перекладач

понеділок, 24 жовтня 2022 р.

Вітаю 8 та 11 клас! 

Сьогодні 25 жовтня 2022 р.

8 Клас
Тема. Профілактика порушень опорно-рухової системи . Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи.

Вивчення нового матеріалу.

Опрацюйте матеріал презентації:

Перегляньте відео про першу допомогу при ушкодженнях опорно-рухової системи:





Отже:

для нормального розвитку опорно-рухової системи потрібне,щоденне навантаження на м `язи . Це фізична праця і різні форми рухової активності.

Основні форми рухової активності.

-        ранкова гімнастика (5-6 впра за 8-10 хв.)

-        уроки фізично культури

-        фізкультхвилинки під час навантаження (3-4 вправи за 1-2 хв.)

-        заняття спортом.

Надмірне захоплення деякими видами спорту (стрільба з лука,важка атлетика,бокс,велоспорт)порушує ОРС ,оскільки навантаження  спрямоване тільки на певні групи м’язів ,волейбол,футбол.

Рухова активність удосконалює силу,витривалість,швидкість,спритність . Ці якості добре розвивають певні види спорту:

Силу-важка атлетика,гімнастика,єдиноборство.

Витривалість - марафонський біг,веслування,лижні перегони,спортивні ігри ,альпінізм.

Швидкість-плавання,велоспорт,біг на ковзанах,лижні перегони,спортивні ігри,альпінізм.

Спритність – спортивна і художня гімнастика,акробатика,стрибки,гірські лижі,теніс,волейбол,баскетбол,футбол,бадмінтон.

Правила тренування

Діти вашого віку мають мають багато захоплень. Спорт-одне з них. Одні бігають  з однієї  спортивної секції  в іншу ,шукаючи себе.

Інші дивляться спортивне змагання по телебаченню  ,лежачи га дивані ,дають розумні поради. Андрію Шевченко. Дехто охоче розповідає рол спортивні трюки Джекі Чана та подібних йому, інші «накачують» себе ,щоб виглядати як Жан Клод Ван Дам чи Арнольд Шварцнегер.

Для профілактики порушень треба виконувати фізичні вправи за правилами:

-        індивідуальний підхід;

-        поступове збільшення навантаження ;

-        дотримання темпу й амплітуди рухів;

-        системність у заняттях;

-        навантаження на всі групи м’язів ;

-        чергування статичних і динамічних рухів;

-        ведення щоденника спостережень за частотою серцевих скорочень і дихальних рухів,артеріальних тиском;

Під час формування ОРС забороняється:

-        займатися ізометричними вправами (штанга,гантелі,еластичний бинт),при яких значно посилюється тонус м’язів;

-        вживати препарати для збільшення маси м’язів;

-        вживати препарати для збільшення маси м`язів;

-        постійно перевтомлювати м`язи .

Регулярні заняття фізичними вправами мають розвивальний ,удосконалюючий, коригуючий характер. Вони дають змогу не тільки попередити,але й виправити дефекти  постави ,розвивати  слабко розвинені групи м’язів,суттєво покращити зовнішній вигляд .

А тепер виконайте завдання.
Розбір ситуацій.
Завдання 1.
Ірина з Романом сперечаються за першість гри на компютері. Першою сіла Іринка. Роман зробив вигляд, що змирився , але раптово хапає Ірину за руку і штовхає з стільця. Ірина реагує на це сильним плачем. Роман лякається побачивши як рука сестри набрякла , рухати вона нею не може, дуже боляче і рука змістилась у ліктьовому суглобі. Який діагноз ви б запідозрили і яку  допомогу потрібно надати?

Завдання 2.
Данило на уроці фізкультури намагався стрибнути далі аніж однокласники. Але стрибнувши він раптово відчув біль у ділянці гомілкового суглоба. Оглянувши місце болу вчитель виявив набряк і крововилив. На вашу думку, який діагноз поставив вчитель і яку першу допомогу він надав?

Домашнє завдання: опрацювати параграф 30 та матеріал, що розміщено на блозі, вивчити та занотувати основні відомості та терміни з теми, виконати завдання 1 та 2; виконати тестування зі ст. 112 та 113 підручника.

Виконані завдання надсилайте на Viber!


11 клас
Тема. Практична робота №1. Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування.

Перед виконанням роботи перегляньте відео:


Практична робота №1

Тема. Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування.

