перекладач

середа, 24 травня 2023 р.

Вітаю 6,8 та 9 клас!

Сьогодні 25 травня 2023 р.

6 Клас 

Тема. Повторення вивченого матеріалу.

Контрольна робота №2 (за ІІ семестр)

І рівень (0,5 бала)
  Вкажіть правильну відповідь ( «так» чи «ні» ) :
1.     Органічні речовини в стеблу рухаються по деревині.
2.     Серед водоростей є одноклітинні та багатоклітинні.
3.     У життєвому циклі паоротеподібних переважає статеве покоління.
Тестові завдання з однією правильною відповіддю:
4. Зозулин льон прикріплюється до ґрунту і всмоктує воду з роз­чинами мінеральних солей за допомогою:

а) головного кореня;
б) до­даткових коренів;
в) ризоїдів;
г) водоносних клітин.

5. Для дводольних рослин характерна ознака:

а) паралельне жилкування; листків;
б) майже відсутній камбій;
в) мичкувата коренева система;
г) стрижнева коренева система.

6.У клітинах грибів немає:

а) мітохондрій;
б) пластид;
в) ядра;
г) цитоплазми.

ІІ рівень (0,5 бала)
Доповніть незакінчене речення:
7. Коренева система, утворена додатковим і бічними коренями, - …
8. Збільшення розмірів, об’єму та маси як цілого організму, так і окремих його частин, - це …
9. Ниткоподібні утвори, з яких складається тіло багатоклітинних грибів, - …
Прості завдання з відкритою відповіддю:
10. Назвіть типи жилкування листків.
11. Перечисліть види запилення.
12. Назвіть екологічні групи грибів.
ІІІ рівень (1 бал )
Тестові завдання з кількома варіантами відповідей:
13. Які рослини мають прості суцвіття:

а) конвалія;
б) примула;
в) подородник;
г) кульбаба;
д) овес;
е) пшениця;
є) морква;
ж) конюшина;
з) береза.

14. Виберіть рослини, у яких соковиті плоди:

а) огірок;
б) горох;
в) мак;
г) персик;
д) малина;
е) капуста;
є) груша;
ж) рис;
з) полуниця;
и) дуб;
і) лимон;
ї) ліщина;
й) смородина;
к) соняшник;
л) помідор.

                  Дайте визначення:
15. Що таке тропізми?
IV рівень (3 бали)
Завдання творчого характеру (одне на вибір):
16. Назвіть типи бруньок. Чим вони подібні? У чому їх відмінність? 
17. Зазначте особливості будови квіток, які запилюють комахи.
18. Як рослини лісу пристосувалися до життя за умов різного освітлення?
19 Яке значення відіграють рослини в житті людини?
Домашнє завдання: повторити всі терміни. 
Виконані завдання надсилайте на Viber!


8 Клас

Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми "Ендокринна система. розмноження та розвиток людини."

