перекладач

пʼятниця, 8 травня 2020 р.

Дистанційне навчання Біологія 8 клас та Природознавство 5 клас

Біологія 8 клас та Природознавство 5 клас

Природознавство 5 клас

Урок №61. Дата : 28.04.2020.

Тема: Узагальнення вивченого.

Хід роботи

 Тематичний контроль
 «Планета Земля, як середовище життя організмів»
Варіант І
І рівень
Кожне завдання з 1 правильною відповіддю (0,5 бала кожне)
1. Вкажіть який ряд утворений лише назвами живих організмів?
А) півень, конвалія, очерет
Б) конвалія, оса, карась
В) коник, сонце, лелека
Г) зозуля, бінокль, пісок.
2. Укажіть найменшу складову рослин.
А) орган
Б) квітка
В) клітина
Г) листок
3. Укажіть яка речовина необхідна рослинам для дихання?
А) вода
Б) кисень
В) вуглекислий газ
Г) хлорофіл.
4. Укажіть, які речовини забезпечують киснем мешканців нашої планети?
А) гриби
Б) хижаки
В) зелені рослини
Г) рослиноїдні рослини.
5. Укажіть штучну екосистему
А) болото
Б) степ
В) сад
Г) ліс.
6. Укажіть значення грибів в екосистемі:
А) руйнують гірські породи
Б) утворюють органічні речовини
В) слугують кормом для звірів
Г) виділяють кисень.
7. Вкажіть, що спільного у дятла, косулі, сироїжки, ялини?
А) живляться рослинами
Б) активно рухаються
В) мешкають у лісі
Г) утворюють органічні речовини з неорганічних.




8. Вкажіть умови, що забезпечують існування життя на планеті Земля:
А) наявність кисню і води
Б) визначені температури
В) озоновий екран
Г) кругообіг речовин і енергії
Д) різниця атмосферних тисків.
ІІ рівень
(кожне завдання 1 бал)
9. Дайте визначення поняттям:
Цитоплазма –
10. Дайте визначення поняттям:
Клітина  –
ІІІ рівень
(кожне завдання 1,5 бала)
11. Укажіть відповідність між грибами та групами, до яких вони належать :
1. гриб маслюк                         А) паразитичні
2. гриб сажка                            Б) отруйні
3. гриб мухомор                      В) їстівні
                                                   Г) одноклітинні
12. Створіть таблицю та заповніть її.


Чи мають хлорофіл?
Чим живляться?
Де живуть?
Гриби



Рослини



Тварини



 
ІV рівень
Завдання з відкритою відповіддю (1 бал кожне питання)
13.  Як поділять організми екосистем? Охарактеризуйте їх.
14. Куди в екосистемі лісу зникає опале листя та рештки тварин?
15. Які приклади взаємовигідного співіснування організмів вам відомі?

 Варіант ІІ
І рівень
Кожне завдання з 1 правильною відповіддю (0,5 бала кожне)
1. Укажіть ряд, в якому перелічені властивості організмів:
А) звук, блиск, живлення
Б) об’єм, бінокль, живлення
В) муха, Місяць, живлення
Г) ріст, подразливість, розвиток.
2. Вкажіть що спільного у дятла, косулі, сироїжки, ялини?
А) живляться рослинами
Б) активно рухаються
В) мешкають у лісі
Г) утворюють органічні речовини  з неорганічних.
3. Вкажіть за якою ознакою тварини відрізняються від рослин?
А) дають потомство
Б) реагують на подразнення
В) живляться готовими органічними речовинами
Г) утворюють органічні речовини з неорганічних.
4. Світло – важливий чинник середовища. Яке біологічне явище відбувається тільки на світлі?
А) рух
Б) дихання
В) утворюють в рослинах органічні речовини з неорганічних
Г) випаровування води.
5. Укажіть яку з груп організмів у складі екосистеми називається утворювачами. Це:
А) бактерії
Б) гриби
В) рослини
Г) тварини
6. Укажіть завдяки яким особливостями тварини лісу залишаються непоміченими ворогами?
А) мають маскувальне зображення
Б) виділяють голосні звуки
В) виділяють речовини з неприємним запахом
Г) приймають загрозливу позу.
7. Вкажіть основні властивості повітря:
А) прозоре, не має запаху і смаку
Б) стискається і є пружним
В) добре проводить тепло
Г) містить азот, кисень, вуглекислий газ.

8. Між двома по-різному нагрітими ділянками Землі повітря буде рухатися:
А) у бік більш прогрітої ділянки
Б) у бік менш прогрітої ділянки
В) в область з більш високим атмосферним тиском
Г) в область з більш низьким атмосферним тиском.
ІІ рівень
(кожне завдання 1 бал)
9. Дайте визначення поняттям
Ядро –
10. Дайте визначення поняттям
Організм  –
ІІІ рівень
                                    (кожне завдання 1,5 бала)
11.Установіть відповідність між організмами і його пристосуванням до холодної пори року:
1. їжак                               А) скидає листя 
2. лелека                            Б) впадає в сплячку
3. верба                              В) відлітає в теплі краї
                                            Г) змінює забарвлення хутра
12. Створіть таблицю та заповніть її.