Мета: сформувати вміння розпізнавати ознаки адаптованості організмів до середовища існування. 

Обладнання і матеріали: фотографії організмів із різних середовищ існування.

Хід роботи

1.    1.Розгляньте  фотографії тваринних організмів і визначте, у якому середовищі живе кожний із них. Дані своїх спостережень занесіть до таблиці.




 

Характеристика

Вечірниця велетенська

Афаліна звичайна

Верблюд двогорбий

(бактріан)

·       Середовище існування

 

 

 

·       Екологічна група

 

 

 

·       Морфологічні адаптації

 

 

 

·       Фізіолого-біохімічні адаптації

 

 

 

·       Поведінкові адаптації

 

 

 

2.Розгляньте  фотографії рослинних організмів і визначте, у якому середовищі живе кожний із них. Дані своїх спостережень занесіть до таблиці.

 


Характеристика

Очерет

звичайний

Агава блакитна

·       Середовище існування

 

 

·       Екологічна група

 

 

·       Морфологічні адаптації

 

 

·       Фізіолого-біохімічні адаптації

 

 

 

Зробіть висновок до роботи. 

Проаналізуйте звязок між адаптаціями організму , умовами середовища та життєвою формою чи формою симбіозу.


Тема. Адаптивні біологічні ритми біологічних систем різного рівня організації . Типи адаптивних біологічних ритмів організмів . Фотоперіодизм та його адаптивне значення.

Повтор вивченого.

                                              Біологічний диктант

1.    Наука про взаємозв’язок між організмами, їх угрупуваннями та середовищем існування? 

2.    Хто з вчених запропонував термін «екологія»? 

3.    Як називається напрям екології, який розглядає вплив екологічних факторів на окремий організм? 

4.    Як називаються компоненти середовища існування,  які впливають на живі організми та їхні угрупування? 

5.    Компоненти і властивості неживої природи, які прямо чи опосередковано впливають на організм чи угрупування?

6.    Як називаються різні форми взаємодії між особинами в популяціях і угрупуваннях? 

7.    Пристосування організмів до умов середовища існування називається…

8.    Як називається територія розселення виду? 

9.    Сукупність умов, в яких мешкають особини, популяції й угрупування організмів різних видів, це…

10. Яке середовище найрізноманітніше за своїми умовами?

11. Як називаються організми, що мешкають у водоймах?

12. Як називаються форми співіснування організмів? 

13. Як називається тип взаємодії між організмами, за яких один із них тривалий час використовує іншого як джерело живлення і середовища існування? 

14. Як називається тип  співіснування організмів різних видів,  від якого вони дістають взаємну користь? 

Встановити відповідність між симбіозом та типом взаємозв’язків.

А. Коменсалізм                                  1. Головня (гриб) пшениці

Б. Мутуалізм                                      2. Актинія, що живе на черепашці рака-

                                                                              самітника

 Паразитизм                                    3. Оселення орхідей на поверхні дерев

                       Вивчення нового матеріалу.

 Опрацюйте матеріал презентації, або підручника пр.11 ст. 72:

https://docs.google.com/presentation/d/1A7gsksXFsjh8wmPbCKX3mN8hz4nVpAuX/edit?usp=sharing&ouid=100301507652054648741&rtpof=true&sd=true

Також перегляньте відео до теми:


Для закріплення виконайте завдання.

Завдання 1.

Установіть відповідність між біологічним явищем і типом біологічних ритмів.

Біологічні явища                                                                   Типи біологічних ритмів

А. листопад у рослин                                                               1. сезонні

Б. відкривання і закривання продихів у рослин                    2. добові

В. линяння у птахів                                                                  3.  припливно-відпливні

Г. відкривання і закривання черепашок,

мешкаючих в прибережній зоні

Д. сплячка бурих ведмедів

Є. переліти птахів

Е. відкривання і закривання квіток у рослин

Ж. міграція лососевих риб не нерест

Завдання 2.

Доповніть ментальну карту (опишіть добові, припливно-відпливні, сезонні та багаторічні ритми та чинники, що їх спричиніють.):



Домашнє завдання: виконати практичну роботу №1 та надіслати для перевірки, опрацювати параграф 11 та матеріал, що є на блозі, виконати завдання 1 та 2. І звичайно занотувати та вивчити нові терміни та поняття.

Виконані завдання надсилайте на Viber!




Немає коментарів:

Дописати коментар