дихають(3 дієслова)

мікроскопічні організми нашої планети.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 11, вивчити та занотувати ключові поняття та терміни з теми; виконати завдання, що є на блозі та надіслати для перевірки; підготувати повідомлення про корисні та шкідливі бактерії (можна використати  підручник - пр. 12, 13)

Спілкуємося з допомогою Viber!

Всім успіхів!!!

8 Клас

Тема. Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Проект: "Гіподинамія - ворог сучасної людини."

Повторимо вивчене.
Завдання1.

Зі списку ознак, що характеризують роботу м’язів, оберіть окремо ті, що відповідають:

Варіант 1. Динамічній роботі.

Варіант 2. Статичній роботі.

1.м’язи перебувають у тривалому напруженні.

2.довжина м’язів змінюється.

3.м’язи по черзі скорочуються і розслаблюються.

4.більш утомлива робота.

5.довжина м’язів не змінюється.

6.сприяє відтоку крові від органів.

7.м’язи не змінюють свого положення у просторі.

8.відбувається переміщення м’язів у просторі.

9.робота менш утомлива.

 Цікаві факти про опорно-рухову систему.

-        Найбільш витривалий мяз у тілі – серцевий.

-        Язик є найсильнішим мязом людського організму.

-        Мязи дійсно вміють «запам’ятовувати» деякі дії.

-        При усмішці працює від 9 до 40 м’язів.

-        Найміцніша кістка людського скелета – щелепа.

-        Вранці людина на сантиметр вища , ніж увечері. Хрящі між кісток стискаються унаслідок стояння і т.д., що робить нас трохи нижче під кінець дня.

-        Найдовша кістка людини – стегнова, найкоротша і найменша – стремінце.

-        Набирання ложкою супу з тарілки задіює близько 30 суглобів верхньої кінцівки.

-        У ногах знаходиться чверть всіх кісток людини. З близько двох сотень кісток людського тіла 52 розташовані саме в нижніх кінцівках.

 Вивчення нового матеріалу

Розвиток опорно-рухової системи людини з віком

(Ознайомтесь з теоретичним матеріалом та занотуйте його в робочі зошити.)

У процесі пренатального і постнатального розвитку  кісткова система дитини піддається складним перетворенням. Формування скелета починається в середині 2-го місяця ембріогенезу і продовжується до 18-25 років постнатального життя. Спочатку в ембріона весь скелет складається з хрящової тканини, окостеніння якої не завершується до моменту народження, тому новонароджена дитина містить у своєму скелету ще багато хрящів, та й сама кістка значно відрізняється по своєму хімічному складі від кістки дорослої людини. На перших етапах постнатального онтогенезу вона містить багато органічних речовин, не має міцність і легко викривляється під впливом несприятливих зовнішніх впливів: вузького взуття, неправильному положенні дитини в чи ліжечку.

Інтенсивне стовщення стінок кісток і підвищення їхньої механічної міцності йде до 6-7 років. Потім до 14 років товщина компактного шару практично не змінюється, а після 14 до 18 років знову йде зростання міцності кісток.

Остаточне окостеніння скелета завершується в жінок у 17-21 рік, у чоловіків - у 19-25 років. Кістки різних відділів скелета костеніють у різний час. Наприклад, окостеніння хребта закінчується до 20-25 років, а куприкових хребців - навіть до 30 років;окостеніння кисті закінчується в 6-7 років, окостеніння зап'ясних кісток - у 16-17 років; кісток нижніх кінцівок - приблизно до 20 років. У зв'язку з цим напружена тонка ручна робота може порушити розвиток кісток кисті, а носіння незручного взуття - привести до деформації стопи (мал. 4.1). Слід зазначити, що темпи розвитку кісток кисті добре корелюють із загальним фізичним розвитком дітей і підлітків, тому зіставлення паспортного і "кісткового" віку дає відносно правильну характеристику темпів загального фізичного розвитку дітей і підлітків, їхнього біологічного віку.

Хребет немовляти відрізняється відсутністю яких-небудь вигинів і характеризується надзвичайною гнучкістю. До 3-4 років він здобуває всі чотири вигини, що спостерігаються в дорослого.

У 3 місяці постнатального життя з'являється  шийний  лордоз, у 6 місяців - грудний кіфоз, до 1-му року - поперековий лордоз. Останнім формується крижовий кіфоз. Однак до 12 років хребет дитини залишаються еластичним і вигини хребта слабко фіксовані, що легко приводить до його скривлень у несприятливих умовах розвитку (мал. 4.2). Посилення темпів росту хребта спостерігається в молодшому шкільному віці, у 7-9 років, і з початком полового дозрівання. Після 14 років хребет практично не росте. Грудна клітка до 12-13 років уже значно нагадує грудну клітку дорослого.

Кістки таза зростаються в 7-8 років, і з 9 років формуються полові відмінності в будівлі таза в дівчинок і хлопчиків. У цілому будівля таза наближається до дорослої людини до 14-16 років, з цього моменту таз здатний витримувати значні навантаження.

