перекладач

понеділок, 18 травня 2020 р.

Дистанційне навчання природознавство 5 клас та Біологія 6 клас

Природознавство 5 клас та Біологія 6 клас

Природознавство 5 клас

Урок №63.Дата: 08.05.2020.

Тема: Екологічні проблеми та їх розвязання .

Хід роботи

Пригадаємо!

Вправа "Так чи ні".

1. До складу природи входять живі організми і фактори неживої природи.
2. В природі тварини, рослини і людина між собою пов’язані.
3. Стрімкі потоки води не можуть заподіяти ґрунтам шкоди.
4. У місцях землетрусів змінюється земна поверхня.
5. Лісосмуги на відкритих місцевостях послаблюють руйнівну силу вітру.
6. Забруднення води, повітря, ґрунтів ніяк не впливає на життя людини.
7. Насаджені ліси, родючі поля, зарибнені ставки – це позитивний вплив людини на природу.
8. В останні роки людина дуже мало втручається в природу.
9. Вимивання гірських порід  підземними водами спричиняє утворення ставків на поверхні.
10. Землетруси і вулкани – цікаві і цілком  безпечні природні явища.
11. Сонце впливає на зміну земної поверхні.

12. В гірських породах утворюються печери внаслідок раптових зливових дощів.

Вивчення нового матеріалу.
1. Причини екологічних проблем.
Останніми десятиріччями у зв’язку із високими темпами науко­во-технічного прогресу вплив людини на довкілля став особливо значним і великомасштабним. Людина, втручаючись за допомогою різноманітних механічних засобів та продуктів промислового ви­робництва у природні процеси, за короткий час різко порушила всі взаємозв’язки — висихають болота, міліють і зникають річки, створено багато штучних водойм, зрошувальних систем, вирубано ліси, зорано степи, накопичено багато речовин, які природа не може переробляти.
Наслідки впливу людини на довкілля сумні і тривожні: пору­шуються природні угруповання й екосистеми, забруднюється ат­мосфера, морські акваторії і прісні водойми, руйнується ґрунтовий покрив, зменшуються лісові ресурси та чисельність видів рослин і тварин, хімічні сполуки, які циркулюють у довкіллі, шкодять здоров’ю людини та всьому живому. Тож у стосунках з природою людство зіткнулося із серйозними і складними проблемами, які на­зивають екологічними.
Завдання. Згадайте, що означають слова «екос», «логос». Сфор­мулюйте визначення поняття «екологічні проблеми».

Отже, екологічні проблеми -  це негативні зміни, що наступають у природі під впливом різних чинників.

Екологічні проблеми.

Останнім часом спостерігається надмірне використання рослин, тварин, ґрунтів, водних ресурсів, корисних копалин.
Всесвітня організація охорони здоров’я розцінює забруднення атмосфери як значну загрозу для життя людини і закликає вжива­ти найсерйозніших заходів щодо її охорони.
Зазначена проблема настільки важлива, що у 1985 р. було під­писано міжнародну угоду — Віденську конвенцію щодо охорони озонового шару.

Види забруднень.

Усі види забруднень можна об’єднати походженням. Відповідно до цього розробляють заходи щодо їх подолання.
1. Механічне.
2. Фізичне.
3.Біологічне.
4.Хімічне.
5. Радіаційне.
1) Екологічні проблеми, спричинені діяльністю людини:
•  шкідливі викиди з промислових підприємств і погіршення складу повітря і води;
•  вимирання певних видів живих організмів ;
•  руйнування ґрунтів і втрата ними родючості;
•  збільшення кількості автомобілів призводить до
 - забруднення повітря продуктами згоряння палива,
 - створює проблеми для міграцій живих організмів, яким заважають автошляхи;
•  випадкове або спеціальне завезення організмів у регіони, де вони раніше не мешкали (з Америки: колорадський жук  - шкодить пасльоновим, коренева попелиця філоксера – загибель виноградників; в Америку: непарний шовкопряд – знищив деревні насадження, гессенська муха – лани пшениці)

2) Екологічні проблеми, спричинені природними процесами:
•   зміна клімату на планеті: аномально холодні зими і надпосушливі теплі періоди;
•  випадання надмірних опадів;
•  виверження вулканів (особливо великих);
•  катастрофічні землетруси.

Способи подолання екологічних проблем.
1. Створення природозахисного  законодавства.
2. Перехід на безвідходне виробництво.
3.Створення двигунів з дуже малими викидами шкідливих речовин.
4. Використання екологічно чистих джерел енергії.
5. Використання біопалива.

Мій внесок в подоланні екологічних проблем.

 «Я роблю», «Я можу»:
 - Екологічні проблеми мають відношення до нас, жителів села?
 - На вашу думку, які саме?
 - А ми можемо якось допомогти вирішити ці проблеми? 

Розгляньте  можливі напрямки природоохоронної діяльності та скажіть, що робить кожен з вас.