Умови життя
Наземно-повітряне
Водне
Ґрунтове
Кількість кисню



Вода



Світло



Коливання температур




ІV рівень
Завдання з відкритою відповіддю (1 бал кожне питання)
 13. Що таке екосистема? На які групи поділяються екосистеми?
14. Скласти по два харчові ланцюги у кожному із трьох середовищ життя.
15. Охарактеризуйте екосистему степу та лісу. Зробіть порівняння.

Домашня робота : виконати та підготувати для перевірки завдання зазначені вище.(не забудьте вказувати варіант , що виконуєте)
Виконані завдання для перевірки та оцінювання надсилайте на електронну адресу: dachenco7788@gmail.com(можна також писати у Фейсбук; будь ласка вказуйте тему над якою працювали, клас та прізвище , ім'я.)

Біологія 8 клас

Урок № 61. Дата: 20.04.2020.

Тема : Узагальнення та систематизація знань з теми "Вища нервова система". Дослідницький практикум№5: "Визначення типу вищої нервової системи та властивостей темпераменту."

Хід роботи

Перед тим як перейти до узагальнення знань, виконаємо дослідницький практикум.
Дослідницький практикум№5: "Визначення типу вищої нервової системи та властивостей темпераменту."
Мета : дослідити свій тип вищої нервової діяльності (ВНД) за властивостями нервових процесів і співвідношенням сигнальних систем, установити взаємозв'язок темпераменту, типу вищої нервової діяльності та динаміки поведінки.
Хід роботи
Завдання 1. Визначення сили нервової системи.
1.     Протягом 30 с поставте у кожному із шести квадратів максимальну кількість крапок, переходячи від одного квадрата до іншого в точно зафіксований час (по 5 с на квадрат).
1
2
3
4
5
6










К-ть крапок:
К-ть крапок:
К-ть крапок:
К-ть крапок:
К-ть крапок:
К-ть крапок:

Силу нервової системи діагностують на підставі аналізу графіка працездатності за формою кривої згідно з нижчевказаним критерієм. Типи динамі­ки максимального темпу руху проілюстровані гра­фіками .













Ось приклади графіків різного типу:
Завдання 2. Визначення типу темпераменту.

1. Вам пропонується відповісти на 56 запитань.
2. Прочитайте їх і дайте відповідь, чи погоджуєтеся ви з даним твердженням. Якщо погоджуєтеся, то в бланку для відповідей поряд із відповідним номером поставте знак «+» , якщо ні  знак «». 
Пам’ятайте, що в тесті немає «поганих» і «хороших» відповідей. Кращою буде та відповідь, яка першою у вас виникла.

1. Ви відрізняєтеся непосидючістю.
2.   Ви запальні й імпульсивні.
3.   Найчастіше ви нетерплячі.
4.   Ви ініціативні й рішучі.
5.   Ви завзяті, навіть уперті.
6.   Ви швидко орієнтуєтеся в суперечках, спритні.
7. Ритм вашої діяльності нерівномірний, стрибкоподібний.
8.   Ви полюбляєте ризикувати.
9.   Ви легко пробачаєте образи.
10. Ваша мова швидка й емоційна.
11.  Ви часто страждаєте від своєї неврівноваженості.
12. Ви не терпите недоліків.
13. Вас захоплює все нове.
14. Ваш настрій часто змінюється.
15. Ви життєрадісна й весела людина.
16. Енергія б’є ключем, ви завжди зібрані.
17.  Ви часто залишаєте розпочате на півдорозі.
18.  Ви не завжди адекватно оцінюєте свої сили.
19.  Ваші інтереси й захоплення часто змінюються.
20.  До планів, що змінилися, і до нових обставин ви звикаєте легко.
21.  Вам не складно відволікатися від своїх справ, ви можете швидко вирішити чужі проблеми.
22.  Ретельна і копітка праця не для вас.
23.  Ви чуйні, любите спілкування.
24.  Ваша мова виразна й голосна.
25.  Ви не панікуєте навіть у складних ситуаціях, у вас відмінне самовладання.
26.  Ви легко засинаєте й швидко просинаєтеся.
27.  Вам складно зосередитися, прийняти обмірковане рішення.
28.  Ви непослідовні, неуважні.
29. Ви стримана й холоднокровна людина.
30.  У своїх словах і справах ви послідовні.
31.  Ви обережні й розважливі.
32.  Витримані, умієте очікувати.
33.  Ви мовчазна людина, не полюбляєте порожніх балачок.
34.  Ваша мова розмірена, спокійна.
35.  Ви грамотно розподіляєте свої сили, ніколи не викладаєтеся повністю.
36.  Ви дотримуєтесь розпорядку дня, ви чітко плануєте свої справи.
37.  Спокійно сприймаєте критику, байдужі до пересудів.
38.  Вам складно швидко переключитися на іншу діяльність.
39.  З іншими людьми у вас рівні, добрі стосунки.
40. Ви акуратні, педантичні у дрібницях.
41.  Вам складно пристосовуватися до нових умов і планів, що змінилися.
42.  Ви не полюбляєте багато рухатися, повільні.
43.  Ви сором'язлива людина.
44.  Зміна обстановки викликає у вас збентеження.
45.  Ви невпевнені в собі, своїх силах.
46.  Самотність не обтяжує вас.
47. Невдачі й неприємності надовго виводять вас із рівноваги.
48.  У складні життєві періоди ви замикаєтеся в собі.
49. Ви не надто витривалі, швидко втомлюєтеся.
50.  Ваша мова тиха, іноді невиразна.
51. Ви автоматично переймаєте риси характеру співрозмовника та його манеру говорити.
52.  Ви сентиментальні і вразливі.
53. У вас завищені вимоги до себе й навколишнього світу.
54.  Вам властива деяка млявість і підозрілість.
55.  Вас легко скривдити.
56. Вам приємно, коли оточуючі вам співчувають.