Контрольна робота

Варіант І
І рівень
1. Укажіть чоловічі статеві залози:
а) яєчники;           б) яєчка;               в) фолікули;         г) передміхурова залоза.
2. Укажіть орган, у якому відбувається процес запліднення яйцеклітини:
а) піхва;                б) матка;               в) маткова труба;           г) яєчник.
3. Укажіть, що утворюється в результаті злиття чоловічої та жіночої статевих клітин:
а) зигота;              б) зародок;           в) плід;                           г) бластула.
4. Укажіть призначення плаценти:
а) плід отримує поживні речовини й кисень, звільняється від вуглекислого газу та інших продуктів обміну;
б) виконує функцію тимчасової залози внутрішньої секреції;
в) захищає плід від негативної дії різних чинників;
г) бере участь у поділі клітин зародка.
5. Яка залоза виробляє гормон інсулін:
          а) підшлункова;  б) гіпофіз;             в) щитоподібна;             г) тимус;
6. Укажіть спільну ознаку, яку мають чоловічі та жіночі статеві клітини:
а) нерухомі;                                       б) рухомі;  
в) гаплоїдний набір хромосом;         г) куляста форма.
ІІ рівень
7. Що таке овуляція?.
У завданнях 8,9 упишіть пропущені в тексті слова
8. Гормони кіркового шару наднирників регулюють обмін речовин. При нестачі їх розвивається __________ хвороба.
9. Гормон задньої долі гіпофіза _________________________ підвищує артеріальний тиск і зменшує кількість сечі.
ІІІ рівень
10. Установіть відповідність між гормонами і хворобами:
А) тироксин                       1. цукровий діабет
Б) інсулін                           2. мікседема
В) кортизон                       3. карликовість
Г) соматотропін                4. аддісонова хвороба
                                           5. нецукровий діабет   
11. Випишіть окремо номери ознак, характерні для залоз внутрішньої, змішаної та зовнішньої секреції:
1) відсутність вивідних протоків;
2) свої секрети виділяють не лише у кров;
3) незначна кількість секрету;
4) мають вивідні протоки, через які, виділяють продукти своєї діяльності на поверхню тіла або порожнину органа;
5) малі розміри;
6) секрет виділяється безпосередньо в кров;
7) виділяють ферменти;
8) виробляють біологічно-активні речовини-гормони;
9) секрет розноситься тільки до певного органа.
ІV рівень
12. Які залози і гормони впливають на концентрацію глюкози в крові? Відповідь пояснити.
Варіант ІІ
І рівень
1. Укажіть жіночі статеві залози:
а) яєчники; ·         б) яєчка;               в) фолікули;         г) передміхурова залоза.
2. Яка залоза виробляє тироксин:
          а) підшлункова;   б) яєчники;           в) щитоподібна;             г) тимус;
3. Укажіть продукти жіночих статевих залоз:
а) сперматозоїди;                              б) яйцекЛітини;
в) гормон тестостерон;                     г) гормон прогестерон.
4. Виберіть роль жовтого тіла:
а) виробляє гормон, що затримує дозрівання наступного фолікула;
б) готує слизову оболонку матки до прийняття зародка;
в) сприяє розшаруванню слизової оболонки матки;
г) сприяє Дозріванню яйцеклітини.
5. Назвіть процес виходу яйцеклітини з фолікула яєчника:
а) менструація;     б) овуляція;          в) мутація;            г) полюція.
6. Який набір хромосом мають гамети:
а) диплоїдний;      б) гаплоїдний;      в) поліплоїдний; г) тетраплоїдний.
 
ІІ рівень
7. Що таке зигота?
У завданнях 8,9 упишіть пропущені в тексті слова
8. Гіперфункція _______ гормону викликає надмірну пігментацію шкіри.
9. __________ активує перетворення глікогену печінки у глюкозу.
 
ІІІ рівень
10. Установіть відповідність між гормонами і хворобами:
А) паратгормон               1. акромегалія
Б) кортизон                      2. нецукрових діабет
В) вазопресин                  3. базедова хвороба
Г) тироксин                      4. переломи
                                         5. бронзова хвороба
11. Випишіть окремо номери ознак, що характерні для гуморальної регуляції та нервової регуляції:
1) передача швидка і точна;
2) вплив тривалий і сталий;
3) діють чітко локалізовано;
4) не мають «точної адреси»;
5) спеціалізація полягає у впливі на певні хімічні речовини;
6) діють на ферменти;
7) інформація передається кров’яним руслом за допомогою гормонів;
8) відповідь на нервові імпульси короткочасна;
9) відповідь на нервовий імпульс чітко локалізована;
10) відповідь на дію гормонів в завжди тривала.
 
ІV рівень
12. . Які залози і гормони впливають на концентрацію глюкози в крові? Відповідь пояснити.
Домашнє завдання: виконати та надіслати для перевірки контрольну роботу.
Виконані роботи надсилайте на Viber!

9 Клас

Тема.Узагальнення знань з теми "Біологія, як основа біотехнології та медицини."

Контрольна робота

Початковий рівень (3 бали)

Виберіть одну правильну відповідь

1.              Назвіть прізвище вченого, який започаткував теоретичні основи штучного добору:


        М. Вавилов;                              

        Ч. Дарвін;

        Т. Шванн;

        Г. Мендель.


2.   Укажіть, чим супроводжується споріднене схрещування організмів:


        гетерозисом;                              

        не впливає на генотип нащадків;

        підвищенням гетерозиготності нащадків;                             

       підвищенням гомозиготності нащадків.


3.       Укажіть форму штучного добору, яку найчастіше застосовують у селекції тварин:


         масовий;                              

         індивідуальний;

        розвиваючий;

        стабілізуючий.