Значні зміни перетерплює скелет голови. Закриття джерелець відбувається в 1-2 року, а зрощування черепних швів - до чотирьох років. Лицьова частина черепа інтенсивно росте в пубертатному періоді до настання полової зрілості.

Зміна молочних і формування постійних зубів закінчуються до пубертатного періоду і тільки треті великі корінні зуби (зуби "мудрості") з'являються після полового дозрівання. Терміни появи молочних зубів і їхня зміна на постійні також корелюють із загальним фізичним розвитком і використовуються для визначення рівня біологічної зрілості дітей і підлітків.

Висновок Опорна функція скелета зв'язана з прикріпленням до його кісток м'яких тканин. Функція руху зв'язана з тим, що кістки скелета виконують функції важелів, що приводяться в рух за допомогою м'язів. Захисна функція полягає в захисті важливих органів від механічних ушкоджень. Вона забезпечується утворенням частинами скелета порожнин, у яких розташовані органи: головний і спинний мозок, легені, серце, печінка

Таким чином, у цілому скелет дітей і підлітків характеризується високою еластичністю, що завжди є погрозою його деформації при порушенні гігієнічних норм. Неправильне положення дитини за робочим столом у процесі шкільних чи занять при готуванні уроків будинку, перевантаження дітей і підлітків, зв'язані з їхньою роботою на пришкільних ділянках, у шкільних чи майстернях на виробництві, легко можуть порушити правильний розвиток скелета і привести до необоротних деформацій. Особливе значення для правильного розвитку скелета дітей має повноцінне і багате вітамінами харчування. У противному випадку можливий розвиток захворювання, називаного рахітом. Воно виявляється в затримці росту і деформації різних частин скелета: у скривленні ніг, деформації черепа, грудної клітки і хребта.

Закріпимо вивчене.

Завдання 2.

Тут треба уявити , що ви детективи.

До відділу СБУ потрапили  слідчі матеріали, які потрібно  вивчити та визначити кому вони належать та якого віку потерпілий.

 Справа № 1

 Усі кістки містять досить багато органічних речовин, хребет має усі чотири вигини, стопа  деформована, стінки кісток не мають підвищеної  механічної міцності, тазова кістка, не гладка, та не повністю зрослася,  а черепні шви повністю.

Справа № 2

 Міцні кістки, грудна клітка повністю сформована, явне вираження окостеніння зап’ястка кісток, тазова кістка гладенька, наявні треті великі корінні зуби (зуби "мудрості").

 Справа № 3.

Був знайдений скелет одного похилого чоловіка, який по результатам досліджень належав йому, але вигляд його був ідеальним. Біля нього лежала шкатулка в якій знаходилася записка із таким змістом   Якщо хочеш бути здоровим - бігай, Якщо хочеш бути красивим - бігай,Якщо хочеш бути розумним – бігай   ….. ….. намагайся лежати на дивані , спілкуватися весь час у соціальних мережах, насолоджуватися життям  без зайвих, виснажливих рухів.

 То ж моє запитання до вас детективи, що тут малось на увазі  бігати чи не бігати ? Чому його скелет мав таку відмінність?

Проведіть своє розслідування та дайте відповідь на запитання.

Відповідь оформіть у вигляді проекту під назвою : "Гіподинамія - ворог сучасної людини."

Підведемо підсумок.

Отже опорна функція скелета зв'язана з прикріпленням до його кісток м'яких тканин. Функція руху зв'язана з тим, що кістки скелета виконують функції важелів, що приводяться в рух за допомогою м'язів. Захисна функція полягає в захисті важливих органів від механічних ушкоджень. Вона забезпечується утворенням частинами скелета порожнин, у яких розташовані органи:  головний і спинний мозок, легені, серце, печінка і т. д. А для забезпечення  нормальної діяльності внутрішніх органів потрібна правильна постава. Яка формується у дитячому і юнацькому віці й може змінюватись упродовж життя людини. Де велике значення має розвиток м’язової системи, особливо м’язів тулуба (м’язів спини, живота). Добре розвинені м’язи запобігають деформації кісток хребта, при навантаженні на них. 

Ознака правильної постави

q природні вигини хребта виражені помірно;

q   у положенні стоячи голова пряма;

q   лопатки розміщені симетрично, не випинаються;

q   плечі людини знаходяться на одному рівні;

q   живіт утягнутий;

q  прямі ноги з нормальним склепінням;

q   мʼязи добре розвинені;

q   хода легка.

Таким чином, у цілому скелет дітей і підлітків характеризується високою еластичністю, що завжди є загрозою його деформації при порушенні гігієнічних норм. Неправильне положення дитини за робочим столом у процесі шкільних чи занять при готуванні уроків вдома, перевантаження дітей і підлітків, зв'язані з їхньою роботою на пришкільних ділянках, у шкільних чи майстернях на виробництві, легко можуть порушити правильний розвиток скелета і привести до необоротних деформацій. Особливе значення для правильного розвитку скелета дітей має повноцінне і багате вітамінами харчування. У противному випадку можливий розвиток захворювання, названого рахітом. Воно виявляється в затримці росту і деформації різних частин скелета: у скривленні ніг, деформації черепа, грудної клітки і хребта.