3.   Обробка результатів:

У тесті 4 групи запитань, у кожній із них — 14 тверджень.
Перші 14 (з першого по чотирнадцяте твердження) описують холеричний темперамент.
Друга група (15-28 твердження) характеризує сангвініка.
Третя група (29-42 твердження) стосується флегматичного типу темпераменту.
Четверта група (43-56 твердження) описує меланхолічний темперамент.
Якщо в якійсь із груп ви одержали більше 10 плюсів, то цей тип темпераменту у вас домінантний. Якщо кількість плюсів 5-9, то ці риси виражені у вас значною мірою.
І якщо позитивних відповідей менше 4, то риси такого типу темпераменту слабко виражені.

            Зробіть висновки, відповівши на запитання:
1)Який з типів темпераменту Вам найбільше властивий?
2)Як впливає ваш темперамент на стосунки з оточуючими?
 3)Чи існує, на вашу думку, зв’язок між темпераментом і культурою поведінки в колективі? Відповідь поясніть. 

Отже, думаю, що ви справились з цим завданням та дізнались трішки більше про себе. Йдемо далі.



 Переходимо до узагальнення. Виконаємо тестування.

Запитання 1
Що є центрами вищої нервової діяльності?
а)проміжний мозок
 б)задній мозок
 в)спинний мозок й стовбур головного мозку
 г)кора й підкірка півкуль великого мозку

Запитання 2
Як називаються складні ланцюги умовних рефлексів?
 а)інстинкти
 б)динамічні стереотипи
 в)рефлекторні дуги
 г)поведінкові акти

Запитання 3
Слабкі процеси збудження й гальмування властиві для...
 а)меланхолік
 б)сангвінік
 в)холерик
 г)флегматик

Запитання 4
Як називаються складні ланцюги безумовних рефлоексів?
 а)динамічні стереотипи
 б)навички
 в)інстинкти
 г)осяяння

Запитання 5
Способи накопичення індивідуального досвіду - це...
 а)адаптація
 б)навчання
 в)научіння
 г)закарбування

Запитання 6
Який спосіб научіння виявляється при закарбуванні новонародженими образу матері?
 а)інсайн
 б)імпринтинг
в)звикання
 г)мимовільне научіння

Запитання 7
Який із процесів організовує надходження інформації та її участь у мисленні?
а)емоції
 б)пам'ять
 в)відчуття
 г)увага

Запитання 8
Як називається сукупність сигналів, що виникають у мозку на слова?
 а)перша сигнальна системи
 б)друга сигнальна система
 в)свідомість
 г)сигнальна система

Запитання 9
Як називається початковий етап відображення дійсності у головному мозку?
 а)відчуття
 б)сприйняття
 в)уявлення
 г)мислення 

Запитання 10
Що є фізіологічною основою сприйняття?
 а)нервові зв'язки між нейронами центрів
 б)нервове проведення збудження
 в)взаємодія чутливих зон аналізаторів
 г)збудження в окремих центрах

Запитання 11
Який із проявів ВНД є у людини, але відсутній у тварин?
а) конкрентне мислення
 б)абстрактне мислення
 в)пам'ять
 г)перша сигнальна система

Запитання 12
Назвіть найскладнішу форму відображення дійсності у людини.
а)відчуття
 б)сприйняття
в)свідомість
 г)уявлення

 Домашнє завдання: виконати та підготувати для перевірки завдання; скласти власні тестові запитання з даної теми.



Виконані завдання для перевірки та оцінювання надсилайте на електронну адресу: dachenco7788@gmail.com(можна також писати у Фейсбук; будь ласка вказуйте тему над якою працювали, клас та прізвище , ім'я.)




Немає коментарів:

Дописати коментар