4.       Укажіть організми, у селекції яких застосовують метод визначення якості плідників за властивостями нащадків:


        рослини;                              

        тварини;

        гриби;

        бактерії.


5.       Укажіть мінімальну кількість поколінь, протягом яких особини не повинні паруватись із близькими родичами, щоб схрещування вважали неспорідненим:


        два;

        чотири;

        три;

        шість.


6.  Назвіть прізвище ученого, який встановив центри походження і різноманітності культурних рослин:


        М. Вавилов;                              

        Ч. Дарвін;

        Г. Мендель;

        Г. Карпеченко.


Середній рівень (3 бали)

Установіть відповідність

7.   Визначте, з яких центрів різноманітності походять ті чи інші культурні рослини:


 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 1  центрально-американський

2  південно-американський

3  південно-азійський


4  південно-західноазійський


А   цукрова тростина

Б   виноград

В  тверда пшениця

Г   кукурудза

                  Д   картопля


8. Установіть відповідність між назвами міжвидових гібридів  та видом, який їх утворив:


 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 бістер

2 лігр

3 ішар


4 мул


А  гібрид між самкою коня і ослом-самцем

Б  гібрид білуги і стерляді

В  гібрид яка і великої рогатої худоби

Г гібрид між левом-самцем і тигром-самкою

Д гібрид між самкою осла і самцем коня


Виберіть декілька правильних відповідей

9.        Основними методами генетичної інженерії є:


методи селекція рослин;

методи отримання генетичного матеріалу;

       

    

 

методи вивчення стійкості генетичного матеріалу;

методи копіювання і розмноження генів;

    

 


            

 

методи перенесення і включення генетичного матеріалу в геном;

       

            

 

методи клонування організмів;

        методи модифікації генів.

10. Дайте визначення термінам:

Клонування  – це ___________________________________________________ .

Біотехнологія – це __________________________________________________ .

Селекція – це  ______________________________________________________ .

Достатній  рівень (3 бали)

Установіть відповідність

11.  Установіть відповідність між латинськими вирази, що позначають особливості проведення досліджень із визначенням їхньої суті:


 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 1  іn situ  («на місці»)

2  іn vitro  («в склі»)

3  іn vivo  («в живому»)

4  еx vivo  («з життя»)

5  іn utero  («в матці»)

А  проведення дослідів у живій тканині в живому організмі (наприклад, експерименти на лабораторних тваринах)

Б  проведення дослідів поза організмом (наприклад, екстракорпоральне запліднення яйцеклітин поза межами організму)

В   розгляд явища чи об’єкта на місці, в природних умовах, без перенесення в середовище (наприклад, гібридизація хромосом)

Г розгляд явища чи об’єкта до народження (наприклад, ультразвукове дослідження плода)

Д проведення дослідів у живій тканині поза організмом у штучному середовищі (наприклад, вирощування стовбурових клітин у культурі)

Завдання з вибором трьох правильних відповідей із трьох груп запропонованих варіантів відповідей

12. Охарактеризуйте клоновані, генетично модифіковані та химерні організми.

Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика

А  Клоновані організми

Б Генетично модифіковані організми

В  Химерні організми

1 генетично однорідні організми, отримані від спільного предка неста-тевим шляхом до міне-ральних

1 організми, які мають клітини, що належать різним біологічним видам

1 організми, у геном яких уводять певні гени

2 організми, які мають клітини, що належать різним біологічним ви-дам

2 організми, у геном яких уводять певні гени

2 генетично однорідні організми, отримані від спільного предка неста-тевим шляхом до міне-ральних

3 організми, у геном яких уводять певні гени

3 генетично однорідні організми, отримані від спільного предка неста-тевим шляхом до міне-ральних

3 організми, які мають клітини, що належать різним біологічним ви-дам

А

Б

В

 

Високий рівень (3 бали)

13. Оцініть на конкретному прикладі переваги та можливі ризики застосування трансгенних сортів рослин для здоров’я людини. _________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .

14. У чому переваги методів генної інженерії порівняно з методами класичної селекції мікроорганізмів? Чому, незважаючи на це, селекцію мікроорганізмів продовжують застосовувати й зараз? ____________________________________

 ___________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 


Домашнє завдання: виконати та надіслати для перевірки контрольну роботу.
Виконані роботи надсилайте на Viber!

Немає коментарів:

Дописати коментар