Я можу:
1. Брати участь у природоохоронних заходах.
2. Сприяти роботі природоохоронних організацій.
3. Берегти природу( не смітити, не завдавати шкоди диким тваринам та рослинам та ін.)
4. Раціонально використовувати воду, електоенергію, тепло.
5. Писати листи до законодавців , міністерств та відомсв, звертатись до суду.

Я роблю:
Поміркуйте та запишіть самостійно використовуючи текст підручника(ст. 205 "Будьте захисником природи")

Закріпимо!
Завдання в робочому, друкованому зошиті ст. 69.

Поміркуйте!
- Як ви розумієте вислів Цицерона «Немає нічого впорядкованішого , ніж природа»?
 - Як цей вислів стосується сьогоднішнього уроку?

Завдання. Сформулюйте висновки уроку, акцентуючи увагу на можливостях кожного зберегти природу.
Наприклад:
Наш дім — Земля. Іншого немає і не буде!
 Не забруднюй річки, джерела, ґрунти своєї землі.
 Візьми за правило — щороку посади одне дерево і доглядай за ним.


Домашнє завдання: опрацювати параграф 46, вивчити нові поняття та терміни; написати міні-твір на тему «Що робить моя родина для покращення екологічної ситуації».

Виконані завдання для перевірки та оцінювання надсилайте на електронну адресу: dachenco7788@gmail.com(можна також писати у Фейсбук; будь ласка вказуйте тему над якою працювали, клас та прізвище , ім'я.)

Біологія 6 клас

Урок № 63.Дата: 08.05.2020.

Тема: Практична робота № 5 "Розпізнання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості."

Хід роботи

Гриби відомі людям давно. їх вживали в їжу ще в далеку давнину, тому що вони містять багато цін­них для людини речовин. За своїм складом вони близькі до овочів та продуктів тваринного походження. Вживають їх і тепер і свіжими, і консервованими, і сушеними. Але не всі гриби придатні до вживання, тому що серед грибів є як їстів­ні, так і отруйні види, що можуть спричинити тяжке отруєн­ня і навіть призвести до смерті. Тому необхідно дуже добре знати особливості будови їстівних і отруйних грибів, знати і вміти їх розпізнавати в природі.
Вивчення нового матеріалу.
1.     Поживні якості грибів:
-  білки;
-   вуглеводи - специфічний грибний цукор,глікоген;
-  вітаміни( С, D, РР, А (каротин), вітаміни групи В);
-  мікроелементи (Zn, Cu, K, P, S, Mg, Na, Ca, Cl);
-       ферменти (особливо в печерицях), які, прискорюючи розщеплення білків, жирів і вуглеводів, сприяють кращому засвоєнню їжі.
2.     Штучне вирощування грибів:
а) приклади грибів,
б) характеристика способів і умов їх штуч­ного вирощування грибів,
в) значення штуч­ного вирощування грибів.
Завдання!
Використовуючи текст підручника(параграф 50,51)та джерела Інтернет-ресурсів, дайте відповідь на такі запитання:
а) приклади грибів, які спричиняють тяжке отруєння людини;
б) симптоми отруєння грибами;
- Чим небезпечна бліда поганка?
- Які симптоми отруєння блідої поганки?
- Які наслідки отруєння блідою поганкою?
- Як впливає на організм людини строчок звичайний?
в) способи долікарської допомоги отруєному;
г) правила обробки і вживання умовно-їстівних грибів;
- Які гриби називаються умовно-отруйними?
- Якої попередньої обробки вони потребують перед споживанням?
д) знайомство з основними правилами збирання грибів.
- Як правильно збирати гриби?
- Чому не варто збирати гриби у поліетиленовий пакет?
- Де не варто збирати гриби?
Виконаємо Практичну роботу № 5
Тема : "Розпізнання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості."
Для виконання практичної роботи перегляньте презентацію за цим посиланням:
https://drive.google.com/file/d/1ocQmf_G-dU1Spre0EtM4n5aNrZaec35Z/view?usp=sharing

Отже закріпимо вивчене:
-  Яке значення грибів у при­роді та житті людини?
- Які поживні якості мають гриби?Які гриби вирощують штучно?
- На які групи ділять гри­би за їх їстівними властивостями?
- Які їстівні гриби ви зна­єте?
- Які гриби належать до умовно-їстівних, чому їх так називають?
- Назвіть відомі вам отруйні гриби.
- Яких пра­вил варто дотримуватися під час збирання грибів?

Домашнє завдання: опрацювати параграф 50,51; Дати відповідь на запитання : відомо , що абсолютно безпечних грибів не існує. Головний захист від отруєння – це вмінння  розпізнавати отруйні гриби і дотримання простих правил при збиранні їстівних грибів,їх зберіганні та обробці. Поясніть, чому не можна збирати гриби біля шосейних доріг, аеродромів або на територіях, що забруднені радіацією?

Виконані завдання для перевірки та оцінювання надсилайте на електронну адресу: dachenco7788@gmail.com(можна також писати у Фейсбук; будь ласка вказуйте тему над якою працювали, клас та прізвище , ім'я.)


Немає коментарів:

Дописати коментар