 Отже, якщо ви відчуваєте втому, постійно хочете спати , не уважні на уроці , часто хворієте – це перші прояви гіподинамії. Вам терміново потрібно змінити свій спосіб життя.

 Які ж рекомендації ? 

-        Робити ранкову зарядку; 

-        Їздити на велосипеді; 

-        Ходити пішки

-        Допомагати мамі у квітнику чи татові на городі;

-        Гуляти перед сном

-        За партою, столом сидіти рівно, тощо

Це все не коштуватиме вам великих зусиль але дасть великий результат – зміцнить імунітет , відступлять втома , а гіподинамія назавжди забуде до вашого організму дорогу.

Цими порадами я сподіваюсь ви будете користуватись.

Домашнє завдання: опрацюйте матеріал, що міститься на блозі та матеріал підручника пр. 29 ст. 108, як завжди занотуйте і вивчіть будь ласка терміни та поняття з теми; виконайте завдання, що є на блозі та надішліть для перевірки. До навчання відносьтесь свідомо! Успіхів!!!

Спілкуємося з допомогою Viber!


9 Клас

Тема. Мітохондрії, пластиди.

Повторимо вивчений матеріал.

Завдання 1.

Дайте відповідь на запитання:

1.    Що спільного та відмінного в будові і функціях гладкого і зернистого ЕПР?

2.    Які особливості будови та функції комплексу Гольджі?

3.    Для чого лізосоми  в клітині?

4.    Які є типи вакуоль та які їх функції?

5.    У чому полягає завдання пероксидом?

6. Рослини – це універсальні кухарі, тому, що вони можуть з води, повітря і грунту створити їжу. Завдяки яким структурам рослинам це вдається?

Щоб дізнатися відповідь на це запитання нам необхідно плідно сьогодні попрацювати і вивчити сьогоднішню тему.

Вивчення нового матеріалу

Пригадайте

Чому рослини зелені?

Що таке АТФ і для чого воно клітині?

Сьогодні знайомимось з двомембранними органелами.

Двомембранні органели

Ø Ядро (ознайомимося на наступному уроці);

Ø Мітохондрії;

Ø Пластиди.

Мітохондрії   є своєрідним генератором в клітині.

Пластиди – органели рослин та деяких одноклітинних тварин. Відомо три типи пластид: хлоропласти, хромопласти, лейкопласти.

Завдання 2.

Використовуючи матеріал презентації та підручника (ст. 58,75) заповніть таблицю:

 Двомембранні органели

Мітохондрії

Пластиди

Хлоропласти

Хромопласти

Лейкопласти

Особливості будови

 

 

 

 

Функції

 

 

 

 

 Презентація:

https://docs.google.com/presentation/d/1X6Vj_yN6pbUhkkbhvCHAuprFuwMAN-x9/edit?usp=sharing&ouid=100301507652054648741&rtpof=true&sd=true

Також пропоную переглянути відео з додатковою інформацією по сьогоднішній темі:



Мітохондрії і пластиди – автономні частини клітини.

Мітохондріям і пластидам притаманна певна автономія. Ці органели, на відміну від інших органел, містять власну спадкову інформацію – кільцеву молекулу ДНК, а також здатні синтезувати власні білки. Вони не виникають з інших мембранних структур клітини, а розмножуються поділом.

На сьогоднішньому уроці , ми ознайомилися з двомембранними органелами, а зараз підсумуємо вивчене.

Завдання 3.

Вам необхідно визначити вірне і невірне твердження. Якщо те твердженя, що я зачитала правильне ставите «+» і якщо ні – «-«.

1.    Мітохондрії одно мембранні органели.

2.    Пластиди двомембранні органели.

3.    В клітині міститься тільки одна мітохондрія.

4.    Внутрішня мембрана мітохондрії утворює кристи.

5.    Пластиди синтезують АТФ.

6.    Внутрішній вміст мітохондрій заповнений матриксом.

7.    Хлоропласти немають кольору.

8.    Фотосинтез відбувається в хромопластах.

9.    Внутрішній вміст хлоропластів заповнює строма.

10. У лейкопластах запасаються деякі білки і крохмаль.

11. Дозрілі плоди і квіти мають яскраві кольори через те, що лейкопласти перетворилися на хлоропласти.

12. Кінцевим етапом розвитку пластид є лейкопласти.


Домашнє завдання: опрацювати матеріал розміщений на блозі та в підручнику, вивчити нові терміни та поняття, виконати завдання, що є на блозі; скласти 10 тестових запитань по вивченій темі.

Спілкуємося з допомогою Viber!




 

 






 

 



Немає коментарів:

Дописати коментар